Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hapjes vind sam dan weer wel geweldig. Hij eet ook al best veel. Ik maak het vers en hij eet ongeveer 125 gram groente en 150 gram fruit op een dag. Hij heeft veel meer intresse in de bijvoeding dan in de borst de laatste tijd. Hij krijgt ook nog regelmatig een boterham zo in zijn handje en die knaagt ie dan op, vindt ie heerlijk of anders een stuk groente (bloemkool of wortel of sperziebonen) en dat vind ie echt heerlijk om mee te spelen en te proeven.

roosenzo voor mij is de borstvoeding gewoon normaal geworden. Net zoals het bij Emma normaal was om flesvoeding te geven. Ik vind het wel fijn om te doen maar het is ook vermoeiend. Sam slaapt pas sinds heel recent min of meer door en dat is echt een gevecht geweest. Ik zit ook nog steeds op 5 voedingen per dag. Soms denk ik er aan om over te stappen maar ik vind het ook wel weer fijn om te doen... lastig lastig ;)

babs ben bij emma met 5 maanden begonnen. Nu wilde ik eigelijk wachten tot 6 maanden maar ik wilde graag dat ie ging doorslapen en dacht dat bijvoeding misschien zou helpen. Plus dat ik gewoon wilde beginnen omdat ik dacht dat hij er aan toe was.

Sam heeft vandaag in totaal 3 keer omgerold. Zo leuk hoe trots je kan zijn... ook al heb ik het allemaal al een keer gezien bij emma ;)

Ik ga straks 3 dagen werken alleen grote kans dat ik mijn baan kwijt raak. Ik word binnenkort boventallig ivm reorganisatie en dan moet ik gaan solliciteren.

2. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Dat klinkt goed Debby! Ik wou dat Olivier zo goed at, maar dat zit er nog niet in. Zit ook vreselijk te vogelen met die flessen, want sinds ik op opvolgmelk zit moet er eigenlijk een fles af, maar de hoeveelheden die hij eet zetten geen zoden aan de dijk.

Aan de andere kant zegt het CB dat hij wel minder moet drinken omdat hij dan meer zin krijgt in vast voedsel. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar zelfs een kruimel van een stukje brood gaat hij al van kokhalzen, maar totaal gepureerd fruit bijvoorbeeld vind hij ook niks.

Ik heb ook al geprobeerd om gewoon stukken te geven, maar hij steekt alles in zijn mond, vindt het ook erg interessant, maar zodra hij het proeft....hahaha!

Leuk he, als ze ineens weer wat erbij kunnen. Ineens lag Ol ook de hele dag met zijn tong te 'klakken', zo grappig!

Oooh, hij wordt wakker..snel fles maken!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik vind die adviezen van het cb echt een beetje raar hoor!
    Echt, het is helemaal niet erg dat olivier niet zo veel binnen krijgt. Van 6 tot 8 maanden is bijvoeding nog helemaal niet echt nodig. Het is vooral om te proeven en te proberen en te wennen etc. En van opvolgmelk mogen ze geloof ik 800ml per dag. Hoeveel flessen geef jij dan nog? Kan je niet anders proberen water of thee of zo tussendoor te geven? Wat ik ook vaak hoor is het sap van de babycook (ik weet niet of je die hebt) als je fruit hebt gemaakt als sap tussendoor geven.

Het gaat vast in 1 keer een stuk beter. Met Emma ging het ook veel langzamer in het begin.

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Even snel hoor, want moet Luc gaan halen van school. Maar Babs, wat bij Lucas hielp met eten was het volgende... Ik gaf hem altijd rijstebloem door zijn eerste fles van de dag. Dus dat kende hij al. Daar 'gooide' ik dan op den duur wat fruit doorheen en als ik het dan met een lepeltje gaf at hij het op. Steeds een beetje minder pap en meer fruit. Op den duur helemaal zonder pap en dan eet hij fruit. Met groenten lijkt het me te goor om zo te doen. Nu ga ik rennen!

5. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik moet me ook niet zo op de kast laten jagen door het CB, maar het is best ontmoedigend als je best staat te doen om verso groenten en fruit erin te krijgen en hij wil het gewoon echt niet.

Hij krijgt al sinds 4 maanden rijstebloem door zijn fles en ik heb dat idd ook geprobeerd met fruit te mengen, maar ook dat ging niet. Ik heb nu melkpap van Bambix en dat heb ik een paar keer met banaan gemengd en dat gaat redelijk...we zien het wel, mijn moeder zei ook al dat ik het meer op z'n beloop moest laten gaan.

Ik heb wel zijn flessen van 180/6 teruggebracht naar 150/5..behalve die laatste fles dan. Ik merkte dat hij vaak wat liet staan en er moest sowieso wat vanaf want hij kreeg teveel. Hebben disndag ook weer gekeken of hij door zou slapen na de fles van 19.30 uur, maar hij werd dit keer om 01.15 uur wakker, dus die laatste fles kan er nog niet af. Dan maar allemaal wat kleiner zodat hij nog steeds 5 flessen heeft...

Heb vandaag gesolliciteerd voor 3 ochtenden in de week...mocht het wat worden dan gaan we gastouders overwegen ipv KDV. Dat kan tenminste halve dagen!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik ben ook op zoek naar een gastouder voor binnenkort. Vanaf maart kunnen mijn ouders niet meer oppassen vandaar...

Olivier die geeft zelf wel aan wat hij wil en het zal vast in een keer beter gaan! Sam eet dan weer heel veel en dan vraag ik me steeds af of het net ten koste van de borstvoeding gaat (ook al geef ik het erna).

