Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Jeetje, wat een timing Roos! Hoe lang moet hij weg? Het is ook niet echt naast de deur! Heb je eventueel andere mensen in de buurt die je kunt bellen, mocht er ineens iets gebeuren? Het komt toch wel dichtbij nou, toch?

Maagzuurcapsules werken als een trein...pfff, daar ben ik blij mee! Schijnt het best werkende en meest voorgeschreven maagzuurremmer tijdens de zwangerschap te zijn..daar hadden ze dan wel even eerder mee mogen komen! Maargoed, beter laat dan nooit!

Hoe is je bloeddruk Debby...blijft ie nog op pijl? Ik hoop het wel voor je!

Kan me hier verder erg moeilijk aan het dieet houden, baal er als een stekker van en wil steeds chocola, koekjes etc...heb ik de hele zwangerschap niet gehad!! Had het hele weekend ook weer te hoge bloedwaardes, dus ben maar meer insuline gaan spuiten. Dat had de arts al aangegeven, dus dat heb ik maar gedaan. Wel vermoeiend hoor, ik ben inmiddels 9x per dag bezig met die naalden. Ofwel zelf de waardes testen of insuline spuiten...vreemd genoeg voel ik die naald de ene keer nauwelijks en de andere keer is het een heel gemeen prikje. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt.

He, hebben jullie wel eens van sluitbanden gehoord! Ik las hier ergens op een forum dat er heel veel vrouwen heel enthousiast over zijn na de bevalling. Vroeger in mijn moeders tijd werden de vrouwen altijd na de bevalling in een sluitlaken gewikkeld om zo de buik weer in shape te krijgen en het schijnt ook heel prettig aan te voelen. De laatste jaren wordt dat ding weer steeds populairder en ik heb ook al gelezen dat het heel fijn kan zijn na een keizersnee om de boel een beetje bij elkaar te houden. Denk erover om zo'n ding te kopen...

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden.

Bloeddruk en groeiecho waren goed. Baby weegt 2990 gram dus gewoon goed, iets groter dan normaal, ik moest wel suiker prikken maar dat hoor ik over 2 weken. Bloeddruk 120/80.

Zo roos ik zou dat niet zo prettig vinden als mijn man nu nog zo ver weg ging... wanneer komt hij terug?

babs ik heb antagel gekregen van de gyn. En dat helpt inderdaad wel een beetje. Ik heb er nu geen mega last meer van.
    insuline spuiten lijkt mij best eng.
    Voor jou is het nog maar heel even. Misschien nog wel minder dan 2 weken... is wel heel spannend hoor!

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Antagel heeft bij mij ook heel goed geholpen, alleen gebruik ik het nu misschien te lang. Het schijnt ook te maken te hebben met z'n stuitligging, z'n hoofdje drukt enorm in mijn maag en dat geeft dan extra klachten met maagzuur. Logisch eigenlijk. Merk ook wel dat het beter gaat als ik bepaalde dingen laat staan...koffie, koolzuurhoudende dranken, scherp eten, tomatensoep. Maar soms heb ik daar gewoon geen zin in! Ik was zo dol op mijn fruitsappen, vooral die Appelsap Troebel...hele flessen werkte ik weg op een dag en melk..daar kon ik ook geen genoeg van krijgen..nu mag ik nog water, thee en koffie..zonder iets erin natuurlijk en al die light frisdranken die lekker zijn, zijn met koolzuur!! Ik heb al vanalles geprobeerd, maar vind niks echt lekker. Kost me een fortuin, joh!

Ik vind het insuline prikken ook helemaal niet leuk, hoor Debby! Nog gekker, ik was vroeger vreselijk bang van prikken. Niet dat ik dat nu nog zo erg had, maar een pretje vond ik het nooit en nu moet ik 9 x per dag een naald in mijzelf steken. Tja..ik heb weinig keus, maar elke naald is weer even een drempel als ik eerlijk ben, hoor!

Heb net een handje M&M's gesnoept...verdorrie weer meteen een te hoge suikerspiegel!!

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs - lijkt me ook helemaal niks dat prikken en dan ook nog zin hebben in dingen die je eigenlijk niet mag. Super irritant. Ik drink heel veel cristal clear, water met een smaakje (de variant zonder prik). Misschien een idee? Is ook niet echt een spannend drankje, maar ik vind het erg lekker. Je hoeft echt nog maar heel even. Voor ons kan het gewoon nog 6 weken duren...

