Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Hee dames, idd lang geleden!! Wij zijn inmiddels alweer twee weken thuis en ik voel me een stuk beter! Pfff..wat een zwarte put was dat zeg!! Ik heb wel een soort thuisbegeleiding nu, de eerste week elke dag, nu om de dag. Het zijn allemaal verpleegkundigen die gewoon langskomen voor ondersteuning. Om te kijken hoe het met mij gaar, met Olivier maar ook met mijn man...ik kan alle vragen die ik heb aan ze stellen, maar ze bemoeien zich nergens mee. Ik was eerst bang een soort maffia op mijn dak te krijgen die zich gingen bemoeien met welke dekentjes ik zijn bedje opmaak ofzo, maar dat is helemaal niet zo. Ik vind het echt heel prettig en fijn dat ik af en toe mijn vragen en onzekerheden kwijt kan, elke nieuwe moeder zou zoiets wel kunnen gebruiken, haha...

Maargoed, we zijn dus weer thuis..Joris voelt zich weer veel lekkerder in zijn vel...8 wkn bij je schoonmoeder gaat je ook niet in je koude kleren zitten, haha! Ik heb inmiddels alweer een training en een workshop gegeven en Olivier heeft zijn eerste wendag op het kinderdagverblijf aanstaande woensdag. Hij gaat alleen op de woensdagen, maar ik vind het best moeilijk om hem te brengen!

Met Olivier gaat het heel goed...inmiddels 6595 gr en 62 cm, we zijn donderdag nog op het CB geweest. Hij heeft weer prikjes gehad en er weer eigenlijk geen last van gehad, behalve dan dat hij heel veel slaapt. Wat het slapen betreft, dat gaat ook heel goed. Hij slaapt nu elke nacht door, krijgt om 23.00 uur nog een fles, die geef ik..en dan komt hij rond 7.00 uur weer, die fles geeft mijn man en legt hem dan weer in bed. Als hij dan weer wakker wordt, zo rond 9.00 uur sta ik ook pas op, gooi de gordijnen in zijn kamertje open en ga lekker douchen. Meneer ligt dan lekker in zijn bedje te spelen en vermaakt zich prima. IK kan me rustig aankleden, opmaken en zelfs nog een was ophangen ofzo. Dan kleed ik hem aan en ga naar beneden...

Wat een verschil met een paar weken geleden. Zo begin ik de dag een stuk prettiger, voel me ook weer een beetje mens als ik niet de halve dag in mijn joggingbroek rond hoef te lopen en Ol is er erg relaxed onder. Mama relaxed, kind relaxed zeggen ze, he??! Hij heeft inmiddels zijn handjes ondekt, vindt de box helemaal fantastisch..vooral speeltjes met een geluidje en hij kan steeds beter gericht iets pakken. Vind het echt heel leuk dat je nu steeds meer contact met ze kan maken. Hij reageert echt al op je...en die lachjes, dan smelt je toch??

Kan me trouwens goed voorstellen dat je het erg druk vindt, Debby! Ik weet serieus niet hoe al die moeders met meerdere kinderen het doen..ik denk dat ik niet uit het juiste hout gesneden ben daarvoor!! Ik heb er echt bewondering voor, hoor! Vervelend dat hij nu niet uit de fles wil drinken trouwens...dat geeft je toch een beetje meer vrijheid. Aan de andere kant hoor ik ook wel vaak dat moeders het moeilijk vinden om met borstvoeding te stoppen. Maar je moet het ook maar zo zien...je hebt het hem iig al ruim drie maanden kunnen geven, dat is al heel wat!!!

Kunnen jullie mannetjes hun hoofdje al goed rechtop houden zelf? Olivier kan het al aardig, maar nog niet goed genoeg, tenminste volgens de arts van het CB. Moet nu vaker oefenen met op z'n buik liggen...

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Ben jaloers hoor. Vooral op de nachten. Heb nog geen een keer langer dan 3 uur achter elkaar geslapen sinds Boaz er is. Begin dat nu wel te voelen...
    Spannend dat Olivier woensdag voor het eerst naar het kdv gaat. Wij hebben besloten Boaz (nog) niet naar een kdv te doen, kan het niet (ik = muts). Dus op de dagen dat ik moet werken blijft mn vriend thuis.
    Boaz heeft nog weinig tot geen interesse in speeltjes en op zijn buik liggen vindt hij mega irritant, dus zijn hoofd optillen gaat ook nog niet super, zal er volgende week op het cb wel commentaar op krijgen.
    Helaas huilt Boaz nog steeds te veel, maar hij kan ook heel erg lief en hard lachen. Gelukkig doet hij dat ook heel regelmatig.

