@Babs: Van harte gefeliciteerd!! Fijn dat het nu goed gaat! Dat van dat moedergevoel herken ik van mijn dochter. Opeens gaan alle knoppen om, he! Hier alles nog steeds goed. Mijn buik groeit de laatste weken ook behoorlijk, al ben ik in totaal 13 kilo aangekomen..dus het valt mee. Wel wat meer last van harde buiken de laatste tijd, vooral 's avonds..beetje mijn eigen schuld, want ik kan niet zo goed rustig aan doen. De laatste loodjes, meiden!!!!
Babs - gefeliciteerd met je zoon. Wat een leuke naam hebben jullie uitgekozen. Maar je kort hem nu al af... Jammer dat hij nog in het ziekenhuis ligt, maar dan zal je straks wel extra genieten als hij lekker thuis is. Debby - wat een enorme buik heb je zeg! Die is wel hard gegroeid de laatste weken. Kuipersl - fijn dat alles met jou ook mog steeds goed gaat. Nog eventjes... Hier ook nog steeds alles goed. Heb sinds vorige week dinsdag wel erg veel last van mn bekken. Lopen is erg pijnlijk geworden. Kan sinds die tijd ook niet meer goed slapen. Maar goed, de laatste loodjes zullen we maar zeggen. Een buurvrouw had vorige week heel voorzichtig aan mn vriend gevraagd of ik misschien zwanger was.... Ze schrok toen mn vriend zei dat ik nog maar net zwanger was. Wel raar, zie haar elke dag op het schoolplein en ben toch echt 15 kilo aangekomen.
Olivier is thuis!! We hebben er al 2 slapeloze nachten op zitten, hoor!! Haha... Maar het ging ineens zo goed dat hij nu thuis is en we proberen een beetje een ritme te vinden. Ik ga ook elke dag beter en zou zooo graag weer snel de normale dingen oppakken!! Maar nog even geduld.... Ben nu wel klaar voor jullie verhalen hoor!! Ik vind het ook spannend om te horen wanneer de oerknal bij jullie langskomt, haha...alhoewel het voor jullie natuurlijk al de 2e is en niet meer zo onbekend als voor mij!! Ben overigens nog steeds wel erg overdonderd door het 'moedergevoel'...gisteravond moest ik ineens janken bij de gedachte dat hem iets zou kunnen overkomen! Best beangstigend vind ik dat alles overheersende gevoel, hoor!!
Oh hee en Debby... Wat een buik inderdaad! Ik was ook kannonuh-groot net voor de keizersnee!! Ik benijd je niet, zwaar hè!! Maar het duurt nog maar even...
Wat fijn babs dat hij thuis is! Ik moest vanmorgen naar de gyn en ben opgenomen met hoge bloeddruk. Ze gaan waarschijnlijk de bevalling inleiden. Zo spannend!
Woahhh...spannend!! Dat wordt snel nog een aankondiging...sterkte en ik hoop dat je bloeddruk niet de pan uitstijgt!!
Thnx meid. Ze hebben nu besloten me zaterdag in te leiden. Alleen heb ik nu heel erge kiespijn. Waarschijnlijk mag ik morgen even naar de tandarts zodat ik niet met kiespijn hoef te bevallen.
Hè gadver!! Daar heb je nu echt helemaal geen behoefte aan...kiespijn!!!! Maarja...bevallen met kiespijn is ook niet alles! Ik heb al op de meest ongelegen momenten en locaties kiespijn gehad en het is toch altijd weer fijn als je er vanaf bent!!! Kijk je er tegen op, zaterdag? Of vind je het wel prettig dat het nu ook gecontroleerd gaat? Wij hebben vannacht een redelijke nacht gehad! Olivier gedraafd zich toch als een prematuur kindje, heeft moeite met drinken, z'n maagklepje sluit niet goed dus hij geeft veel melk terug, maar nu we zijn overgestapt op zgn Difrax flessen gaat de voeding 10x beter! Gister zat ik nog in tranen omdat hij lang niet genoeg binnenkrijgt op een dag, maar het lijkt erop dat hij de gewone flessen nog niet zo goed aan kan. Enige zorgwekkend e is nog steeds dat er ook melk door zijn neusje komt steeds als hij in z'n bedje ligt en nog steeds afvalt. Vandaag komen ze ook weer van het ziekenhuis controleren, kraambed nazorg noemen ze dat en dan wil de kraamhulp toch even overleggen...hup, ik weer janken!!! Maak me nog wel zorgen, hoor..ben zo bang dat hij weer terug moet naar het ziekenhuis en weer aan de sondevoeding moet! Ben blij dat we een pittige kraamhulp hebben die wel alles in de gaten houdt!!
