Op het moment dat ik er achter kwam dat ik zwanger was zat ik midden in een depressie. Vanaf toen is het wel beter gegaan, maar ik weet hoe slecht ik me kan voelen en zie daar gewoon tegenop. Weet ook nog wel van toen luc net geboren was en ik ook in het ziekenhuis moest blijven dat het erg vervelend was om met andere vrouwen en baby's op de kamer te liggen. Lag zelfs op een 4 persoonskamer. De meeste vrouwen lagen daar een paar uurtjes en gingen dan naar huis. Ik moest daar blijven. Al die andere vrouwen hadden hun baby ook bij zich...behalve ik. Zou toch het liefst een kamer alleen hebben als het aan mij lag. Ik hoop dat jullie een beetje geslapen hebben vanacht. Lucas heeft vanaf morgen vakantie en gaat naar zijn vader (die is in nederland). Dus dat wordt morgen een ritje naar Vlissingen. Moet zeggen dat ik nu bij elke pijnlijke harde buik of steek denk/hoop dat de bevalling gaat beginnen. Maar eigenlijk heb ik het idee dat het nog wel eens heel lang kan duren. Heb echt geen enkel teken dat het gaat beginnen. Vind het wel spannend eigenlijk.
bleh roos dat lijkt me echt verschrikkelijk zoals jij dat beschrijft die 4 persoonskamer... Ik had wel een kamer naast me waarmee ik de douche en toilet deelde en daar kwamen ook continu vrouwen in en uit met babys... en ik moest blijven Maar nu niet meer Sam en ik zijn ook eindelijk thuis. Vanaf vanmorgen voelde ik me al veel beter emotioneel gezien. Had lekker een muziekje opgezet voor mezelf en was geboortekaartjes aan het vouwen. Daarna naar beneden geweest naar mijn mannetje en toen kwamen mijn man en dochter en na een half uur kwam iemand zeggen dat Sam naar huis mocht en ik ook! Super blij ben ik. Ik krijg in ieder geval nog kraamzorg tot zaterdag en misschien nog zondag en maandag. Maandag hoeft van mij niet perse want dan is mijn man ook thuis maar zondag zou wel super fijn zijn ivm met dochter.
Gefeliciteerd Debby!!!! Eindelijk thuis...en ook nog wat kraamzorg! Lekker hoor! En fijn dat je je ook emotioneel wat beter voelt...die eerste dagen zijn toch het ergst hè, wat betreft de tranen! Nou Roos, dat moet jou toch ook weer een beetje geruststellen! Die paar dagen kom je wel doorheen!! Ik voel me elke dag stabieler, zeker ook omdat ik er steeds meer achter kom wat Olivier nodig heeft! Het slapen hebben we ook redelijk onder controle..de laatste fles gaat er rond 24.00 uur in en dan meldt hij zich rond 5.00 uur en dan weer rond 8.30 uur! En dat nu al 4 nachten achter elkaar! Gaat goooeeed! Vandaag heeft Joris me uit laten slapen..ik heb niks doorgehad en om 11.00 uur maakt hij me wakker met een ontbijt op bed. Ik had gister nogal last van mijn buik en voel me vandaag 10 x beter! Heerlijk! Ga nu maar eens een klein loopje buiten doen in het zonnetje!
Debby - wat fijn dat jullie lekker thuis zijn en gelukkig krijg je ook nog een paar dagen kraamzorg. Lijkt me toch wel erg prettig. Wat vindt je dochtertje van haar nieuwe broertje? Babs - het was lekker weer gister he! Vandaag wat minder helaas. Je hebt lekker geslapen zo te lezen, ben ook wel weer eens toe aan een paar uur slaap achter elkaar. Slaap zo slecht. Maar fijn dat Olivier al een ritme heeft qua flessen. Drinkt hij ook beter nu? Van mij mag het nu toch ook wel gaan beginnen eigenlijk. Zit toch onbewust erg op het moment te wachten dat het gaat beginnen. Vandaag ook precies 40 weken, dus een mooie dag om geboren te worden. Het is ook nog volle maan...dus wie weet.
