Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Zo vijf voedingen wat heerlijk babs
    Hier nog steeds op zeven of acht voedingen per dag

Hier ook een uigelubberde buik en straie al wordt die we'll iets minder rood

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - denk dat ik het toch vervelend zou vinden als Boaz hard en lang ging huilen in een vliegtuig. Is toch 1 van de grootste ergernissen als mensen gaan vliegen...huilende baby's. Maar als Sam niet veel huilt zou ik het ook gewoon doen hoor.

Babs - dat klinkt als een goed ritme, dat doe je goed! Hier zijn het meestal 6 of 7 flessen per dag. Dat komt ook omdat ik hem altijd wat geef als hij heel lang gehuild heeft. Meestal is dat dan maar een halve fles en dan wil ie een uur later nog wel wat. Maar ik vind het geen probleem. Ook verschilt het per dag nog op welke tijden hij wil eten en moet er 's nachts ook nog altijd een paar keer uit. Maar moet zeggen dat ik er weinig last van heb.
    We hebben ook cinababy gebruikt, maar merkte weinig tot geen verschil eigenlijk. Heb wat meer vertrouwen in de comfort melk. Liet Olivier ook zoveel scheetjes toen hij nog krampjes had?
    Wat grappig dat Olivier ook zo lang wakker is 's ochtends. Dat is Boaz dus ook, meestal is hij rond 8 uur wakker en dan gaat hij pas ook weer rond een uur of 1 's middags slapen. Als ik lucas niet hoef te halen van school slaapt hij tot een uur of 4 en is dan weer wakker tot een uur of 7 's avonds. Als ik lucas wel moet halen slaapt hij nog een klein beetje in de kinderwagen, maar dan moet ik hem om half 3 wakker maken. Ik vind echt dat hij veel wakker is.

Het schijnt dat het zaterdag gewoon 20 graden gaat worden! Dat is bijna strandweer! Met Lucas ging ik trouwens al heel snel naar het strand, woonde daar toen ook heel erg dichtbij, ben benieuwd hoe Boaz dat gaat vinden.

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Vanmiddag zijn we bij het cb geweest. We mogen aan de comfort... Het woord huilbaby is ook weer gevallen. Baal daar toch eigenlijk wel behoorlijk van. Maar goed, wat ik al dacht was waar hij kan lachen! Dacht eerst nog dat ik het me steeds verbeelde, maar toen de arts een beetje gek naar hem deed lachte hij toch echt. Hij was ook al 4 cm gegroeid en bijna een kilo zwaarder! Dat gaat dus wel goed...

4. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Nou, scheetjes...hele concerten waren het!! Nu heeft hij dat nog wel eens, maar heeft er blijkbaar geen krampjes meer bij...

Ik vind ook dat Ol zo lang wakker is voor een baby, maarja..de andere dagdelen slaapt hij als een roos en 's ochtends is hij zo wakker al wat. Mijn moeder neemt hem nu vaak mee boodschappen doen, maar dan ligt hij ook gewoon lekker rond te kijken. We hebben dit weekend ons stoeltje meegenomen van huis, want hij wil er gewoon graag bij zitten. We hebben zo'n hoog (wipper)stoeltje van Beaba, zo zit hij op ooghoogte naast ons of hij kan ons volgen als we rondlopen. De box vindt hij op dit moment nog niks omdat hij plat moet liggen...meneer zit liever een beetje rechtop alles te bekijken!

Vanacht kwam hij weer om 05.00 uur!! En daarna om 9.30 uur...wat een genot! Van mij mag hij dit ritme nog wel even volhouden. Vannacht weer een hele volle fles van 180 ml met 3 scheppen Extra voeding leeggedronken en tevreden weer gaan liggen. Het consultatiebureau zal wel gaan zeiken volgende week, want ik mocht niet meer dan 150 ml geven en zeker geen Extra voeding, maar ik heb hier op de site aan de Friso voedingsdeskundigen gevraagd wat ik zou kunnen doen en hij doet het er hardstikke goed op. Met de voorschriften van het CB had hij steeds honger...Daarbij gaat hij niet over de liter heen en dat schijnt ook een goede richtlijn te zijn waar je je aan kunt houden, toch?

Ol moet volgende week trouwens al z'n eerste prikje!! Kijk er wel een beetje tegenop, mama is niet zo'n held met prikjes, haha!

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Volgens mij is het goed als hij maar niet over de liter gaat. Ik denk toch dat je als moeder weet/voelt wat goed is voor je kind, dat gaat vanzelf (zolang je geen hele gekke dingen doet natuurlijk).

Geef jij pure comfort melk of meng je het met de gewone voeding?

