Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs mijn man doet ook niet heel veel met de kleine hoor. Als ik iets vraag of ik wil even weg dan doet ie het wel en volgens mij zou hij het ook niet erg vinden om nachtvoedingen te doen maar ja met borstvoeding kan dat niet. Maar goed uit zichzelf komt het niet, hij is meer met mijn dochter bezig. Die leeftijd spreekt hem meer aan.
    En hij heeft zijn slaap ook echt nodig dus hij slaapt in de logeerkamer.

roos kan je man niet op de bank gaan slapen? Lijkt me toch dat jij ook je rust moet hebben nu zo vlak na de bevalling...

kraamhulp: ik vond het wel een beetje een inbreuk op mijn privacy, ze was heel goed hoor, was blij met haar maar ik weet dan niet goed hoe me te gedragen of ik kan doen wat ik wil doen zeg maar...

roos wat herkenbaar dat zwangerschap missen. Ik ben wel blij dat ik niet meer zwanger ben want met mijn bekken ging het echt niet goed. Moet er niet aan denken dat ik nog zo heb gelopen maar toch mis je wat. Ik denk ook opeens aan een derde terwijl wij hebben afgesproken het bij 2 te laten. Mijn man wil zich ook laten steriliseren maar nu wil ik echt nog even wachten. Ik denk dat ook een beetje bij ontzwangeren hoort...

Wat naar dat Boaz zich niet goed voelt...

Hier alles ok. Hormoontechnisch is het een beetje stabiel maar ik mis echt wel een beetje de verliefdheid die ik bij mijn dochter had.
    Sam doet het ook goed en de borstvoeding loopt super. Morgen nog maar eens wegen.

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Goh, die mannen van tegenwoordig...zijn niet veel beter dan die van vroeger als je het mij vraagt.

Mn vriend kan niet op de bank slapen en ik slaap overal, dus vandaar dat ik op de bank 'moet' en mn vriend gewoon in bed slaapt.

Wat raar Babs dat ze niet gebeld hebben, slordig. Zou inderdaad ook zelf bellen.

Ik had van te voren ook niet zo veel zin in een kraamhulp. Maar ben er helemaal van terug gekomen. Het was echt heel prettig met haar. Op dag 3 deden we ook gewoon samen het huishouden, vond het ook raar om haar het alleen te laten doen. Als ik naar bed moest 's middags (heb ik geloof ik ook 2 keer gedaan) deed ze spelletjes met luc. Ze bleef ook elke dag veel te lang. Soms wel 2 uur langer.

Hoe doen jullie het met voeden? Met een vast schema of gewoon wanneer er om gevraagd wordt? Bij luc had ik hele vaste tijden en nu geef ik een fles wanneer boaz honger/trek heeft. Als ik dat doe kom ik op 8 of 9 voedingen per dag, dat vind ik behoorlijk veel, maar heb wel het idee dat het beter is voor boaz omdat hij minder krampjes heeft. Hij drinkt dus ook niet altijd zn fles leeg, maar komt wel aan het juiste aantal ml per dag.

Net ruzie met mn vriend gehad. Ging om half 9 al weer naar bed en toen ik zei dat ik dat nog al ongezellig vond (hij was de hele dag al weg) werd het ruzie. Hij was/is deze week vrij dus dat beloofd nog wat voor volgende week. Zei net dat ik niet meer op de bank ging slapen en volgens mij vindt ie dat ook maar irritant.

Wat een frustraties allemaal.... :)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roos ik doe borstvoeding he dus ik doe zowieso op verzoek en kom ook op 8 a 9 voedingen per dag.

wat vervelend van je man, hoe komt het dat hij zo moe is? Mijn man klaagt ook steeds over moeheid terwijl hij veel meer slaapt dan ik...

4. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Tsja...mannen...herkenbaar..ik had tijdens de kraamdagen opeens mijn man naast me liggen omdat hij ook ziek was. Volgens mij kwam het puur door een gebrek aan aandacht, maar ja..irritant wel. Toen ben ik er maar uitgegaan want ik vond het zo genant tov de kraamhulp. We gaan niet met z'n tweeen in bed liggen... Maar wel enorm jammer, want het heeft een behoorlijke stempel gedrukt op de kraamweek. Had een beetje gehoopt dat die om mij zou draaien en om de kleine man, maar ja. Fout gedacht, dus.
    Sven doet het op zich goed. Inderdaad korte nachten: hij wil eigenlijk alleen maar lekker bij mij liggen en niet in z'n wieg. En hij is er nog elke 2,5 of 3 uur, dus de nachten zijn voor mij kort. Omdat hij alleen bij mij wil liggen, is op een gegeven moment het hele huis in diepe rust, behalve ik dan, want ik wil niet gaan slapen terwijl ie bij me ligt.