Debby - fijn dat je bloeddruk nog steeds goed is en 2990 gram klinkt ook keurig.

Weet nog niet precies wanneer mn vriend weg moet. Het kwam vandaag ineens "opzetten". Zo gaat dat wel vaker. Vind dat normaal gesproken ook altijd wel prettig als ie even weg is (lekker rustig, overdwars in bed enzo...). Maar nu vind ik het niet zo fijn. Ik weet ook nog niet hoe lang hij dan weg moet. Zal een paar dagen zijn denk ik.

Zo'n sluitlaken zag ik liggen bij de thuiszorgwinkel. Ik denk dat ik er ook eentje ga halen. Of het heel goed helpt weet ik niet, maar het klinkt wel logisch en het lijkt me wel prettig zitten. Als alles dan ook weer wat sneller op zijn plaats "plopt" is dat helemaal mooi meegenomen.

Hebben jullie trouwens je bed al omhoog? Wij gaan eind van de week de spullen halen bij de thuiszorgwinkel. Je moet nu ook een po halen. Was bij lucas niet. Zou ook niet weten waarom ik die zou gaan gebruiken...maar goed, misschien kan ik straks niet meer zonder :)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roos die po is volgens mij voor de placenta voor als je thuis bevalt ;)

Moet je vriend voor zijn werk weg?
    Laat hem dan maar gauw gaan en snel terugkomen!

Ik drink vaak sinas maar niet s avonds want daar krijg ik maagzuur van, verder melk of jus d orange...

wel lastig om van alles te laten staan hoor babs, ik heb af en toe zo een onbedwingbare trek in chocola, dan moet ik het echt hebben!

mijn bed hoeft niet omhoog. Ik heb een boxpring en die is precies 70cm dus ok.

Sluitlaken, ja klinkt wel ok maar ik heb me er nog niet in verdiept...

Ik ben net ook naar de thuiszorgwinkel gegaan om een rolstoel te halen. Lopen lukt bijna niet meer en wij willen volgende week naar de dierentuin, dan ben ik er toch even uit. Dan maar zo...

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ow, haha, voor de placenta.... kan die niet meteen in een vuilniszak ofzo? Wilde de vorige keer ook thuis bevallen en toen had ik ook geen po. Nou ja, ben al lang blij dat ik er niet op hoef! :)

Mn vriend moet inderdaad voor zn werk weg. Hoop dat ze snel weten wanneer en hoe lang enzo...

Leuk de dierentuin...heb ik ook wel zin in! Naar welke dierentuin gaan jullie?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roos ze moeten toch controleren of die placenta helemaal compleet is. Volgens mij doen ze hem daarom eerst in zo een po.

Ik weet nog niet welke dierentuin. Ik wil er max een uur voor rijden. Artis is hier dichtbij maar daar ben ik echt wel 100 keer geweest. Denk misschien blijdorp...

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Doen ze dat in het ziekenhuis ook dan? Kan me daar niks meer van herinneren eerlijk gezegd. Maar maakt ook niet uit verder....

Leuk hoor Blijdorp :)

9. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Nou, de keizerlijke snee staat gepland! Aanstaande donderdag aan het eind van de ochtend! Als alles verder loopt zoals het zou moeten dan mag ik na 4 dgn het ziekenhuis alweer uit!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow babs wat snel, as donderdag al! Dat is over 5 dagen al...
    Heel veel succes met aftellen...

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ow Babs wat spannend! Hoe vind je het? En je man?

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wij hebben vandaag ons bed omhoog gezet. Tis een hele klim. Gisteren ook bij de thuiszorgwinkel de ondersteek gehaald...ook leuk. Nog wat allerlaatste spullen gehaald, dus volgens mij hebben we nu echt alles...werd ook wel tijd natuurlijk. Krijg nu toch wel een beetje onrustig gevoel over wat er gaat gebeuren eigenlijk. Heel stom...

13. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Nou, het nieuws is ingeslagen hoor! Je weet dat het er aan zit te komen, maar sinds het weekend heb ik wel goed de zenuwen!!
    Kan 's nachts niet meer zo goed de slaap te pakken krijgen en lig ineens te piekeren over of alles wel goed is met de baby, of er niks gebeurd met de operatie, of de wond pijn zal doen en ik vind het helemaaal niet leuk dat ik 3 of 4 nachten alleen in het ziekenhuis moet blijven zonder mijn man. Hij mag wel van 10.00 tot 22.00 uur bij me blijven, maar vooral 's nachts zijn toch wel van die momenten dat je het moeilijk kunt hebben en dan lig ik daar met wildvreemden op een kamer. Gelukkig zijn het trouwens over het algemeen 2 persoonskamers, dus dat valt mee, maar je moet het dan ook wel treffen met wie je op een kamer ligt.