Nu ff snel eten maken want boaz slaapt!

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    De prikken vielen mij altijd erg mee eigenlijk, lucas had er nooit echt veel last van. Hij sliep alleen wat langer... Maar het is nooit leuk natuurlijk.

7. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb hem meteen pure Comfort voeding gegeven en dat ging goed. Ik meng nu wel de Comfort voeding met de Extra 's avonds omdat hij zo'n hongerlap is. Ben ook erg benieuwd hoe zwaar Olivier nu is want ik zie hem gewoon groeien!

Een huilbaby, Roos? Huilt Boaz dan zoveel? En wanneer wordt een baby dan bestempeld als huilbaby?

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hij huilt behoorlijk veel, maar ik vergelijk het ongemerkt toch met hoeveel Lucas huilde en dan valt het nog heel erg mee vind ik. Maar als een baby 3 uur of meer per dag huilt en dat 3 weken lang is het een huilbaby. Of noemen ze het een huilbaby. Voor mijn gevoel valt het nu dus nog wel mee maar ik ben nu toch ook wel bang dat ik het huilen van Boaz niet serieus genoeg neem omdat ik het vergelijk met Luc. Op het cb namen ze het nogal serieus vond ik, schrok ik een beetje van. Ze begon al over kinderartsen en ik mocht hem ook laten huilen als ik het niet meer aan kon.

Moet me nog even verdiepen in de comfort melk hoor...maar denk dat ik het ook gewoon maar puur ga geven.

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hoe gaat het met jullie? Genoten van het mooie weer?

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier gaat het goed maar nog steeds spruw dus moet morgen WEER naar de huisarts pfoe...
    vandaag terugkomdag van zwangerschapsgym gehad, was leuk.

Verder nog 1 weekje en dan naar Fuerteventura. Ik heb er zoooo een zin in!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en ik heb een fotoshoot van mijn kindjes voor mijn verjaardag gekregen:

sam:

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Emma:

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wat een ontzettend mooie foto's zeg! Kan ook niet anders met zulke mooie kindjes...echt een super leuk kado. Gefeliciteerd nog met je verjaardag.

Vervelend van de spruw, bij boaz is het nu weg, maar hij heeft het wel 4 weken gehad.

Kan me voorstellen dat je zin hebt in je vakantie. Ben jaloers hoor!

14. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Oh, wat leuk!!! Ik zit er ook over te denken om binnenkort een foto te laten maken van ons drieën of Olivier alleen!

Morgen naar het cb voor z'n eerste prikjes! Vind het best eng! Ik ga ook alleen dus dat vind ik ook al een hele onderneming...we zullen zien!

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Leuk Babs om foto's te laten maken. Ik ga dat echt niet doen met Boaz, die is absoluut niet fotogeniek... :) Zonde van het geld.

Hoop dat het mee gaat vallen voor jou en Olivier morgen. Prikjes zijn uiteindelijk voor het goede doel moet je maar denken. Succes.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Roos als ik zelf fotos van sam maal dan zijn ze ook niet erg mooi hoor. Maar een fotograaf weet hoe hij het goed kan doen met de juiste belichting etc.

Babs succes vandaag. Sam krijgt vandaag ook zijn eerste prikjes. Ik vind het ook weer spannend,

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - ja, dat is waar, maar van lucas kon en kan ik altijd wel mooie foto's maken, die is wat fotogenieker... Misschien dat ik het over een paar maanden wel eens probeer bij een fotograaf, lijkt me toch ook wel erg leuk. Jij ook veel succes met het prikje vandaag.

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hoe gingen de prikken?

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het prikken zelf ging wel ok. hij heeft heel even een kik gegeven en daarna niet meer want toen mocht ie aan de borst.
    Ik weet nog niet of hij er last van heeft. Hij ging net wat huilen dus ik heb wat met een draagdoek geoefend en hij slaapt nu in de doek.
    Hebben jullie een draagdoek? Vind het nog een hoop gepuzzel hoor... mijn dochter hield helaas niet zo van de doeken, ze is ook niet zo een knuffeltje maar Sam is wel een knuffeltje dus die sliep gelijk toen ik hem tegen me aan geknoopt had.

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hoop dat Sam er niet al te veel last van gaat krijgen. Ik heb geen draagdoek, vind het er altijd heel leuk uitzien maar ik ben niet zo knoperig aangelegd, ben ontzettend onhandig wat zulke dingen betreft. Ik heb een lodger shelter waarin ik boaz vaak mee neem als ik de hond uit ga laten en heb een beco butterfly besteld. Welke doek heb je? Boaz valt trouwens ook altijd meteen in slaap als ik hem in de lodger doe :)

Deel Deze Pagina