En Roos! Is het een weerwolfje geworden?? Vast niet! Kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent!! En Kuipersl...je leest toch nog mee hier, anders kun je mij niet feliciteren! Ook nog geen oerknal gehad? Vannacht hebben we weer goed geslapen, 23.30 uur laatste fles, toen om 04.00 uur en nu zit Joris hem weer de fles te geven! Ik vind het wel netjes... Ik heb een boek leen gekregen van een vriendin Inbakeren en Regelmaat en daar staan wel heel veel tips in over hoe je vooral zo'n klein baby'tje rust en regelmaat mee kan geven en leert slapen! Met vooral goeie tips over dat je ze niet altijd slapend in hun bedje moet leggen, dat ze bijv. zelf moeten leren in slaap te vallen etc! Gelukkig kan Ol zelf al goed in slaap komen, maar als je de verhalen van mensen leest pff....ik probeer toch maar een beetje hun tips aan te houden!!
wat slaapt hij goed babs! Hier wil sam absoluut niet in zijn eigen wiegje slapen s nachts, hij wil alleen slapen als ie tegen me aan mag slapen. Nou vind ik dat nog niet zo heel erg, in het zkh was hij zomaar alleen heel de tijd dus nu mogen we wel even genieten maar het moet niet zo blijven... Hier alles ok. Ben echt blij met mijn kraamhulp, ze is echt heel aardig en heeft veel ervaring. Ik heb ook nog 2 dagen verlenging gekregen ivm mijn keizersnee. Zondag ben ik alleen met de kinderen en ik kan Emma echt nog niet tillen, dus ben er blij mee. Het sombere gevoel is gelukkig zo goed als weg. Ik ben zo blij met mijn ventje. Ik vond mezelf altijd een meisjesmama maar zo een jongen is toch ook wel super geweldig hoor... Ik ben geen persoon om op slag verliefd te zijn op mijn kindje maar nu na een paar dagen ben ik wel stapelgek op hem... Borstvoeding loopt ook best goed. Af en toe komt ie wel wat vaker maar ach, ik heb daar geen moeite mee. Ik heb wel wat kloven maar ik hou het goed in de gaten. Ik voed helemaal niet meer bij en hoef ook niet te kolven. Ideaal. Ik hoop echt dat het zo mag doorgaan.
Babs - wat slaapt ie al lekker lang door zeg! Ideaal kind heb je. Baker je hem vaak in? Kan me ook wel voorstellen dat dat voor een kindje prettig is. Want hij komt toch uit een hele kleine ruimte en dan ineens al die ruimte om je heen lijkt me best eng. Debby - ben erg blij te lezen dat het zo goed gaat en dat je je ook zo goed voelt. Ook fijn dat de bv goed gaat, lekker hoor! Hier inderdaad nog helemaal niks. Begin het een beetje vervelend te vinden eigenlijk, had niet gedacht dat ik overtijd zou gaan. Al kon ik aan de andere kant vorige week ook niet bedenken dat hij op tijd geboren zou worden. Zit er nu toch op te wachten en dat is best vervelend vind ik. Maar verder gaat het gewoon allemaal wel erg goed, dus mag niet klagen.
roos moet je nu heel vaak op controle komen? En gaan ze je niet strippen? Lijkt me echt helemaal niks om over tijd te lopen. Kan me echt niet voorstellen dat ik nu nog zwanger had kunnen zijn...
Ik vind het ook 3 keer niks hoor. Maar er is nog geen medische reden om in te grijpen, dus voorlopig gaan ze niks doen. Ben afgelopen maandag op controle geweest en moet a.s. maandag weer. Niet overdreven vaak dus.
