roos ik heb ook zo een lodger maar ik vind hem niet erg ergonomisch, ik krijg er rugpijn van en hij ligt er ook vreemd in. Ik zie mij geen heel stuk daar mee lopen. Zo een beco lijkt mij ook wel wat. Maar ik ga het eerst eens met die doek proberen.
Op de een of andere manier vind ik die lodger de ene keer veel prettiger dragen dan de andere keer terwijl ik voor mn gevoel dat ding toch echt elke keer op dezelfde manier gebruik. Ook ligt boaz er soms raar in, dan moet ik hem alsnog vasthouden terwijl hij in dat ding ligt. Maar ik loop er ook nooit langer mee dan 10 minuten tot een kwartiertje. Daarom dus ook de beco... Ben benieuwd hoe de doek je gaat bevallen.
5795 Gr. en 60 cm!!! Die prop ik niet meer in de Lodger...nooit gebruikt dat ding... Prikjes gingen goed, hij heeft alleen veel geslapen daarna, verder geen kik! Hoe is het bij jou gegaan Debby? En hoeveel weegt Sem nu?
Babs sam weegt nu 5180 en is 55,5 cm. Hij groet niet heel hard maar wij zijn ook klein dus zou we'll raar zijn amders. Mijn man gebruikt de lofger we'll maar hoe meer ik de draagdoek door krijg hoe meer ik de lofger een onding vimd. In de doek is het gewicht zo verdeeld dat ik niks van zijn gewicht merk. We zijn gisteren ook met hem in de doek naar de kinderboerderij geweest. Zeker een uur rondgewandeld en nergens last van. Dinsdag is onze vakantie. Ik vind het vliegen zo spannend met de kids!
Ol zit ook boven de curve hoor, dus volgens mij zit Sem goed qua groei, toch? Lekker dat het nu mooi weer is, kunnen jullie vast voorbereiden op de vakantie! Idd spannend hoor, vliegen met de kids! Ik ga zo naar Scheveningen, met vriendinnen op stap. Eerst lekker in een strandtent borrelen en daarna eten. Mijn man past op Olivier (met hulp van mijn moeder, haha)!
Babs - je hoeft niet bang te zijn dat Olivier te weinig eet in ieder geval! Wij moeten pas eind van de maand weer naar het consternatiebureau, maar ben ook wel benieuwd hoeveel hij nu weer gegroeid is. Fijn dat de prik mee is gevallen. Wat goed zeg dat je lekker naar Scheveningen bent gegaan, was (is) ook super mooi weer. Heb je er van genoten? Ik 'kan' nog niet te lang weg bij boaz voor mn gevoel, ben vorige week naar de kapper geweest en zat daar zo niet op mn gemak, wilde zo snel mogelijk weer naar huis. Vond ik zo ontzettend mutserig van mezelf. Debby - leuk joh je vakantie, ben je al klaar met inpakken? Ben vorig weekend bij mijn ouders gaan logeren en moest al zo nadenken wat ik allemaal mee moest nemen, laat staan voor een hele vakantie! Fijn dat je draagdoek zo goed bevalt, zal tijdens je vakantie ook wel van pas komen denk ik. Hoe gaan de nachten bij jullie? Hier lijken ze af en toe wel iets beter te worden, met af en toe nog een dipje
Wat een lekker koppie!! Ik merk dat Ol nu steeds meer gaat lachen..zoo grappig! En gister zat ik met mijn moeder buiten en ineens zie ik z'n koppie boven de wagen uitkomen!!! Hij lag lekker te slapen, maar wilde blijkbaar even over de rand kijken waar wij waren, haha! Hij wordt echt heel sterk in z'n nek! Ik denk nog 2 wkn en dan kan hij zelf z'n hoofdje overeind houden, hoor! En op de comode zet hij zich steeds met z'n voetjes af zodat zijn billen omhoog komen...heeel fijn als je een luiertje om wilt doen! Ik moet hem wel 6 x rechtleggen, haha! Ik vind het echt heel leuk die vooruitgang en het gaat ook zo bizar snel!! De nachten gaan hier nog steeds goed! Overdag en vooral na de fles van 18.00 uur wil hij nog wel eens tegensputteren om te slapen, maar hij krijgt nu om 23.00 uur nog een fles (210 ml) en dan komt hij pas rond 5.00 uur weer voor een fles en dan weer rond 9.30! Erg lekker voor de nachtrust!! Hij drinkt z'n fles leeg en tukt daarna meteen weer verder. Overdag slaapt hij wel erg weinig vind ik...'s ochtend na de fles van 9.30 slaapt hij niet, dan zit hij ook lekker in z'n stoeltje rond te kijken. Na de fles van 