@Babs, jeetje..klote dat er nog niet gebeld is. Zit je erop te wachten, krijg je dit. Slordig inderdaad......

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kuipersl jammer zeg... wel jammer dat je je wat heb aangetrokken van wat de kraamhulp vond. Die heeft echt wel vaker iets gezien hoor! Hier deed mijn man s middags ook een dutje want hij was ook moe... maar ja verder heeft hij wel heel veel gedaan.

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - ik heb helemaal geen verstand van borstvoeding blijkt wel...wist niet dat dat altijd op verzoek is. Hele domme vraag waarschijnlijk, maar waarom is dat?

Kuipersl - wat vervelend zeg dat je man ziek werd. Kan me voorstellen hoe irritant dat geweest moet zijn. Mijn vriend heeft in de kraamweek wel veel gedaan, maar is daarna een beetje ingestort :)

Ik heb een goeie nacht gehad. Om 22 uur Boaz zijn flesje gegeven en daarna zelf naar bed gegaan. Hij kwam pas weer om 03.30 en die fles heeft mn vriend gegeven. Ondanks dat Boaz bij ons op de kamer slaapt heb ik daar helemaal niks van meegekregen en ik werd vanochtend wakker van de wekker. Ik heb dus ook weer in bed geslapen! Toch beter voor mn rug geloof ik.

Hebben jullie trouwens nog last van je bekken? Als ik te veel doe of te ver loop heb ik er echt nog behoorlijk veel last van. Valt me een beetje tegen eigenlijk.

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, volgens mij word ik daar erg ongelukkig van. Wel pas ik al mn kleren nog, wat wel weer heel erg fijn is. Maar het staat toch niet helemaal hetzelfde als 'vroeger'.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roos nou misschien kan je wel om de 3 uur voeden met borstvoeding maar is niet heel handig.
    Volgens mij is het altijd op verzoek omdat je niet kan zien hoeveel een kindje daarvan neemt. De ene keer nemen ze misschien 50cc en de andere keer 150cc. Hij moet zelf leren hoeveel die nodig heeft en als ie te weinig heeft dan komt ie wel huilen ;) Plus dat moedermelk licht verteerbaar is dus je kan niet te veel geven.
    Maar goed bij mijn dochter gaf ik flesvoeding ook ongeveer op verzoek (niet elk uur natuurlijk) maar ik hield het maximum van een liter per dag aan.

roos pijn in mijn bekken is al veel minder dan voorheen, maar lang staan of erg ver lopen lukt me nog niet.

Hier heeft manlief ook in ons bed geslapen vannacht. Ik zei tegen hem dat ik het niet zo gezellig vond en het is best goed gegaan.
    Sam kwam om 21.00-01.00-04.00 en 07.00 uur. Dus best redelijk al had ik liever de laatste voeding om 23.00 uur gehad maar ja.
    Ik was vanmorgen wel brak dus mijn man heeft allebei de kids meegenomen naar ballorig en een flesje afgekolfte melk meegenomen... het is een wonder...

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - de laatste weken van mn zwangerschap kreeg ik ook last van mn bekken. Nu is dat ook nog niet helemaal wat het moet zijn. Ga jij nog naar een fysio voor je bekken? Of moet dat nu vanzelf beter gaan nu je niet meer zwanger bent? Wat lekker dat je even alleen thuis bent. Lijkt me best gek eigenlijk...

Wij zijn net weer met Boaz naar de huisarts geweest. Want hij heeft overal kleine infecties. Zn oogjes, mond, navel en teen. Zn teentje moesten ze zelfs met een mesje open snijden om de prut er uit te kunnen knijpen. Mijn kind is echt een bikkel hoor, hij huilde niet eens. We hebben nu voor alles weer nieuwe zalfjes en druppels.

Omdat ik hem zo zielig vind heb ik net voor een paar honderd euro aan kleertjes, dekentjes en wikkeldoeken. Niet dat Boaz daar veel van merkt, maar goed...