Fijn dat het zo goed gaat met jullie kindjes!! Gefeliciteerd allemaal!! Hier alles nog rustig...ondertussen ruim de 39 weken gepasseerd; raar idee..mijn dochter was er toen met 39 weken precies, die was er dan 'nu al geweest'. Maar goed, ik voel me goed, geen gekke kwalen, alleen af en toe wat last van mijn rug. Kan ook niet anders met zo'n dikke buik.. Ik moet woensdag weer op controle, maar inderdaad net als bij Roosenzo, als er geen medische indicatie is dan gaan ze de bevalling ook niet inleiden...dus ja..afwachten. Ik ben wel enorm nieuwsgierig hoe de kleine smurf eruit ziet..geduld is een schone zaak. Voor wie het nodig heeft: een goede nachtrust toegewenst, geniet van de kleine mannetjes en voor de rest: hopelijk melden de kindjes zich snel!!
Kuipersl - fijn dat jij ook nog niet echt veel klachten hebt. Ik ook niet hoor, maar toch zit ik nu behoorlijk te wachten op het moment dat het gaat beginnen en dat vind ik wel erg vervelend eigenlijk. Ook ben ik bang dat het sowieso niet vanzelf begint en ik naar het ziekenhuis moet uiteindelijk. Maar goed, zo ver is het nog niet natuurlijk. Succes de laatste dagen!
En Roos...vandaag controle gehad? Hadden ze nog iets bijzonders te melden? Wij moeten zo naar de arts van het consultatiebureau. Olivier geeft sinds een dag of drie toch wel weer erg veel over. Ik kan er bijna geen voeding helemaal in krijgen en dat is nou precies waarvoor hij op de Medium Care was opgenomen. Ik ben bang dat hij weer niet aankomt en begrijp er ook niks van. Tot vrijdag ging het goed en ineens komt de ene na de andere voeding er met golven uit. Goed boeren, rustig blijven zitten...niks helpt! 's Ochtends zie ik ook dat het zowel uit zijn neusje als zijn mond is gelopen 's nachts...zo zielig! En dan heeft hij sinds gisteren ook ineens enorm last van krampjes. Niet normaal meer, hij ligt achter elkaar windjes te laten en heeft gisteravond uren gejengeld. Ik geef hem al 10 dgn van die speciale druppeltjes tegen krampjes maar ineens werken ze niet meer ofzo! We hebben hem gisteravond laat nog even in een warm badje gedaan om te onstpannen, toen ingesmeerd met die Zwitsal Lavendel Olie en ingebakerd...heeft ie ineens 5,5 uur achter elkaar geslapen!! Hij was zelf waarschijnlijk ook uitgeput van dat gejengel en die krampen!! Gelukkig mag ik zo even tussendoor op het consultatiebureau, want ik ben er niet echt gerust op!
kuipersl en roosenzo succes meiden, het kan sowiezo ineens gebeuren he! Hopelijk is het ook snel zo ver voor jullie. babs balen zeg dat het niet zo heel goed gaat... Ipv die druppeltjes kan je ook infacol gebruiken, dat schijnt beter te helpen dan die cinebaby druppels. Hier alles ok. Vandaag voor het eerst buiten geweest. We zijn wezen lunchen en naar de prenatal geweest. Was lekker om weer even buiten te zijn. Voor de rest niet veel nieuws. De gebroken nachten zijn wel heftig, maar helaas hoort het erbij...