Babs - wat fijn dat Olivier thuis is. Je moedergevoel lijkt me alleen maar goed. Straks worden je hormonen wat stabieler en dan gaat het waarschijnlijk wel naar een normaal niveau. Dus minder janken Lijkt mij ook wel een beetje eng idee als je denkt dat hij nog niet genoeg binnen krijgt. Hoe vind je man het allemaal? Kan hij een beetje wennen? Debby - wat vervelend van je bloeddruk en je kiespijn. Spannend dat je ingeleid gaat worden zeg! Hoe vind je dat? Jammer of wel fijn dat je nu weet wanneer het gaat beginnen? Volgens mij ben ik nog gewoon 3 weken zwanger voor er iets begint. Zou dat geloof ik ook niet eens zo erg vinden. Kan al een week niet slapen. Dat is zo irritant. Breng hele nachten op de bank door met mn laptop en dvd's. Slaap denk ik 3 uur per nacht en dan af en toe overdag nog een uurtje. Maar echt moe ben ik niet eens. Raar. Nou, ben erg benieuwd hoe het met Debby gaat morgen. Ik vind 12 februari wel een mooie datum om geboren te worden. Ging ik eigenlijk ook voor. Maar dat gaat het niet worden denk ik.
Ik check elke dag effe....hoop dat alles goed is gegaan debby! Ben erg benieuwd!! En Roos...slaap je nog steeds zo weinig?? Shake hands...pfff, vannacht van 3.00 uur tot 8.30 uur vanochtend met Olivier rondgelopen! Krampjes...man man, ik dacht dat ik het begaf toen de kraamhulp vanochtend eindelijk binnen kwam! Helaas laatste dag en Olivier ligt nu ook alweer een uur te huilen!!! Ga hem maar eens inbakeren... hopen dat het werkt!!
het is redelijk gegaan. Ben tot 5 cm ontsluiting gekomen en toen is besloten een spoedkeizersnee te doen omdat mijn mannetje te groot was en er geen ontsluiting meer bij kwam. Om 21.49 uur is ons mannetje Sam Pramod geboren. Alleen had ik koorts tijdens de bevalling dus hij is nu opgenomen op de kinderafdeling ivm infectiegevaar. Misschien mag hij woensdag bij mij op de kamer komen...
Jeetje debby!! Ook niet zonder slag of stoot!! Eerst nog tot 5 cm ontsluiting komen en dan toch nog een keizersnee....da's niet mis! En dam is het mannetje ook nog opgenomen...nou je hebt ook wel een rollercoaster achter de rug!! Maaaar natuurlijk wel gefeliciteerd met je mannetje! Leuke naam, Sam! En Pramod...waar komt die naam vandaan? Hoe voel je je verder? Heb je erg last van de keizersnee? Krijg je ook paracetamol en diclofenac? Je vorige bevalling was ook een keizersnee, hè? Dan weet je in ieder geval wat je te wachten staat! Ik heb gister al voor het eerst een blokje gelopen achter de kinderwagen...vraag me niet hoe, maar ik heb het wel gedaan. Alleen het staan valt me nog tegen, ik kan echt nog niet lang blijven staan en Olivier verschonen etc gaat echt net! Morgen gaan we even naar de Leenbakker, daar hebben ze een leuke witte schommelstoel die we maar gaan kopen om ook een stoel in Olivier's kamer te hebben! Is ook wel lekker om de ander te kunnen laten slapen over een tijdje. Nu moeten we het echt nog met z'n 2-en doen 's nachts. Nou meid, tot wanneer moet je zelf blijven?? Ik hoop dat jij en kleine Sam snel naar huis mogen...het is toch zoveel fijner om thuis te zijn en aan te sterken!!