En die ruggenprik...en dat infuus, ik ben niet zo best met naalden, maar vooral die ruggenprik, daar kijk ik wel tegenop!! Al hoor ik wel van heel veel mensen dat het heel erg meevalt, het is misschien meer het idee!

En dan ben ik toch ook wel een beetje bang voor de periode erna...je leven veranderd en ik moet de eerste tijd toch een beetje van de zijlijn meekijken voor mijn gevoel. Ik heb geen idee hoe lang ik last heb van die wond, maar iedereen hamert erop dat ik 2 weken echt heel rustig aan moet doen en zeker niet mijn eigen kind moet tillen. We hebben Joris zijn verlof ook maar een beetje aangepast. Het is voor hem al moeilijk om lang vrij te nemen, maar we hebben nu besloten dat hij nadat de kraamhulp weg is, een maand lang halve dagen gaat werken ipv 2 volle weken vrij. Dat bespaart hem veel gedoe op zijn werk en ik vind het wel fijn dat hij zolang thuis is 's middags.

Natuurlijk heeft Jor donderdag en vrijdag vrij, dan hebben we weekend en hopelijk kom ik zondag thuis. Hij zal dan maandag en dinsdag waarschijnlijk ook vrij nemen om nog wat op te steken van de kraamverzorgster en gaat dan de rest vd week weer werken. Gelukkig is hij heel vrij in wanneer hij z'n dagen in deelt dus we zullen het wel even aanzien.

Nemen jullie mannen/vriend ook vrij?

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Kan me je zenuwen heel goed voorstellen hoor. Moet zeggen dat ik ook al behoorlijk ben begonnen met stressen. Maar voor jou komt het nu wel heel erg dichtbij en zo'n keizersnee is natuurlijk ook niet niks. Ik heb redelijk vaak een ruggeprik gehad (voor heeeeel andere redenen) en het is vervelend, maar 1 goeie wee doet meer pijn (vind ik). Dus dat ga jij wel aankunnen hoor.

Fijn dat je man makkelijk zijn vrije dagen in kan delen. Mijn vriend kan ook thuis werken, dus geloof dat hij dat de eerste weken wel van plan is veel te doen. Echt vrij nemen zal hij niet echt doen denk ik. Ik heb een man in huis die met zn laptop en blackberry slaapt en weer op staat, die kan echt niet stoppen met werken. Maar hij is dan wel gewoon thuis, dus dat is op zich wel handig. Denk ik...

Raar idee dat jij volgende week maandag al thuis bent en een baby hebt. Misschien ik ook wel (zou zo maar kunnen), maar dat is dan een verrassing, jij weet dat gewoon al. Raar hoor. Hoop dat je de komende nachten toch nog een beetje kunt slapen.

Ik ben vandaag weer naar de verloskundige geweest. Alles was weer helemaal zoals het hoort. Begint saai te worden. We hebben het nu over de bevalling gehad. Maar ik heb niet echt een bevallingsplan. Het gaat toch zoals het gaat. Moet zeggen dat ik af en toe behoorlijke angstvlagen heb over de bevalling. Maar ben er nog niet echt aan toe geloof ik. Klinkt ook zo stom, maar ja, is zo.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik heb geen weeen gehad maar ik heb ook niks van de ruggeprik gevoelt. Je huid wordt eerst verdoofd ofzo. Toen ik dacht, nu gaat ie hem zetten... toen zat ie al...
    Ik vond het een keizersnee ook heel eng, de nacht ervoor heb ik ook echt weinig geslapen.
    Ik wil je niet bang maken maar het doet inderdaad pijn, maar als je een beetje op mij lijkt qua gevoel kan je dat helemaal niks schelen. Ik had natuurlijk een vrij ernstige depressie tijdens mijn 1e zwangerschap en die was na de keizersnee direct weg. Ik heb weken op een roze wolk gezweefd en de fysieke pijn kon me niks schelen. Het gevoel lijkt een beetje alsof je voor het eerst verliefd bent...

vrij nemen: ja mijn man en ik zijn er nog niet echt uit... ik denk dat als we direct naar huis gaan dat ik niet direct de hele tijd voor mijn dochter kan zorgen maar mijn man wil pas 2 weken vrij nemen als de kraamhulp weg is. Maar we kijken gewoon even wanneer ik beval en wat voor diensten hij heeft en hoe ik me dan voel.

roos ik ben ook nog niet helemaal toe aan bevallen. Ik denk nog een week of 2 dan mag de beeb wel komen van mij. Ik ben trouwens helemaal niet bang. Ik weet niet wat ik kan verwachten dus ik kan me wel druk maken maar daar heb ik alleen mezelf mee...