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Nog even showen met mn lieve mannetje! Hebben jullie ook een foto? Ben erg benieuwd :p

4. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Wat een leuke foto!! Hij ligt in een shelter, toch? Ik heb er ook een maar eerlijk gezegd nooit gebruikt!

Wat grappig dat Boaz ook niet op zijn buik wil liggen...misschien krijg jij er ook gezeur over bij het CB! Pff...ieder kind heeft zijn eigen tempo en ik ga hem echt niet steeds op zijn buik leggen als hij dat helemaal niet leuk vind. Ik doe het nu steeds heel kort even, maar zie nog weinig verschil. Wat betreft die speeltjes...Olivier keek er ook helemaal nog niet naar om twee weken geleden, maar het gaat ineens zo snel!! Echt leuk om te zien...dus Boaz zal binnenkort ook wel ineens heel druk alles gaan bekijken, ze schelen toch ruim twee weken!

Kan me voorstellen hoor, dat je hem nog niet naar het KDV wilt brengen. Ben ook benieuwd hoe ik erop ga reageren, ik wa snl nogal overdonderd dat ze al zo snel een plek had en als ik die niet meteen zou nemen dan kwam ik weer op een wachtlijst! Thuiswerken is voor Jor geen optie, dus om nog een beetje te kunnen werken is dit toch wel nodig.....

5. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ook nog even een foto van mijn blije mannetje!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik merk dat ik meer fotos moet maken... hier een foto van een slapende sam...

ik zal morgen nog wat fotos maken. dan post ik nog wat...

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @kdv ik ga zowieso dus pas 31 aug weer werken maar hier is een kdv zowieso niet nodig. Mijn man heeft het zo geregeld (wisseldiensten) dat hij 2 dagen thuis is als ik werk en de 3e dag passen mijn ouders op.

@buik liggen. Heeft hier geen nut. Sam kan al vanaf zijn geboorte van buik naar rug rollen en zodra ik hem op zijn buik leg rolt ie om. Kan dat wel 10 keer gaan doen maar dan wordt ie moe en gaat ie krijzen...

Wij moeten morgen naar het cb. Dan krijgt Sam weer prikjes :(

8. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Hahaha, kan hij dat echt al??? Zie je..zo ontwikkeld elk kind zich weer anders! Kan hij wel al goed zijn koppie rechtop houden, Debby?

Ol heeft geen last gehad van de prikjes, minder nog dan de vorige keer zelfs..alleen heeft hij erg veel geslapen, maar dat heeft zijn lichaam dan blijkbaar nodig! Hoop dat het bij jou ook makkelijk gaat, het is nooit leuk he, die prikjes?

Wat heb ik een blond ventje vergeleken bij die van jullie he? Blijft nog steeds vreemd voor mij omdat ikzelf zo donker ben!! Ik had nooit zo'n blond kind verwacht, haha....

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja babs ik was ook zeer verbaasd. Ik schrok ook echt toen hij dat de eerste keer deed toen hij 2 weken was... Ja hij kan ook zijn hoofd goed rechtop houden, hij is erg sterk. Hij begint nu wel pas zijn handjes te ontdekken en hij kan ook nog niet schaterlachen ofzo...

o ja over doorslapen. Wij zijn bezig met een experiment. Sam krijgt elke avond om 22.45 een flesje kunstvoeding. Daarna slaapzak aan en naar boven en muziekje aan. In een vaste volgorde. En sam slaapt opeens 7 uur achtereen de afgelopen 2 dagen...

Sam had de eerste keer ook geen last van de prikjes. Maar ik vind het zo zielig om mijn lachende ventje pijn te doen...

ik was trouwens ook verbaasd toen ik mijn dochter kreeg en nu ook weer met Sam. Ze zijn allebei wel donker maar wel heel blank. Mijn man is bruin en ik had toch echt een bruin kindje verwacht...

10. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ja, maf is dat he? Je zou toch denken dat een donkere huidskleur overheerst? Een vriendin van mij is hindoestaans en zij heeft een dochter die heel donker is en op haar lijkt en een dochter die hardstikke blank is en veel lichter haar heeft en dus op papa lijkt!