13.30 uur leg ik hem wel steeds in z'n bed, maar dan slaapt hij max een uur en vervolgens gaat hij pas weer slapen na de fles van 18.00 uur. Ik vind het echt heel weinig, maar het consultatiebureau vond het geen probleem omdat hij de avond en nacht goed slaapt. Het zal dan wel... Ik vond het ook wel gezellig dat hij overdag veel wakker is, we gaan vaak wandelen en soms valt hij dan nog even in slaap, maar meestal ligt hij gewoon rond te kijken of op z'n speen te sabbelen. Hij drinkt dus nu 2 x per dag 210 ml en 3 x 180 ml en nog moet ik het vaak rekken en wil hij al veel eerder eten! Ik vind dat wel moeilijk hoor! Met borstvoeding kun je hem gewoon op verzoek voeden, ik moet het af en toe wel een uur zien te rekken met een speentje, maar hij zit al aan z'n maximum. Waarschijnlijk zullen we over moeten op Forte voeding. Nu mix ik het nog half met comfort voeding voor z'n darmpjes maar het CB zei dat ik zo rond de 3 mnd dan maar op Forte moest proberen over te stappen! Ben jij nog aan de Comfort voeding gegaan, Roos? En hoe gaat het nu met Boaz qua huilen?
Dat lachen is echt heel erg leuk inderdaad. Zo te lezen is Oliver erg sterk, Boaz kan wel goed zijn hoofd optillen, maar zn hoofd boven de kinderwagen steken is nog een brug te ver. En wat slaapt hij goed zeg! Ben jaloers. Hier gaat het wel beter hoor, maar de laatste paar keren valt hij niet meteen in slaap na zijn nachtvoeding en dat is wel heel vervelend. Van een baby die vanaf 02.30 een paar uur gaat huilen wordt niemand blij denk ik... In principe heb ik weinig last van die nachtvoedingen als hij maar weer gewoon gaat slapen dan. Het leek iets beter te gaan met Boaz, we zijn ook overgestapt op de comfort. Ik meng het met de gewone voeding. Maar sinds vrijdag huilt hij eigenlijk weer heel erg veel. Weet ook niet wat er aan de hand is en dat vind ik toch wel vervelend. Vandaag was hij wakker om 08.30 en sinds 20.30 slaapt hij en in de tussentijd heeft hij misschien net 2 uurtjes geslapen waarvan 1 in de wandelwagen. In de tussentijd heeft hij bijna alleen maar gehuild...niet leuk.
Hè jeetje, dat lijkt me heel vervelend omdat je je ook gaat afvragen of hij misschien pijn heeft ofzo! Wat zeggen ze daar op het consultatiebureau over? Ik hoor wel eens dat ze met huilbaby's bij een osteopaat goeie resultaten behalen. Ik weet niet helemaal wat zo'n osteopaat doet hoor, maar ik lees regelmatig dat het zo zou helpen. Hoe kom je nu aan je slaap? Want zo te horen houdt Boaz je goed bezig 's nachts! Slaap je overdag een beetje bij?
We zijn nog maar 1 keer op het cb geweest. Toen zeiden ze dus dat hij aan de voorwaarden van een huilbaby voldoet. Aan mn slaap kom ik niet, overdag slaapt hij eigenlijk ook nooit (behalve nu) dus ik dan ook niet. Maar qua slaap gaat het nog redelijk. Ben er aan gewend geraakt.
Mijn hemel........Olivier heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen!!!! Ik werd om 7.00 uur wakker en was helemaal in de war..wist niet meer of ik er nou wel of niet voor de fles uit was geweest en vervolgens ben ik uit bed gesprongen om te kijken of hij nog wel leefde, haha! Lag meneer daar lekker in zijn slaapzakje me aan te kijken! Joehoe... Ik heb niet de illusie dat hij nu ineens doorslaapt, maar het zit er in ieder geval aan te komen!! Oh, Debby zit nu lekker op het strand waarschijnlijk! Zou ik ook wel willen!
hoi meiden, ik kom even snel zwaaien vanaf fuerteventura. Alles goed hier. Mannetje heeft de hele weg in het vliegtuig in een draagdoek tegen me aan geslapen en hier gaat het ook super. Sinds we hier zijn slaapt ie s nachts ineens 7 a 8 uur aan een stuk ipv 3 uur, toch lekker! O en wel grappig, want ik voel me toch een beetje ongemakkelijk, bv geven in het openbaar. Komt er gisteren een moslimvrouw, helemaal ingepakt in hoofddoeken naast me zitten, wipt haar tiet eruit en geeft ook bv... vond het hylarisch!