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs - nog 1 dagje! Spannend!!!!

Debby - ik denk dat ik ook nog een week of 2 nodig heb om helemaal klaar te zijn met zwanger zijn. Lijkt me ook zo raar dat je buik ineens leeg is.

Ik heb gister veel te ver met de hond in het bos gelopen, kon na de autorit terug al bijna niet meer uit de auto komen. Nadat ik thuis een tijdje op de bank had gezeten ging het helemaal niet meer. Pijn. Kon gewoon mn voeten niet meer optillen. Gaat nu wel weer iets beter, maar voel het nog steeds behoorlijk. Ben nu blijkbaar toch te lang zwanger om nog anderhalf uur door een bos te lopen.... niet meer doen dus.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roos haha anderhalf uur door een bos lopen... daar kan ik niet eens meer van dromen ;)
    rustig aan meid!

babs heel veel succes morgen meid. We horen je wel weer als je terug bent en je je beebje hebt!

Hier niet echt veel te melden. Ik ben inmiddels ook de 37 weken voorbij, we wachten nu af tot wanneer het begint. Mijn man denkt deze week, ik denk nog minstens 2 weken. Nog 20 dagen tot de uitgerekende datum en ik heb geen zin om bij elk krampje te denken, zal dit het zijn?
    Morgen weer naar de gyn, ben benieuwd of de kleine inmiddels ingedaald is.

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - ik ga nu toch wel bij alles wat ik voel denken "is dit het?". Maar zelf denk ik ook dat het nog minstens 2 weken duurt. Je weet het gewoon niet he!

Die anderhalf uur door het bos wandelen was echt dom. Was ook helemaal niet van plan zo ver te lopen....maar mijn richtingsgevoel is geloof ik aangetast door de zwangerschap. Was een beetje verdwaald. Heb ik anders nooit! :)

19. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Nou dames, even een kort berichtje want ik kan niet zo lang achter de computer zitten!! Donderdag 3 febr ben ik mama geworden van Olivier om precies 13.13 uur!!

Het is een enorme rollercoaster geweest en nog wat zaterdag is Olivier onverwachts opgenomen op de medium care afdeling van het WKZ. hij dronk z'n fles niet goed, viel teveel af, had lucht in z'n maagje en kreunde steeds alsof hij last van z'n longen had! Dat was erg schrikken, zeker omdat we het niet verwachtte... Meneer is nl echt Hollands Glorie met 4465 Gr.!!! Maargoed, inmiddels zijn alle slangetjes, infusen en z'n sonde weer weggehaald omdat hij sinds gister goed drinkt! Hij moet nog wat aansterken en goed blijven drinken en dan mag hij mee naar huis. Ikzelf ben sinds zondagavond weer thuis en kan me al redelijk redden met die keizersnee. We moeten nu natuurlijk steeds naar het ziekenhuis om Ollie te voeden etc, dus ik moet erg opletten genoeg rust te nemen!!

Ik ben wel erg overvallen door het enorme 'moedergevoel' wat zo'n kleintje in je losmaakt! Sjonge...ik wist niet wat me overkwam! Vooral zaterdag, ik stond stijf van de hormonen, sliep nauwelijks in het ziekenhuis en toen hij ook ineens nog opgenomen moest worden, man....wat heb ik gejankt!

Het ziet er nu in ieder geval naar uit dat Ol deze week mee naar huis mag en ik ben wel toe aan een beetje rust in de tent!!

Ben benieuwd hoe het met jullie is!!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs van harte gefeliciteerd met je mannetje! Wat schrikken dat hij is opgenomen zeg... en dat terwijl hij toch bijna 9 pond woog. Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag!

Hier alles ok. Vandaag 38 weken zwanger en ik begin het nu wel zat te worden. Van mij mag de baby vannacht komen...
    Mijn buik is ook enorm gegroeid de afgelopen 2 weken. Ik zal eens een foto plaatsen:

Deel Deze Pagina