Babs - ik ben al niet meer stiekem blij hoor. Het was eigenlijk alleen de eerste dag dat ik er erg van schrok. Toen ik de volgende dag wakker werd was ik alleen nog maar blij. Raar hoe snel dat kan gaan. Maar het is waar wat je zegt, het gaat vaker goed dan niet. Hoe gaat het met jou steken in je buik? Kuipersl - bij mijn vorige zwangerschap voelde ik pas na een week of 10 iets. Nu voel ik wel het een en ander. Maar heb soms ook wel eens het idee dat dat in mn hoofd zit. Hoeveel weken was je zwanger met je miskraam?
Zo om de 30 seconden voel ik een steekje...raar he? Moet wel eerlijk zeggen dat het af en toe een half uurtje weg is. Vannacht heb ik er wel even wakker van gelegen... Ben aan het twijfelen of ik morgen even het ziekenhuis bel, maar aan de andere kant kunnen ze met 5wk en 6 dgn nog niet zoveel zien, toch? Ik ben een beetje bang voor een bbz, omdat ik die steken precies voel waar ik vorig jaar ook die steken had in mijn eileider die toen ontstoken was....of draaf ik nu al te ver door???
Kan me voorstellen dat je een beetje bang bent. Als ik jou was zou ik gewoon even bellen morgen. Misschien kunnen ze je wel geruststellen en ik kan me best voorstellen dat ze een bbz al redelijk vroeg kunnen zien. Ik had gister ook veel steekjes, maar die zijn helemaal weg vandaag. Heb alleen nog pijnlijke tepels 8) Maar op de een of andere manier ben ik ook een beetje bang dat het niet goed gaat.
Gadver, ik vind die onzekerheid helemaal niet leuk! Ik probeer alles heel rustig over me heen te laten komen, maar er hoeft maar iets te gebeuren... Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu al een tijdje geen steken heb gevoeld...misschien ben ik er ook wel een beetje teveel op gefocused. Kregen net even kennissen over de vloer die net iets langer dan ik zwanger zijn, een week ofzo,..zij is pas 27 en voor de eerste keer zwanger..en die onbevangenheid hoe zij ermee omgaan! Ze zijn al naar kinderwagens wezen kijken, hebben het al over hoe de kinderkamer eruit gaat zien, ze heeft het op haar werk al verteld....en ik heb hun nog niet eens verteld dat ik zwanger ben, omdat ik het niet durf. Ben ik best jaloers op, dat zij zo kunnen genieten, hoor! Maarja, het is nou eenmaal zo...als ik mijn eerste goeie echo heb gehad, ga ik ook helemaal los, denk ik! Heb jij het al aan mensen verteld, Roos?
hoi meiden, hier ook een beetje onzeker. Slaat nergens op want daar heb ik helemaal geen reden toe. Ik ben debby, 28 jaar. Getrouwd en moeder van een dochter van net 1. Ik kom hier af en toe wel even kletsen!
Debby - gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoop dat je onzekerheid snel wat minder wordt, is erg vervelend he!? Babs - ik heb het meteen de eerste dag aan mn ouders en zusje verteld. Maar verder nog aan niemand. Maar dat was meer omdat ik er zo van schrok. Als het gepland was had ik het nog niet verteld. Snap je wel hoor, jij hebt een voorgeschiedenis die die kennissen van jullie niet hebben. Het is logisch dat je er anders mee omgaat. Als je straks die echo hebt gehad gaat het vast een stuk beter. Mijn vriend wil er helemaal niet meer over praten. Toen ik het vertelde maandag ging het redelijk met hem dacht ik. Maar sindsdien wil hij het er niet meer over hebben. Ik heb het er liefst 24 uur per dag over. Maar nu zeg ik ook maar niks meer.
@ Debby; gefeliciteerd...en join the club, we zijn allemaal een beetje onzeker, dus gooi het eruit! @Roos; zou het kunnen zijn dat je vriend het eerst af wil wachten of het allemaal goed gaat voordat hij zich er echt op kan verheugen? Wij hebben het er thuis ook niet veel over nl, juist omdat we het eerst af willen wachten? Ik ga zo trouwens naar het AZU...ik heb gebeld met mijn klachten en omdat ik vorig jaar een ontstoken eileider heb gehad, willen ze toch checken of alles goed zit en of het inderdaad geen bbz is. Ben toch niet helemaal gek, haha.... heb om 11.00 uur een echo. Schiet nu wel even in de stress...heb net mijn man gebeld, die ongeveer van z'n stoel viel, omdat ik niet zo heel veel heb gezegd over die steken in mijn buik. Hij is nu onderweg naar huis en dan moeten we ons melden, pff...ik krijg het nou wel even benauwd!!