Heel stil hier... Debby - hoe is of was je vakantie? Babs - heeft olivier nog vaker doorgeslapen? Lijkt me zo lekker!
pfoe, ik heb ook wel een druk weekje gehad. We zijn van donderdag tot maandag thuis geweest en dat is hardstikke goed gegaan! verder heb ik een aantal gesprekken gehad met zowel de psycholoog als de thuisbeheleiding en we gaan het wkndvan koninginnedag weer inpakken en terug naar huis! Ik krijg dan elke dag begeleiding van ongeveer een uurtje per dag en dat wordt dan in 6 wkn langzaam afgebouwd! Kijk er aan de ene kant nu wel weer naar uit om naar huis te gaan aan de andere kant vind ik het wel gezellig om de hele dag aanspraak te hebben en ook af en toe de zorg uit handen te geven! Maargoed, mijn eigen huis in is natuurlijk ook fijn! Je vakantie was dus geslaagd, Debby? Lekker hoor! Kijken jullie ook naar dat progamma op donderdagavond Generatie 2010? Daar gingen ook een paar stellen met kleine baby's op vakantie! Ik denk dat ik nog niet zo durven vliegen met hem. Hoewel hij heel rustig is, zie ik toch allemaal beren op de weg!! Alleen daar krijg ik al stress van!! Het doorslapen hier wisselt een beetje. Ik heb hem net de eerste fles gegeven, dus vandaag heeft hij doorgeslapen, maar de vorige nachten kwam hij steeds weer om 05.00 uur! Het zit er wel aan te komen, maar we moeten nog eenbeetje geduld hebben! Het is wel een gevogel met die flessen. Hij komt steeds op een andere tijd dus dan moet je weer aanpassen met je fles progamma! Aan de andere kant meldt hij zich zelf wel, haha! Nog leuke plannen voor de Pasen? Mijn man is gister al vertrokken voor een lang weekend Friesland bij zijn ouders! Lekker zeilen en rondklooien zonder zorgen en slaaptekort. Hij zit er nu een beetje doorheen dus ik hoop dat dat weekend een beetje rust geeft bij hem. Ik blijf gewoon met Olivier bij mijn moeder, maar dat is ook geen straf, ze woont aan het water en zitten lekker de hele dag buiten!
Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al weer aan het werk? Ik moet al weer bijna en heb absoluut geen zin! Bah! En hoe gaat het met jullie mannetjes?
hoi meiden, dat is al een tijdje geleden! Ik zou eigelijk eind mei weer moeten gaan werken maar ik heb dus ook nog echt geen zin. Ik wil nog even van mijn gezin genieten. Ik heb dus 3 maanden ouderschapsverlof opgenomen. 31 augustus is pas weer mijn eerste werkdag. Het valt me af en toe zwaar met 2 kleine kindjes. Soms is het echt heel druk. Sam is begonnen met flesweigeren. Heel irritant. Gisteren zou hij bij mijn ouders slapen maar hij weigerde dus de fles en konden we hem ophalen terwijl we op het punt stonden naar de stad te gaan. Ik denk dat ik ga stoppen met borstvoeding, dan moet hij wel uit een flesje drinken. Ik vind het wel een moeilijke beslissing. Ik ben ook begonnen met rustig aan wat afvallen want ik kom alleen maar aan... Tot nu toe ben ik 1,5 kilo kwijt dus het begin is er. Bij jullie nog nieuws?
Ow Debby, ben jaloers op je hoor! Omdat je nog zo lekker lang thuis kan blijven. Wil ik ook... Lijkt me inderdaad een lastige beslissing om te stoppen met bv. Vind het nog steeds af en toe best moeilijk dat ik dat nooit kon geven aan Boaz. Maar als hij de fles weigert... Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Boaz is super leuk en ben ontzettend verliefd op hem. Wel huilt hij op sommige dagen nog ontzettend veel en hard. Hij heeft dan echt last van zijn buik. We zitten er nu aan te denken om naar een osteopaat te gaan. En ik moet ook nog wat gaan afvallen, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in hihi!