Even een linkje naar de hyves van Luc, daar staan foto's van Boaz, wel allemaal met mn telefoon gemaakt, dus niet echt geweldig van kwaliteit. Morgen doen we even een foto dagje...maak veel te weinig foto's. Lucas Profiel - hyves.nl
Ach, wat een mooi ventje , Roos! Die donkere haartjes, leuk!! Maar ook Lucas is een leuk ventje, zeg!! Mooie mannen!! Hier even wat minder nieuws...ik was er al bang voor maar vandaag heb ik de diagnose post partum depressie gekregen! Vanmiddag volledig doorgedraaid bij huisarts beland en die heeft een crisisdienst ingeschakeld. Donderdag moet ik me op een speciale poli melden en zal ik wel horen hoe en wat verder. Mijn schoonmoeder is vandaag de hele dag in huis geweest en komt morgen en donderdag ook nog. Daarna ga ik voor onbepaalde tijd met Olivier en Joris naar mijn moeder. Die heeft een groot huis met een grote logeerkamer en badkamer voor ons alleen. Ik wil en durf niet alleen met Olivier te zijn en verkeer in constante angst om niks en slaap nauwelijks meer. Ben echt even volledig doorgedraaid en vind het vreselijk dat andere mensen me nu moeten helpen, maar ik kan even niet meer...hoop zo dat ik me snel beter voel.
Ooooh Babs wat afschuwelijk. Vind het heel erg te lezen dat het zo slecht met je gaat. Kan me helaas zo goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb de hulp bij de crisisdienst als erg prettig ervaren, hoop dat het jou ook gaat helpen. Krijg je ook medicijnen? Wel heel goed van je dat je zelf beseft dat je hulp nodig hebt en dat dus ook accepteert. Is niet makkelijk. Hoop met je mee dat je je snel beter voelt. Heel veel sterkte.
o jeetje babs wat naar dat je je zo voelt. Voel je je echt heel somber of is het meer de angst en onzekerheid? Heel veel sterkte meid!
Ik ben echt heel somber en verdrietig. Precies zo erg als ik me in mijn vorige zwangerschap voelde...die zwarte put waar ik hoopte nooit meer in te belanden, die cirkel van slapeloosheid. Precies de reden waarom ik er zo lang over gedaan heb om weer zwanger durven te worden! En nu is het weer gebeurd. Ik verkeer echt constant op het randje van paniek en wil iedereen wel aanklampen om me maar niet alleen te laten. Helaas is mijn schoonmoeder zo'n nuchtere Friesin die nog nooit van een depressie heeft gehoord dan niet de eerste persoon die je om je heen wilt hebben, maar op dit moment wel de enige optie. Heel lief ook dat ze meteen zo inspringt, maar ik word wel bekeken alsof ik 'gek' ben. Ze denken echt dat een paar dagen bijslapen genoeg is en ik durf ook niet precies te vertellen hoe ik me voel, want iemand die zoiets nog nooit heeft meegemaakt, gaat misschien meteen van het ergste uit en laat me nooit meer alleen met mijn kind. Mijn eigen moeder heeft ook een ppd gehad na de geboorte van mijn broertje, maar helaas is mijn band met haar niet zo best. Toch heb ik nu voor mijn gevoel het meeste behoefte om bij haar in huis te zitten omdat ik haar niks uit hoef te leggen. Mijn moeder is helaas niet in staat om mij hier thuis te helpen omdat ze zelf psychische klachten heeft, waaronder een straatfobie waardoor ze niet goed ver van huis durft. Ik weet niet of ik er goed aan doe om bij haar te gaan zitten, omdat we niet echt een goede band hebben, maar ik weet op dit moment niet zo goed waar ik anders heen moet...Joris kan niet eeuwig thuis blijven en mijn hand vast houden. Ik wil gewoon echt niet alleen zijn....
bleh babs klinkt echt herkenbaar hoe je je voelt. Zo voelde ik me tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Maar na de bevalling lijkt me nog veel enger omdat daar niet echt een einde aan zit voor je gevoel... wat kunnen ze nu voor je doen? Krijg je medicijnen en therapie? Ik vind het echt zo naar voor je dat je niet van je kindje kan genieten...