Wat ontzettend spannend zeg! Nog een uur en dan weet je een stuk meer. Hoop heel erg dat alles goed is. Laat je het weten? Wat mn vriend betreft, ik heb ook gedacht dat dat misschien de reden is. Dat hij het eerst af wil wachten. Maar omdat hij zo'n onverwachtse zwangerschap is en het allemaal in mijn lijf zit heb ik toch wel erg veel behoefte het er over te hebben.
Je merkt sowieso altijd wel aan mannen dat het pas echt gaat 'leven' als ze een echo hebben gezien. Mannen zijn nou eenmaal wat praktischer, maarja...je kunt ze ook niet allemaal over 1 kam scheren. En als je het nou gewoon tegen hem zegt, dat je er behoefte aan hebt om erover te praten? Of ben je misschien bang dat hij het niet zo leuk vindt? Sjonge nog een half uurtje..Joris is zo hier, dan spring ik meteen in de auto!
Dat ga ik op den duur ook wel doen hoor, maar wil ook niet te zeurderig overkomen...wacht het nog wel even af. Ik vind het zelfs al spannend dat je naar het ziekenhuis gaat. Ben heel erg benieuwd. Succes!
Alles ok...reageer straks even uitgebreider. Nog geen hartje kunnen zien, want ik ben iets korter zwanger dan ik dacht, 5 wkn 1 dg, maar het dooierzakje was goed te zien en het zat op de juiste plaats.
Fijn dat je al even gereageerd hebt! Goed zeg dat alles in orde is. Zal wel een hele opluchting zijn. Die paar dagen meer of minder maken dan ook niet uit. Ben echt heel blij voor jullie. Wel jammer dat we nu niet meer op dezelfde dat uitgerekend zijn Hoop dat je nu een stuk geruster bent en toch stiekem een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap.
Nou daar ben ik weer...echtgenoot had maar meteen een dagje vrij genomen, dus even leuke dingen gedaan! Hij was als een kind zo blij..ik baal nog een beetje dat ik het hartje niet heb kunnen zien. Maar volgens de gynaecoloog loop ik precies op schema met hoe het zou moeten zijn. Volgens de meting van het dooierzakje ben ik wel pas 5wk1, maar dat klopt ook met de zwangerschapstest op mijn NOD dag die toen nog negatief aangaf. Ik heb nadat ik al 5 dgn overtijd was en ineens mega zere boobies kreeg nog maar een test gedaan en die was toen positief. Waarschijnlijk...en dat wist ik al door ovulatietesten..heb ik een late eisprong. Dus toch nog even geduld hebben, maar er zit duidelijk een dooierzakje en er is iets in te zien, maar voor het hartje moeten we toch nog tot 7 juli wachten...aaarrrgggh! Beetje opgelucht, dus.......... He, maar jij hoeft ook niet meer zo lang te wachten, Roos! Dinsdag toch al?
Hallo meiden, Ik wil me hier ook even aanmelden, wel zo netjes... Ik ben dus Laura, 29 en in verwachting van ons eerste kindje. Woon samen met me vriend waar ik al 4,5 jaar mee samen ben. Na een jaar gestopt te zijn met de pil en pas sinds april weer 'actief' (op tijd) aan het klussen te zijn geweest is het de 2e ronde meteen raak (dacht zelf dat t de 3e ronde was, maar volgens vriend was t de 2e ronde)! Ben nu iets meer dan 5 weken zwanger, heb echt (digitaal) zwanger getest op me verjaardag, 13 juni! (2 dagen daarvoor ook al 'vaag' zwanger getest met lijntjes.) Vind het echt zo spannend, zit echt heel de middag en avond wel op internet. Kijken voor kinderwagens, welke goed/minder goed bevallen... Kinderkamertjes en wat voor meubels we gaan neerzetten ivm de kleine ruimte.. Dus echt wel al druk mee bezig. Iets waar me vriend absoluut nog niet mee bezig is. Maar dat veranderd waarschijnlijk wel als we de 12 weken-echo hebben gehad. Maar daarvoor moeten we nog even tot 4 augustus wachten. 