Bedankt voor je lieve berichtje. Mijn man is geadopteerd en komt uit india. Daar heette hij pramod. Toen hij naar nl kwam met 10 maanden heeft hij zijn nederlandse naam gekregen. Ik had een epidurale ruggeprik gekregen toen de ontsluiting niet vorderde en later nog een spinale. Ik heb gevraagd of ze de epidurale wilde laten zitten 24 uur en dat mocht kon alleen mijn benen niet bewegen. Nu heb ik alleen paracetamol en ben er ook weer uit geweest. Het gaat op zich wel maar ik heb onwijs last van mijn darmen. Ook veel diarree en krampen. En vind het dan lastig om naar de wc te gaan ivm buikwond. Ik merk wel dat het de 2e keer is want ik durf nu dingen sneller en weet dat elke dag beter gaat. Ik ga zelf woensdag of donderdag naar huis denk ik. Als sam woensdag naar boven mag dan blijven we nog tot donderdagochtend denk ik. Geen idee of ik dan kraamzorg krijg. Fijn dat je even buiten bent geweest. Ks is heavy he... Wat dat betreft kan je beter een natuurlijke bevalling hebben. Maar echt meid elke dag zal beter gaan! Ik heb trouwens ontzettend last van hormonen en tranen. Al vanaf dag 1 ben ik alleen maar aan het janken. Ben heel blij met mijn mannetje maar ben nog niet echt gelukkig. Ze controleren me hier nu echt op een pnd maar ik denk zelf dat het wel beter gaat als ik thuis ben.
Wat leuk om de orginele naam van je man aan je zoontje te geven! Da's toch wel heel bijzonder voor de papa kan ik me voorstellen!! En ja, die tranen...en hormonen!! Ik word ook gemonitord door maatschappelijk werkster van het WKZ. Ik ben zaterdag in het ziekenhuis natuurlijk ook al een soort van doorgedraaid na 24 uur huilen, huilen en nog eens huilen...en ook nu huil ik nog veel hoor! Ik ben ook bang voor pnd, ik heb een verhoogde kans omdat mijn moeder een pnd heeft gehad en ik ADHD heb! ADHD vrouwen zijn veel gevoeliger voor hormonen en daarbij heb ik ook meer moeite met omschakeling maar nieuwe situaties omdat ik erg hang aan regelmaat. Mijn gemoedstoestand gaat sinds Olivier er is alle kanten op en dat vind ik misschien wel het moeilijkst van alles! Als je een beetje evenwichtig in je kop bent dan kun je de wereld toch wat beter aan en daar is nu niet echt sprake van!! Vooral 's avonds als ik moe word jank ik de ogen uit mijn kop, word ineens bang dat ik het allemaal toch eigenlijk niet wil of kan, maar overdag gaat het nu redelijk goed. Ook het herstel van de keizersnee helpt er wel aan mee dat ik me langzaamaan wat beter ga voelen! Mijn man is vanochtend naar zijn werk gegaan en ik heb Ol net zijn flesje gegeven en verschoond...wel fijn dat ik dat nu zelf kan al gaat het nog niet huppelend!! We hebben ook wel een goede nacht gehad, het inbakeren en de druppeltjes tegen de krampjes hebben z'n werk gedaan!! Hoop dat dat nu goed blijft gaan! Hoe is het met Sam? Gaat het verder goed? Ligt hij alleen ter observatie of krijgt hij ook wat extra dingetjes toegediend? Kun je wel een beetje slapen in het ziekenhuis? Ik bond dat zo moeilijk...dat in en uit lopen steeds. Ik was blij dat ik de laatste avond een kamer alleen had!