Ik heb morgen een afspraak bij de angst-poli van Altrecht en volgende week woensdag een psychiatrisch onderzoek. Ik heb geen idee wat ze met me willen doen...ik vermoed anti-depressiva. Ik moet het maar afwachten. Lig nu weer in bed, heb vanochtend wel zelf z'n fles gegeven, nu heeft mijn schoonmoeder het weer over genomen...
Babs - wilde je even laten weten dat ik aan je denk. Hoop dat het goed is gegaan bij Altrecht en dat ze je op de juiste manier verder gaan helpen.
Ben inmiddels met de hele santekraam neergestreken bij mijn moeder! Ben gister vrijwel de hele dag op de angst poli van Altrecht geweest en heb echt heel veel hulp gehad. Idee was in eerste instantie op opgenomen te worden samen met Olivier in een kliniek in Woerden, maar dat vond ik wel erg drastisch...en eng dus uiteindelijk hebben we in goed overleg besloten dat we voorlopig bij mijn moeder blijven. Ik heb inmiddels ook anti-depressiva en kalmerende middelen gekregen en maandag heb ik een gesprek over hoe nu verder. Waarschijnlijk zal uk straks als ik weer naar huis kan, zes weken lang iedere dageen uurtje bezoek krijgen van een soort thuiszorg die me bij kunnen staan etc. Daar is wel een wachtlijst voor, maar voorlopig ben ik toch nog bij mijn moeder Ik ben er nog lang niet, maar ik voel me wel een stuk rustiger! Olivier heeft hier zelfs een eigen kamertje gekregen en mijn moeder heeft de logeerkamer helemaal opgefleurd om het voor ons zo gezellig mogelijk te maken!!
wat lief van je moeder en wat fijn dat je op de juiste weg bent! Ik hoop dat je zelf zo veel mogelijk met je zoontje kan doen zodat je niet te veel van hem "vervreemd..." Opname zou ik zelf ook niet zien zitten, dat had het bij mij alleen maar erger gemaakt... Hier gaat het goed. Sam is deze week goed gegroeid op mijn borstvoeding. Ik heb gisteren ook een kolf gekocht en nu ga ik morgen voor het eerst weg zonder Sam. Een paar uurtjes naar een rommelmarkt. En dan geeft mijn man een flesje... spannend!
Fijn dat je je al weer wat rustiger voelt Babs. Ik vond de hulp bij Altrecht ook erg goed en ben blij dat jij er ook wat aan gehad hebt. Die thuiszorg die je krijgt als je weer thuis bent klinkt ook wel erg goed. Hier gaat alles eigenlijk erg goed. Alleen heeft Boaz al een paar dagen een ontstoken oogje, maar vandaag kwam er allemaal slijmerige pus uit. Echt heel veel. Dus moesten we naar de huisartsenpost. Nu moeten we 3 keer per dag oogdruppels in zijn oogje doen. Heel zielig. Hij krijgt zn oogje ook niet open.... Het is natuurlijk niet te vergelijken met hoe jij je voelt Babs en wil ook niet zeuren hoor, maar heb behoorlijk last van mn hormonen geloof ik. Morgen is de kraamverzorgster er voor het laatst en als ik daar aan denk jank ik meteen alles bij elkaar. Ook al ging de bevalling zo goed en vind ik Boaz echt intens leuk en lief en hou ik echt ontzettend veel van hem, ik vind het gewoon allemaal best heftig wat er gebeurd is. Maar dit gevoel schijnt heel normaal te zijn, dus dat geloof ik dan ook wel. Ik ga mn kleine ventje nog even in een badje zetten/doen en dan maar weer eens een paar uurtjes slapen (hopelijk).
roos balen van je hormonen... hier ook niet zo een heel goede dag. Ik heb ook een beetje last van stemmingswisselingen. Wil niet de hele dag gaan zitten janken maar ik voel me nog best vaak verdrietig over wat er allemaal is gebeurd en ik vind het ook lastig om een band met mijn ventje op te bouwen. het is een beetje of mijn gevoel afgevlakt is ofzo. Verder vind ik het ook lastig dat dit het laatste kind is want mijn man wil echt niet meer maar ik zou het toch nog wel willen.