Ben trouwens behoorlijk verslaafd aan het kopen van dekentjes. Heb er echt veel te veel... heb er van de week ook al 2 van Koeka gekocht, vind dat echt een leuk merk.

9. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Hier nog een dekentjes verslaafde, hoor! Hij slaapt nu zelfs in zijn bed in zo'n fleece-wikkeldoek die je vast kunt doen met klitteband. Hij had eerst gewoon een lakentje en een dekentje, maar meneer ligt altijd met zijn handen boven zijn hoofd en had dus steeds van die koude handjes 's nachts. Die wikkeldeken heeft ook zo'n uitsparing voor z'n hoofdje dus daarin liggen zijn handjes ook wat warmer. Werkt als een trein...

Verder gaat het hier redelijk goed...moet er nog steeds niet aan denken om naar huis te gaan. Ik was vorige week even in ons huis toen ik weer een afspraak had bij Altrecht, maar het vloog me naar m'n strot zodra ik binnen was..ben echt heel snel weer vertrokken! Af en toe krijg ik het op mijn heupen als ik nadenk over het moment dat ik toch echt een keertje terug moet, maar gelukkig is dat nog niet aan de orde. Probeer dat ook maar meteen te blokkeren als ik daar over nadenk.

Met Olivier gaat het hardstikke goed. Hij is echt zo rustig...Als ik alle andere moeders moet geloven, hebben wij een voorbeeldig kind. Mag ook niet klagen idd...

Hoe gaat het bij jullie? Roos, is Boaz al een beetje van zijn kwaaltjes af?

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Fijn dat Olivier het zo goed doet. Hoe gaat het 's nachts? Boaz slaapt ook vaak met zn handjes boven zn hoofd, maar hij slaapt graag op zijn zij en dan vouwt hij zn handjes samen en heeft ie ook geen koude handjes meer. Ging jij nou ook nog verhuizen binnenkort? Stond me vaag iets van bij namelijk...maar kan het ook helemaal mis hebben.

Met Boaz gaat het ontstekingtechnisch goed. Zn oogjes zijn eigenlijk zo goed als genezen, maar we moeten nog wel door gaan met zalf smeren. Zn navel en teen zien er ook beter uit. Zn mond gaat volgens mij ook ietsje beter, maar dat schijnt nogal hardnekkig te zijn, dus we moeten nog heel lang door met medicijnen geven voor zn mond. Boaz houdt niet zo van zijn eigen bedje. Eigenlijk slaapt hij het liefst boven op me. Zodra ik hem in zn bedje leg gilt hij alles bij elkaar en als ik hem dan op pak is hij meteen stil. Als ik hem een keer slapend in zn bedje leg heeft hij binnen 15 minuten door dat hij in zn bed ligt en wordt hij errug boos. Ook 's nachts is hij met geen mogelijkheid in bed te krijgen, nou ja, krijg hem wel in bed natuurlijk, maar hij wordt niet stil. Hij loopt gewoon paars aan als ik hem laat huilen. Hij ligt wel graag in de box en valt daar ook wel eens in slaap. Maar zn bed vindt ie vreselijk. Daar moeten we dus nog even wat op verzinnen.

Gebruiken jullie trouwens speentjes? Boaz vindt daar niet veel aan, hij zoekt vaak zn vingers en net had hij zelfs een duim in zn mond.

Er komt straks iemand van het consultatiebureau. Is er bij jullie al iemand langs geweest? Ze gaan hem ook wegen straks, ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel hij nu weegt.

11. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Roos, ik heb een boek gekregen..Bakeren en regelmaat..waarin een heel hoofdstuk in staat over baby'tjes die niet in hun eigen bedje willen slapen en daarin raden ze aan om voor ze 6 weken zijn ze toch aan de wieg te laten wennen door middel van ze te laten huilen. Dat is de eerste keer zeker geen leuke bezigheid, want ze kunnen zo vreselijk huilen, maar ze raden aan om ze gewoon te laten huilen, wel om de 5 min naar binnen te lopen, een aai over hun bol te geven zodat ze voelen dat je wel aanwezig bent, maar ze niet uit bed te halen.