13 juli hebben we trouwens een intakegesprek bij de vk. Zitten er aan te denken om ook zo'n combitest te doen. Je weet nooit hoe de kansen zijn. Niet dat ik er bang voor ben, maar vriendje is wat onzeker (al zal die dat misschien nog zijn als de kans 1 op 2500 is). Net als sommige hier heb ik ook niet al te veel klachten. Denk soms dan ook of het wel goed gaat ja of nee... Net weer bij de ha geweest trouwens. Urine nog even laten controleren ivm blaasontsteking en antibiotica die ik gehad heb. Assistente en ha waren er niet zo zeker van. Nu op kweek gezet en morgen even terugbellen. Hoop zo dat t goed is, anders ga ik misschien weer steeds meer twijfelen of t met t kleine beebje wel goed gaat... @babs: Jammer dat je nog niks meer dan alleen dat dooierzakje heb kunnen zien. Maar het is in ieder geval in orde! Hoef je je daar niet druk om te maken of daar iets mee zou zijn... Weten jullie trouwens hoe dat dat gaat met het intakegesprek? 't was mij niet helemaal duidelijk eigenlijk. Of je daar nou ook het hartje krijg te horen enzo? Een echte echo wordt t niet, want dat kan daar niet. Maar ze kunnen dan toch wel het hartje laten horen? Lijkt me echt zo leuk!!!! Anders duurt t nog zo lang tot 4 augustus... Groetjes, Laura
Hi Laura..welkom en natuurlijk gefeliciteerd!! Fijn dat je zo snel zwanger was..en op je verjaardag, zeker een leuk cadeautje!! Over je intakegesprek..dat is ook echt alleen maar een gesprek, waar ze misschien hooguit je bloed af zullen nemen ivm eventuele ziektes die je onder de leden zou kunnen hebben. Verder willen ze vanalles over je achtergrond weten, of er eventueel downsyndroom, postnatale depressies, tweelingen etc in jullie familie voorkomen, ze kunnen vragen of je open staat voor prenatale screening, zodat jullie daar vast over na kunnen denken voor de echo. Verder zullen ze je nog wel het eea uitleggen over wat je wel en niet mag eten en hoe het verloop bij de volgende afspraken zal zijn. Je krijgt wat info mee naar huis, maar reken er niet op dat je een echo zal krijgen...en om het hartje te zien heb je ook echt een echo nodig zo vroeg. Mocht er dan toch nog een echo komen, dan ben je in ieder geval niet teleurgesteld... Een andere optie is misschien om een particulier echobureau in te schakelen, zoals Roos, die ook hier meekletst! Dan hoef je niet zo lang te wachten en het is best te betalen!
Babs - Wat leuk dat je man zo blij was! Het was ook erg lekker weer om leuke dingen te doen. Je moet nog 2 weken wachten op de volgende echo...lijkt nu misschien lang, maar het gaat vast sneller dan je nu denkt. Ik mag dinsdag, vind het erg spannend. Nog 5 nachtjes.... Heb jij eigenlijk een uitwendige of inwendige echo gehad? Laura - Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb precies hetzelfde als jij. Kan ook op internet niks anders meer doen dan 'babydingen'. Denk er de hele dag (en nacht) aan. Terwijl mn vriend met vanalles bezig is behalve baby's. Vind het eigenlijk best een beetje frustrerend. Ik weet eigenlijk niet meer of je nou de eerste keer bij de vk al het hartje kunt horen. Is vast te googlen. Maar dat intake gesprek is inderdaad zoals Babs zegt. Weet nog dat het de eerste keer best lang duurt. Je kan inderdaad voor je eigen gemoedsrust een echo laten maken bij een echobureau. Dat ga ik dinsdag doen.
@ Roos; ik heb een inwendige echo gehad, dat doen ze sowieso als je zo vroeg bent, maar ik ben ook niet de slankste, dus dan doen ze al vaak een inwendige echo. Maar niks bijzonders hoor, je merkt er weinig van... Maar je hebt gelijk, twee weken gaan best snel, denk ik. We hebben nu toch een beetje meer zekerheid. Ik heb het vanavond ook aan een hele goeie vriendin verteld die kwam BBQ-en en voetbal kijken....meteen in tranen, haha! Zij heeft ook alles met ons drie jaar geleden meegemaakt, dus die kreeg het even te kwaad..wel lief. Ik ben trouwens nog niet zo met 'babydingen' bezig, misschien omdat ik nog niet zo durf..let alleen heel erg op namen in aftitelingen van films enzo, haha....Nu ik trouwens later ben uitgerekend, krijg ik volgens de Chinese geboortehoroscoop een meisje!! Niet dat ik me daar zo in geloof hoor, maar ik zag ergens op deze site er iets over staan en toen ben ik het gaan uitproberen met mensen om me heen en bij mezelf...en het klopte iedere keer, haha...We zullen zien!