Ik herken dat gevoel wel heel erg, Roos! De eerste dagen jankte ik de hele boel bij elkaar als ik zag dat Olivier wat had!! De eerste dagen ben je nog zo jankerig, maar dat zijn echt de kraamtranen!! Die gaan gewoon weer weg!! Alles komt nu tien keer zo hard binnen, hè? Wel zielig hoor, zo'n klein mannetje en dan zo'n zeer oogje!! Hoop dat het snel over is.. Ben je nog weg geweest Debby? Je zou toch lekker even weg gaan? Misschien even een terugslagje nadat je lekker even alleen weg bent geweest? Het is toch allemaal best heftig die eerste periode en zeker als je borstvoeding geeft, hoor! Maar wat bedoel je precies met dat je het moeilijk vindt om een band op te bouwen met Sam? Ik vraag met steeds af of ik dat nl ook wel goed kan met Olivier, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Natuurlijk is dat ook een groot onderdeel van een post natale depressie, maar hoeft niet. Ze vragen me ook bij Altrecht hoe mijn band is met mijn zoon, maar ik weet het gewoon niet. Ik voel me inmiddels wel wat rustiger. Ben ontzettend blij dat ik steeds iemand om me heen heb en voel me dan ook wat zekerder om voor Ol te zorgen. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen, maar soms nemen mijn moeder of Joris het even over en heb ik wat lucht. Ben begonnen met anti-depressiva en heb gelukkig geen last van bijwerkingen. Probeer nu niet te ver naar voren te kijken en het per dag te nemen en dat gaat redelijk goed..
babs het is een beetje zoals jij het beschrijft... dat ik gewoon niet weet hoe mijn band is met Sam. Bij Emma had ik direct een roze wolk gevoel en was mega verliefd op haar. Bij Sam heb ik dat echt minder. Emma voelde vanaf het begin als een deel van mij. Ik ben echt wel gek op Sam hoor maar het voelt toch anders... Ja ik ben wel lekker even weg geweest en misschien had het daar gisteren ook wel mee te maken. Vandaag voel ik me wel beter. We zijn wel een stelletje emo mutsen bij elkaar hier he...
Gedeelde smart is halve smart, Debby!! Hoe gaat het nu met jullie? En Roos..is Boaz' oogje al beter? Ik krijg morgen van Altrecht te horen wat ze precies willen gaan doen qua behandeling, ben benieuwd. Ik hoop wel op een soort thuiszorg! Ik merk nog niet veel van de anti-depressiva maar dat is ook nog een beetje vroeg. Ik heb iig neit veel bijwerkingen, dat is wel fijn. Oh en we zijn toch op Comfort voeding over gegaan! WAT een verschil! Geen krampjes meer, veel minder spugen! Het is wel irritant spul omdat het zo snel dik wordt, dus je moet het heel kort van te voren maken. Maar hij doet er meteen langer over om die fles leeg te krijgen, dus hij kan niet meer zo gulzig drinken. Dat scheelt de helft. Ben blij dat we toch maar over zijn gestapt. Hij begint ook al langer te slapen, maar helaas steeds het verkeerde dagdeel....de avond! Hij slaapt nu van 18.00 tot een uur of 01.00/02.00 door..niet wakker te krijgen! Maar vervolgens moeten we er dus tussen 01.00 en 02.00 uit voor een fles en ook weer rond 06.00 uur. Want dan slaapt hij dus nooit zo lang en wil hij wel zijn fles om de 4 uur zoals overdag! Als hij dat nou van 24.00 tot 07.00/08.00 uur doorsliep! Nog tips hoe ik dat ritme kan verleggen?
babs kan je niet gewoon om een uur of 10 wakker maken? Dat deed ik bij Emma altijd om de langste uren s nachts te krijgen... Hier nog geen teken van doorslapen, dat is echt een nadeel van borstvoeding. Sam komt om 23 uur, 2 uur en 5 uur ongeveer pfff....