Nou het valt allemaal wel weer mee, blijkt. Hij is sinds woensdag 200 gram aangekomen dus zoveel gooit hij er blijkbaar toch niet uit. We gaan wel maar weer even terug in hoeveelheid voeding en moeten zorgen dat hij echt wat rustiger drinkt! Kregen ook een tip om hem met z'n buikje over je onderarm te laten hangen, hij heeft blijkbaar toch wel veel lucht overal en dat schijnt te helpen om het een beetje weg te masseren. Moet wel zeggen dat hij nu ookal de hele middag heel rustig is, dus we zien wel weer even hoe het gaat! Ik ken dat Infacol idd ook, maar Cinababy schijnt sneller te werken en hetzelfde te doen. Lekker he Debby, om er weer even tussenuit te zijn? Kun jij al lang lopen? Ik nog niet echt hoor...ben vanochtend wel boodschappen gaan doen, maar dat is 5 minuten lopen hier vandaan en daarna lopend naar het consultatiebureau, maar ook dat is maar 5 minuten lopen van mijn huis. Ik vind de druk op de snee die je bij elke stap zet nog steeds wel pijnlijk en wil thuis dan ook wel weer erg snel zitten. Maar het gaat wel elke dag beter! Heb mezelf ook beloofd dat ik volgende week als Joris nog 's middags thuis is te trakteren op een middagje shoppen...kijk er nu al naar uit!! Vind het nl ook best zwaar om zo de hele dag alleen met een kind te zijn. Nu is Jor er nog meestal 's middags, maar ik ben het af en toe helemaal beu die luiers en die flessen die elkaar maar opvolgen. Gelukkig gaat dit niet eeuwig door...kan er al naar uitkijken dat hij minder voedingen krijgt...en doorslaapt, hahaha! Ooh..ontaarde moeder, ik klaag nu al!!
oooh doorslapen lijkt me ook al heerlijk Mijn dochter deed dat "pas" met 4 maanden dus ik moet nog even denk ik... alhoewel sam natuurlijk een dikkertje is... Vannacht was het om 23.00, 3.00 en 6.00 uur feest. Als ie de voeding van 3.00 uur nou is weglaat ben ik al blij Ik kan ook al helemaal moe worden van de borstvoeding, ondanks dat het super goed gaat. Maar ik vind het niet fijn dat ik dat alleen kan geven. Voel me echt vastzitten ofzo, terwijl ik pas net bevallen ben. Maar goed, als ik dan aan dat gedoe met flesjes enzo denk dan toch liever de borstvoeding voorlopig. Met lopen heb ik niet zo een last meer van mijn keizersnee. Eigelijk doet die alleen nog pijn als ik probeer op te staan als ik lig of als ik iets til. Ik heb nog wel een beetje last van mijn bekken. Kan wel 5 minuten lopen ofzo en dat is al heel veel in vergelijking met voor de bevalling, maar stilstaan is echt een ramp
Hier nog steeds geen nieuws hoor...ben het wel een beetje zat. Gister bij de vk was alles goed. Volgende week maandag moet ik weer terug en dan gaan ze eventueel strippen. Babs - hoe gaat het nu met Olivier? Nog veel last van krampjes? Welke melk gebruik je? Debby - wat lekker dat je al even buiten bent geweest. Kan me voorstellen dat dat wel een fijne afleiding kan zijn eventjes.
Pffooee, ik zit er vandaag even doorheen!! Ik heb twee nachten de flesjes gedaan en ondanks dat hij maar 1 x 's nacht komt, maar ik slaap door die kaatste fles pas tussen 24.00 en 0.00 uur, dan rond 5.00 en dan weer om 8.00 uur, vannacht ben ik ruim een uur bezig geweest! Eerst een schone luier, dan flesje...vervolgens spuugt hij alles onder...ander t-shirtje aan... Dan verder met de fles om er vervolgens achter te konen dat 'ie z'n luier vol zi te kakken. Weer verschonen dus, pak je net de luier, pist ie over z'n schone shirtje heen!! Aaarrgghh! Vervolgens was ik klaarwakker, het was inmiddels 5.30 uur en om 8.00 uur riep meneer alweer! Ik weet dat ik qua slaap helemaal niet mag klagen, maar ik sleep mezelf de hele dag al voort!! Gelukkig had ik vanmiddag een afspraak bij de maatschappelijk werkster van het WKZ en ben voor het eerst alleen weggeweest! Heerlijk, even de radio hard en het liefst was ik ook nog even lekker een uurtje gaan shoppen, maar dat lukt nog niet!! Heb er vandaag gewoon even moeite mee dat je wereld zo klein is en die vermoeidheid!! Hee Roos...dus volgende wk strippen? Wat houdt dat precies in? En doet dat pijn?