Wij hebben dit ook gedaan met Olivier. Hoewel hij makkelijk in zijn eigen bedje slaapt had hij 's avonds gewoon geen zin om er in te liggen en brulde de boel bij elkaar, zodra ik hem uit bed haalde was hij stil en zat ik dus uren met hem op mijn arm. We hebben hem 2 dagen laten huilen...erg gezellig tijdens het eten, NOT...maar uiteindelijk duurde het 20 minuten en toen sliep hij. Ik ben steeds even zijn kamer ingelopen een aai over zijn bol gegeven en weer weggegaan. Op het moment dat ik dacht dat hij echt nooit ophield met huilen, was het ineens stil. Als hij nu huilt of niet in slaap kan komen hoeven we alleen maar even naar binnen te lopen en slaapt hij in no-time door. WAT een verschil, want nu hebben we 's avonds onze handen vrij. Het kost jezelf ook zoveel energie!! En hij zal toch een keer aan het bedje moeten wennen, dat kan je beter zo snel mogelijk aanleren, dat is ook voor dat ventje fijner!

Het heeft me wel enorm veel moeite gekost om hem te laten huilen, maar hij is wel echt heel rustig en tevreden in zijn bedje nu.

Olivier is ook niet zo'n speentjes-baby eigenlijk. Hij wil hem wel af en toe en dan sabbelt hij zich een ongeluk, maar dat is maar een paar momenten per dag. Meestal spuugt hij hem uit of trekt een heel vies gezicht...Wel stopt hij bijna z'n hele handen in zijn mond als hij honger heeft, of alleen zijn wijsvinger. Ook een heel grappig gezicht!

Wij zouden idd naar Utrecht gaan verhuizen, Roos. Maar een week voor de bevalling kwam ik er achter dat mijn huurders het huis niet uit willen en ik in alle rompslomp een week te laat was met hun huur opzeggen. Nou zit ik met een stel klootzakken die ik niet voor Maart 2013 mijn huis uit krijg. Het zijn Fransen en hun contract op werk loopt dan af, dus ik hoop dat ze dan ook echt ophoepelen. Als je een huurcontract voor bepaalde tijd nl niet op tijd opzegt wordt het automatisch omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Dus als ze echt kwaad willen, kunnen ze tot St. Juttemis blijven zitten. Fijn om zo net voor je bevalling te horen te krijgen!! Ik was helemaal over de zeik, heb accuut ons huis uit de verkoop moeten halen en dingen zoals kinderopvang etc in Zeist moeten regelen. We balen er enorm van, maar hebben juridisch al alles uit laten zoeken en hebben geen poot om op te staan! Het financiele plaatje komt er ineens anders uit te zien, we hadden daar een hele grote tuin gehad, vlakbij mijn werk, kinderopvang om de hoek..en nu blijven we zitten waar we zitten. Ik heb om me maar niet al te druk te maken tijdens de zwangerschap, maar heel snel de knop omgezet. Het is niet anders...maar anders was ik volgende maand je buurvrouw geweest, Roos. Mijn huis is nl vlakbij het Tolsteegplantsoen.

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs, wat ontzettend irritant zeg van die huurders! Een vriendin van me had precies hetzelfde met haar huurders. Ze kreeg ze ook met geen mogelijkheid haar huis uit. Uiteindelijk hebben ze vervangende woonruimte voor die huurders gezocht. Maar heeft ook allemaal veel tijd gekost. Zou er zo woest van worden. Lijkt zo oneerlijk.

Wat het slapen betreft heb je waarschijnlijk gewoon gelijk. Laten huilen zal de oplossing wel zijn. Bedacht me vandaag nog dat het met lucas nooit een probleem is geweest, maar dat kwam natuurlijk omdat hij de eerste dagen/nachten in het ziekenhuis heeft gelegen zonder mij. Toen hebben ze hem natuurlijk ook gewoon laten huilen. Maar omdat Boaz zoveel mankementjes had wilde ik hem niet laten huilen omdat ik niet wist of ie ergens pijn had. Nu gaan we toch maar weer eens een poging doen...al vind ik het overdag wel makkelijker dan wanneer het donker is.

Wij zijn trouwens dit weekend naar mn ouders in zeeland geweest met de hele happy family... Is ineens nogal een optocht, met alle kinderen (met spullen) en hond. Even wennen :)

Heb mn iphone laten vallen en nu doet ie het niet meer...mis dat ding echt! Hoezo verslaafd...