Dat hebben we idd ook geprobeerd, maar als we hem wakker maken drinkt hij niet. Dan ligt ie alleen maar te slapen en wil absoluut geen fles...Moeilijk hoor, om er een ritme in te krijgen. Nu zitten we elke dag maar af te wachten en overdag komt hij redelijk netjes om de 4 uur, maar 's avonds gaat het steeds mis...Ik wilt toch toe naar een fles rond 23.00 uur, zodat hij dan op een gegeven moment die van 3.00/4.00 uur eruit kan gooien. Nu trekt hij hem steeds door naar een rot tijdstip...
Hoe was het bij Altrecht Babs? Hier gaat het allemaal niet zo heel erg lekker. Boaz mankeert echt vanalles. Met zn oogjes gaat het iets beter, maar nu heeft hij spruw, een ontstoken navel en teen. Ook is hij verkouden. Ik snap niet hoe hij er allemaal aan komt hoor. Lucas had zulke dingen nooit. Hij heeft nu medicijnen voor zn oog en zn spruw en morgen gaan we voor de andere dingen maar weer naar de huisarts. Slapen doe ik samen met Boaz al een paar nachten op de bank. Mn vriend kan absoluut niet tegen het tekort aan slaap...dus doen we het maar zo. Boaz wordt elke nacht nog wel op andere tijden wakker. Afgelopen nacht werd hij om 23.30 wakker en daarna weer om 04.30. Moet zeggen dat ik er zelf nog weinig moeite mee heb om op te staan. Lucas moet ook nog steeds erg wennen aan zijn nieuwe broertje. Hij vraagt heeeeel erg veel aandacht en dat is wel eens lastig als je met een klein ventje met krampjes bezig bent. Dit weekend gaat hij naar zijn vader, is voor iedereen wel goed denk ik. Al moet ik hem dan zondag wel weer ophalen in Vlissingen. Mn vriend wil niet rijden want hij is bang dat ie in slaap valt...terwijl hij al een paar nachten gewoon door kan slapen. Hormoontechnisch gezien gaat het wel wat beter gelukkig. Vind het wel raar om niet meer zwanger te zijn, je raakt er toch aan gewend he! Je leeft ook 9 maanden ergens naar toe en dat is er dan ook ineens niet meer. Zou het liefst nu meteen weer zwanger willen worden. Hoe was jullie kraamverzorgende eigenlijk? Die van mij was echt geweldig. Eerlijk gezegd had ik na 2 dagen al niet echt meer hulp nodig dus het was vooral erg gezellig dat ze er was. Vond het zo erg dat ze weg ging, we hebben allebei staan janken... Ow Boaz wordt wakker! Ga mn ventje maar weer eens een flesje geven.
Ach, dat arme ventje! Hoe komt hij er iid aan, hè!? Hoop maar dat het snel over gaat... Bekend verhaal hoor, vriendlief die niet tegen een beetje minder slaap kan!! Ik heb gister hier ook weer knallende ruzie gehad...ik durf bijna niet meer te vragen of hij ook eens een flesje wil doen 's nachts! Hij doet hem wel meestal 's ochtends voor zijn werk, maar af en toe wil ik ook eens een nacht doorslapen...maar dan krijg ik een blik!!! Hij werkt, ik lig de hele dag te luieren ofzo...hij zegt het niet, maar ik zie hem denken dat hij eigenlijk vindt dat ik het maar moet doen! Ik zit verdorrie niet voor niks bij mijn moeder, maar hij denkt, geloof ik, dat ik beter ben ofzo! Ik heb hem de afgelopen week een beetje aan laten rommelen in de schuur en met z'n auto omdat hij op z'n wenkbrauwen liep, maar het gaat nu totaal de ander kant op...hij doet nog net 's ochtends die fles, maar dat is het! Wel de lusten, niet de lasten hè!! Mijn kraamhulp was trouwens ook super! Keek er een beetje tegenop om steeds iemand in huis te hebben na de bevalling, maar het viel me 100% mee! Heb ook echt veel van haar geleerd als ik het vergelijk met vriendinnen. Heb nog niks van Altrecht gehoord. Als ze vandaag niet bellen, ga ik morgen zelf bellen. Vind het wel behoorlijk irritant dat ze niet bellen op de dag dat afgesproken is!!