Wat het slapen betreft...wij houden ook een vast ritme aan. Ik geloof toch dat het ze ook rust geeft dat ze weten wat er gebeurd. Wij doen hem elke avond rond 18.00 uur in bad, pyama en slaapzak aan en dan geeft mijn man hem de fles in zijn kamertje, lekker rustig...dan legt hij hem in bed en doen we zijn muziekje aan. Soms is hij dan nog wat aan het murmelen en dan loop ik steeds even terug zijn kamer in, aai hem over zijn bolletje en zet het muziekje weer aan. Hij slaapt meestal zo en over het algemeen huilt hij ook niet...

Ik probeer nu om af en toe het badderen een dagje over te slaan, omdat dat goed voor zijn huidje zou zijn en dat levert tot nu toe ook geen problemen op.

OL kan ook nog niet echt schaterlachen, hoor. Hij maakt wel steeds meer geluiden, maar echt schaterlachen nog niet!

Hoest gegaan bij het CB. Geen last van de prikjes?

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Boaz had wel veel last van zijn prikjes. Zo zielig. Gilde alles bij elkaar op het cb en thuis. Wij moeten volgende week dinsdag weer. Nu al zin in.... :(

Babs - Olivier is nog steeds hollands glorie volgens mij, met die lekkere rode wangen! Hij ziet er erg blij uit. Het is inderdaad een lodger waar Boaz in ligt. Maar vind het geen handig ding hoor. Gebruik hem alleen als ik even snel de hond wil laten plassen en ik Boaz mee moet nemen. Heb nu sinds kort ook een beco en die is zo veel fijner. Vind Boaz ook volgens mij.
    Ben benieuwd wanneer Boaz zijn speeltjes interessant gaat vinden. Wacht het maar af haha!

Debby - lieve foto van je mannetje. Ben benieuwd naar je foto van vandaag ;)

Boaz lacht wel met geluid (soms veel geluid), maar schaterlachen kan ik het niet noemen. Het is meer kraaien van plezier.

Ik heb nog wel een nieuwtje...wij gaan trouwen! Volgende week donderdag moeten/mogen we in ondertrouw. We doen dat omdat mn vriend voor zn werk waarschijnlijk naar saoedie arabie moet en ik anders niet mee mag.

Ga mn ventje weer uit bed vissen!

12. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Zoooo, trouwen!!! Wat leuk!! Gefeliciteerd! He, enneh...naar Saoedie Arabie? Wonen? Dat zou wel een omschakeling zijn zeg!! Wel spannend, hoor!

Weet je al waar je gaat trouwen? Ik ben twee jaar geleden in de winter getrouwd hier op Slot Zeist....ik zal eens een foto sturen! Lijkt alweer een eeuwigheid geleden!

Ol is idd flink Hollands Glorie he? Hij heeft ook zoveel blond haar, dat kun je niet echt op de foto zien, haha!

13. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Onze trouwdag...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs de foto is niet gelukt...

roos ik ben ook al 2 en een half jaar getrouwd. Zo fantastisch vond ik dat! Maar je zult het wel druk hebben om het zo snel te organiseren. Ga je het wel groots doen? Wacht ik zal ook eens een foto posten...

Het cb ging ok. Sam krijste wel de boel bij elkaar maar verder valt het nu wel mee volgens mij. Hij slaapt ;) Hij is 6175 gram nu en 59 cm

hmmm ik kan geen foto uploaden. Komt later wel dan...

15. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    In de herkansing...was hem even vergeten te uploaden!

16. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Wanneer ben jij getrouwd, Debby? Wij op 12-12-2008.

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs - Wow!!! Wat een gave jurk zeg! Leuke man ook ;)
    Het is inderdaad de bedoeling dat we daar dan gaan wonen. Heftig vind ik het wel. Is natuurlijk niet het leukste land om te gaan wonen.

Debby - het blijft zielig die prikjes he!? Boaz was 3 weken geleden 5180 en 58 cm. Dat scheelt 1 cm met Sam en bijna een kilo... klopt dat wel?

Het trouwen gaat bij ons niks voorstellen hoor. We zijn allebei al een keer getrouwd geweest. Het 'moet' even snel tussendoor.

18. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    En Roos...inmiddels al getrouwd?

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Haha, nee zo snel gaat dat nou ook weer niet. We zijn al wel in ondertrouw en de eerste beschikbare datum was 23 juni, dus dan gaat het gebeuren.

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek heropend.

Deel Deze Pagina