Debby - gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een leuke en bijzondere namen hebben jullie uitgekozen. Hoe vindt je dochtertje het nu ze een broertje heeft? Jammer dat het uiteindelijk toch een keizersnede is geworden. Weet je al hoe lang Sam nog in het ziekenhuis moet blijven? Babs - wat goed dat het inbakeren helpt. Lucas werd daar altijd alleen nog maar woester van. Die hormonen waar jullie het over hebben, daar zie ik echt wel tegenop hoor. Hoop dat dat een beetje mee gaat vallen. Ik verwacht geen roze wolk, maar heb ook geen zin in een donderwolk. Heeft je man binnenkort nog wel vrij? Houdt Olivier zijn drinken nu wel beter binnen of spuugt hij nog veel? Hier dus nog steeds niks...heb het idee dat het nog wel een paar weken kan duren. Heb de afgelopen 2 nachten gelukkig redelijk geslapen. Dat scheelt een hoop.
Nu ik net jullie berichtjes over al dat huilen en die hormonen heb gelezen zie ik er ineens heel erg tegenop. Zo stom....
roos niet schrikken hoor... ik ben ook extra gevoelig voor hormonen, ik had vorige keer een prenatale depressie en zwangerschapshormonen liggen me niet echt babs wat vervelend dat jij je ook zo voelt. Soms heb ik er gewoon helemaal geen zin meer in. Ik wil naar huis met mijn mannetje en gewoon mijn ding doen. Ik heb hier wel een eigen kamer gelukkig anders werd ik gek. Maar nadeel is dat ik helemaal niet veel visite heb dus het is hier best wel stil. En dan ga ik veel te veel nadenken. Ik vind het ook zielig voor mijn man want hij denkt dat het allemaal aan hem ligt. Sam kreeg antibiotica via een infuus maar nu is dat infuus gesneuveld dus heel misschien hoeft hij hem niet meer. Als ik geluk heb mag hij morgen bij me, maar hij zag best wel geel net dus misschien moet hij onder de lamp en moet hij nog langer blijven.
Debby - zwangerschapshormonen (vooral die van na de bevalling) liggen mij ook niet, dat weet ik nog van de vorige keer. Drama was het. Maar goed, misschien valt het nu wel mee. Hoop voor je dat Sam snel bij je mag en dat jullie snel naar huis kunnen.
Tja Roos...die hormonen schijnen erbij te horen, maar je hebt hier natuurlijk wel met 2 extreme dames te maken, he!! Daarbij moet ik zeggen dat naarmate de dagen vorderen ik het ook steeds beter kan relativeren en laat het janken maar gewoon over me heen komen! En dan hangt het er ook nog vanaf of we een beetje hebben geslapen!! Wat me met name heeft geholpen is dat iedereen zei dat ik het vooral niet tegen moest houden, dat deed ik in het begin een beetje..ook voor mijn man, maar je kunt het maar beter even lekker laten lopen, dan heb je dikke kans dat je een kwartier later weer lekker een kopje thee staat te maken en je ook echt opgelucht voelt! Debby: lekker dat je een kamer alleen hebt, missch denk je dat het saai is maar geloof me...andere vrouwen op de kamer die net bevallen zijn en steeds proberen een huilend kind aan te leggen is niet bepaald slaapbevordelijk!! Jezus, wat heb ik lang naar het plafond liggen staren, luisterend naar alles wat er achter het gordijntje naast me gebeurde! En ik mocht lekker de eerste twee nachten op de po-stoel terwijl iemand een meter naast me alles kon horen achter datzelfde rotgordijntje!! Maargoed, thuis is natuurlijk het allerbeste...heb je je man al met je verzekering laten bellen over hoeveel kraamhulp je nog hebt? Ik heb uiteindelijk nog een extra 9e en 10e dag gehad ivm keizersnee en daarbovenop nog 6 extra uur ivm onverwachte opname van Olivier die we over 2 dgn hebben verspreid op zondag en maandagochtend! Je hebt vast nog wel ergens recht op!! Nou, ik ga maar eens duimen dat we vannacht weet redelijk slapen...hij ligt nu nog te murmelen in zijn bed en het lijkt er nog niet op dat meneer al slaap heeft!!