babs dat is wel echt een voordeel van flesvoeding. Dat je gewoon even weg kan gaan. Ik moet maandag naar de fysio en ik zit me nu al op te vreten hoe ik dat ga doen met de voedingen...
Daar heb je wel gelijk in. Het is al moeder toch wel een stuk belastender als je borstvoeding geeft...petje af, hoor! Ik heb het echt nodig om af en toe even weg te kunnen en ook de voeding af en toe aan mijn man over te laten. Ik doe verreweg de meeste voeding op een dag, zeker omdat mijn man natuurlijk nu ook nog 's ochtends werkt, maar ook als hij thuis is doe ik de meeste. Hij heeft er toch niet zoveel geduld voor en vooral dat boeren vindt hij niks. Bij ons is het natuurlijk ook wat zwaarder beladen omdat we erg op moeten letten dat Olivier goed drinkt, goed boert en alles binnenhoudt. Daarbij spuugt hij ook nog vaak en ik merk dat mijn man het allemaal maar een gedoe vindt. Hij doet verder hardstikke veel in huis enzo, maar hij laat de verzorging van Ol graag aan mij over... Daarbij merk ik dat hij het heel moeilijk vindt om een ritme erin te krijgen. Ik begin al aardig behendig te worden in het opwarmen van het flesje, terwijl ik z'n luiertje even verschoon, terwijl Joris eerst het flesje gaat doen, Olivier laat huilen in zijn bed, dan het flesje al klaar gaat zetten, dan gaat hij Olivier pas uit zijn bed halen, verschonen...als dat te lang duurt is het flesje alweer koud etc etc. Ik ben 's nachts dus ook erg geneigd om het zelf maar te doen, want doorslapen op deze manier is ook niet mogelijk en ik lig me dan geirriteerd in bed op te vreten! Erg he?! Maargoed, vannacht ga ik een poging wagen door te slapen...ik zit er echt even helemaal doorheen en Jor heeft beloofd om me vannacht te laten liggen...ik hoop zo dat ik een even lekker doorslaap!! Roos- ik gebruik trouwens Friso Standaard, hetzelfde als het ziekenhuis gebruikte. Leek me handiger na 5 dagen ziekenhuis om daarmee door te gaan.
babs gaven ze in het ziekenhuis standaard voeding? Bij ons gaven ze hypo-allergeen. Wij hebben trouwens altijd kruidvat voeding gebruikt omdat het veel goedkoper is (en net zo goed). Sja borstvoeding is hier niet echt petje af hoor... Het gaat gewoon vanzelf. Sam wordt wakker, ik hou hem bij mijn borst, hij hapt, ik wacht tot ie loslaat en wissel dan van borst en daarna gaat ie weer slapen. S nachts hoef ik mijn bed niet uit want ik pak hem op en blijf gewoon liggen (slapen) terwijl hij mijn borst pakt en eet. Soms wordt ik een uur later wakker en dan ligt ie naast me te slapen Hij hoeft ook bijna nooit te boeren of te spugen ofzo. Het gedoe met opwarmen en flesjes maken heb ik dus gelukkig niet. Maar goed, ik kan me voorstellen dat ik het op een gegeven moment zat ben om alleen verantwoordelijk te zijn en dat ik dan overstap. Ik heb geen zin meer om te kolven eigelijk. Enige is dat Sam s avonds rond 8 uur na het eten 2 a 3 uur wakker is en veel huilt, ik denk dat hij krampjes heeft. Maar verder heb ik hier geen klagen hoor.