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hebben jullie eigenlijk koosnaampjes (vind ik trouwens een stom woord) voor jullie kindje? Ik noemde Boaz de eerste dagen gremlin omdat hij nou niet echt moeders mooiste was. Nu noem ik hem gremmie (spreek je uit als kremmie). Moet ik wel gaan veranderen in Boaz, want noem hem bijna nooit bij zn eigen naam :)

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs jeetje wat erg meid dat komt er ook nog eens bij dan dat van dat huis. mag het niet zeggen maar ik zou overwegen een knokploeg in te schakelen ;)

sja ik weet niet hoe ik op je inbakeren en regelmaat moet reageren. Dit is dus niet mijn manier. Ik ben zelf erg tegen Ria Blom en denk juist het tegenovergestelde van haar...
    Maar goed iedereen denkt anders en als dat voor jullie werkt is dat fijn!
    Zelf heb ik meer met attachment parenting. Veel huid op huid contact, direct reageren als een kindje huilt.
    Ik zal eens kort iets uitleggen hoe ik denk. Ik denk dat een kind volledig afhankelijk is van zijn ouders en huilen is de enige manier om iets aan te geven. Primaten (apen/mensachtigen) dragen hun kind vaak bij hun en dat is dus ook evolutionair bepaald. Baby's zijn om te overleven ook nog volledig afhankelijk. Als de moeder uit zicht is zijn ze dus in principe evolutionair gezien in levensgevaar en huilen is hun alarmsignaal...
    In mijn opinie krijgt een kind er zelfvertrouwen van als hij op alles kan vertrouwen in zijn ouders.

Sam slaapt in een cosleeper naast mijn bed en als hij dat niet wil mag hij ook lekker tegen me aan slapen.
    Hij kan s nachts ook gewoon lekker drinken dan.
    Hij zit ook vaak op schoot of ik draag hem lekker dicht tegen me aan in een draagzak.
    Verder no offence. Alleen een andere denkwijze ;) Iedereen doet het op zijn manier toch?

Roos als jij zegt dat ze kinderen in het ziekenhuis laten huilen s nachts dan krijg ik gewoon een knoop in mijn maag en moordneigingen. Hoop dat ze dat bij sam niet hebben gedaan.

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik denk inderdaad dat ze kinderen laten huilen in het ziekenhuis. Niet dat ik daar blij mee ben hoor, maar vrees dat het niet anders kan als daar 20 baby's liggen...

Aan de ene kant zou ik het ook graag zo doen zoals jij het nu doet, maar bij me in bed laten slapen (hoe leuk ik dat ook vind) vind ik best gevaarlijk. Ik kan dan in ieder geval zelf niet slapen omdat ik bang ben dat ik op hem ga liggen ofzo.

Ook is het volgens mij praktisch gezien niet handig dat een kindje alleen maar kan slapen als hij bij je ligt. Mensen hadden vroeger gemiddeld veel meer kinderen dan nu, hoe doe je dat als je 10 kinderen hebt?

Ik weet ook niet wat wijsheid is hoor. Maar ik weet wel dat lucas hele dagen en nachten huilde en dan is het voor jezelf op den duur niet meer te doen om hem de hele dag te blijven troosten (ook al zou je dat het liefst wel doen natuurlijk). Ik heb hem dus uiteindelijk wel af en toe laten huilen omdat toch niks hielp.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja roos misschien ben ik verwend met een kereltje die niet heel veel huilt. En ik wil ook niet dat hij altijd bij me slaapt hoor.
    Bij Emma deed ik het ook zo en die slaapt nu echt nooit mee
    bij ons. Ze slaapt gewoon lekker in haar eigen bed, ze wil het zelfs niet eens.

Ik vraag me dus ook wel eens af hoe ze dat met 10 kinderen deden. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. We staan eigelijk best ver van onze natuur af maar ik probeer meestal gewoon zo veel mogelijk mijn instinct te volgen en dat instict zegt me nu dat ik hem niet moet laten huilen (zowieso ook uit praktisch oogpunt want ik wil niet dat Emma wakker wordt want als die wakker wordt gaat ze dus niet meer slapen).

In ons ziekenhuis lagen gelukkig geen 20 baby's. Het was heel rustig. Sam lag er en nog 2 andere kindjes waarvan er 1 naar huis ging heel snel en die ander werd op dag 2 tegen doktersadvies in mee naar huis genomen. En toen kwam er later nog 1 babytje bij. Maar meestal als ik een baby hoorde huilen dan was er wel snel een zuster bij...
    En ik was zowieso heel erg veel beneden. Zowieso elke voeding ruim een uur. Dan ging ik een uurtje naar boven (hij sliep dan) en als ik na een uur terugkwam lag hij nog net zo. Alleen s nachts deden zei 2 voedingen voor me.

17. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik begrijp je reactie wel hoor Debby. Met heel veel dingen ben ik het ook eens..Olivier ligt ook vaak tussendoor lekker bij me, veel huid op huidcontact en ik zorg tijd dat ik zeker weet dat hij geen honger kan hebben, een poeopluier heeft of iets dergelijks, als hij huilt. Ik zorg ook dat hij me steeds ziet zodat hij weet dat hij niet alleen is. Eigenlijk komt het er op neer dat we hem alleen hebben laten huilen toen hij niet wilde slapen terwijl hij vreselijk moe was. Om dat steeds bij mij te zitten terwijl hij zijn slaap nodig heeft, lijkt mij niet goed. Op z'n kamertje is het lekker koel en rustig. Nu huilt hij dus eigenlijk nooit meer( buiten de poepluiers of honger natuurlijk) het was alleen even dat wenningsproces in zijn bedje en dan huilde hij echt niet zo lang. Hij is een heel tevreden ventje die ook lekker in zijn bedje rond kan liggen kijken als hij wakker wordt. Voor ons werkt dit goed omdat ik zie dat hij een heel tevreden ventje is en dat vind ik het belangerijkste! Ik denk ook dat elk kind een andere aanpak nodig heeft en misschien geldt dat ook wel voor de ouders! Je moet toch doen waar je jezelf het beste bij voelt!

Wat z'n koosnaampje betreft...ik durf het bijna niet te zeggen maar ik noem hem Henkie! Geen idee waarom, maar dat doe ik al sinds hij er is!! Stom hè!

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - hoe ging dat dan met Emma? Had ze gewoon op den duur geen probleem meer met haar eigen bed? Of heb je haar ook wel moeten laten wennen? Toen Boaz al die infecties had kon ik hem absoluut niet laten huilen, nu heb ik dat ook nog niet gedaan, maar denk dat ik het nu misschien wel zou kunnen als ik zeker weet dat er niks anders aan de hand is dan dat hij moe is. Denk dat ik eerst maar eens overdag ga oefenen met in zijn eigen bedje slapen. Fijn dat het niet zo druk was in het ziekenhuis toen jullie er waren. Toen ik bevallen was van lucas was het wel heel druk daar en ik kon/mocht niet zelf naar hem toe. Heb hem zelfs de eerste paar dagen maar 1 of 2 keer per dag gezien. Afschuwelijk eigenlijk. Ben zo blij dat ik nu thuis ben bevallen van Boaz, had zo veel nare ervaringen in het ziekenhuis gehad. Gelukkig was dat bij jou anders.

Babs - ik denk dat je gelijk hebt wanneer je schrijft dat er voor elk kind (of ouder) een andere aanpak de juiste is en ik denk persoonlijk dat je zelf wel voelt wat goed is voor je eigen kind. Leuk koosnaampje ook.... :)

19. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Jeetje Roos, kan me voorstellen dat je een naar gevoel aan het ziekenhuis hebt over gehouden! Ik had Olivier in het ziekenhuis gewoon in een bedje naast mijn bed en had hem eigenlijk steeds gewoon op mijn borst liggen de hele dag. Ook 's nachts bleef hij gewoon bij mij...ik gaf hem ook alle flessen zelf. Pas toen hij opgenomen werd kon hij natuurlijk niet bij mij blijven en ging ik steeds naar hem toe voor een flesje enzo...Vreselijk vond ik dat, dat hij daar alleen op die afdeling lag. Gelukkig heeft hij de eerste twee dagen nog lekker bij mij kunnen liggen!!

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Was inderdaad een heel vervelende situatie toen. Daarom ben ik nu ook extra blij met het feit dat ik thuis kon bevallen. Weet ook wel dat het ook goed kan gaan in een ziekenhuis hoor, maar ben nog lang niet vergeten hoe het met luc is gegaan toen. Moet er niet aan denken dat Boaz nu naar het ziekenhuis zou moeten en daar helemaal alleen zou moeten liggen...snap dat jij het daar ook moeilijk mee gehad moet hebben.

Deel Deze Pagina