Vandaag krijgt hij bijvoorbeeld:
    200gr fruit (net zo veel als in een 6 maanden potje)
    1 boterham (zonder beleg en hij krijgt daar ongeveer de helft van binnen omdat hij het in zijn handje krijgt)
    een grote roos bloemkool (geef ik tijdens het eten zodat hij ermee kan spelen/eten hij krijgt er ongeveer de helft van binnen en dan kan ik rustig mezelf en emma eten geven).
    150 gram worteltjes en aardappels (voor het slapengaan).

Ik heb het al aan zo een voedingsdeskundige gevraagd en volgens haar was het niet te veel maar toch...

7. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Vind ik ook niet veel klinken, hoor!

Jeetje, ik kan me gewoon niet voorstellen dat Ol 200 gram fruit of groenten zou eten. Het blijft echt altijd bij 5 a 6 hapjes, hahaha...maargoed, ik heb het ook maar naast me neergelegd en heb vrolijk weer groenten staan koken en ingevroren. Ik merk het wel wanneer hij meer gaat eten. Hij komt niet bepaald om van de honger....

Ik vind het trouwens best moeilijk dat gastouderschap. Heb toch een beetje het idee dat je dan meer overgeleverd bent aan een volwassenen die eigenlijk kan doen en laten met je kind wat ze wil, omdat er geen andere volwassenen zijn. Dit is wel heel negatief gedacht, maar op een KDV is er toch ook nog een soort van sociale controle omdat er meerdere leidsters zijn. Maarja...ik vind het onzin om Ol hele dagen op het KDV te laten zitten terwijl ik halve dagen werk..en daarbij heb ik hond die ik niet de hele dag alleen wil laten, dus dan kom je toch op gastouderschap uit. Mijn schoonouders wonen wel in de buurt, maar die zitten in de zomer altijd 7 maanden in Friesland, schiet ook niet op...

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik snap je gevoel wel. Had ik ook toen wij voor het eerst op zoek gingen naar opvang. Maar ik vind het nadeel van kinderdagverblijven juist weer dat het zo ontzettend commercieel is en dat er zo veel kindjes op 1 leidster zijn...

9. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Daar heb je ook gelijk in, hoor! Het heeft beiden zo z'n voor -en nadelen. Moet me er maar eens in verdiepen...

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Je mag Olivier wel hier brengen hoor! :) Op wat voor functie heb je gesolliciteerd? Gaan jullie eigenlijk nog verhuizen naar Utrecht of blijven jullie voorlopig zitten waar je zit?
    Ik denk dat Oliver vanzelf wel beter zijn vaste voedsel gaat eten hoor. Heb nog nooit een volwassen vent gezien die nog steeds aan de flessen melk zit in het café.

Pfff, bowie slaapt zo slecht en ik ben zoooo moe! Slaap nu elke nacht met Boaz op de bank zodat Jan kan slapen, maar ik ben intussen ook wel toe aan een nachtje slaap. Hij rolt nu 's nachts ook elke keer op zn buik en word daar dan erg chago van omdat hij soms vergeet hoe hij terug moet rollen.

Wij moeten volgende week weer naar het cb, ben benieuwd. Op de een of andere manier krijg ik er altijd stress van. Ben wel erg benieuwd hoeveel hij weegt. Wat voor maat hebben jullie jongens nu? Boaz 74, maar zijn broeken zijn nog net iets te lang.

Nog even over het kdv. Kreeg toevallig van de week bericht dat er een plaatsje was voor Boaz ergens in januari. Dan is hij bijna 1! Heb hem toch echt al vroeg in de zwangerschap opgegeven. Maar Jan wil liever niet dat hij gaat en ik vind het ook niet erg als het nog een tijdje duurt voordat hij naar het kdv gaat/moet.

11. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Jeetjemina, in januari! Dat is echt enorm lang wachten,zeg! Maar aan de andere kant, als jullie het toch liever niet willen...

Balen dat Boaz zo slecht slaapt, zeg! Ik kan me voorstellen dat je gesloopt bent! Hoop dat het cb je tips kan geven ofzo!

Olivier slaapt sinds vrijdag ineens van 19.00 tot 07.30 uur door....hij liet ineens zijn flessen van 23.00 uur staan en wilde echt niet meer. Dus ik dacht dat ik dan maar eens moest proberen te kijken of hij doorsliep en dat gaat nu hardstikke goed.

Het eten wordt langzaaaam meer. De melkpap met granen van Bambix begint hij lekker te vinden 's ochtends, 's middags krijg ik er nu een beetje fruit in als ik er ook wat van die Liga eerste stap in verkruimel en soms eet hij 's avonds ook al een paar hapjes...meestal als het wortel is, hahaha!

Ol draagt nu ook nog wel veel maat 68, maar ookal 74...hangt een beetje van het merk af. Hij heeft lange benen en armen dus ik kom steeds vaker iets tegen waar hij ineens 'hoog water in de polder' heeft!

Het verhuizen naar Utrecht is waarschijnlijk helemaal van de baan, de huurders in mijn appartement willen pas Maart 2013 vertrekken en we hebben besloten om dan gewoon hier te blijven wonen en Utrecht tegen die tijd te koop te zetten. Maar het is allemaal nogal onzeker, we zien wel wat er gaat gebeuren. Het is nu sowieso natuurlijk ook niet de tijd om wat te koop te zetten, dus we wachten alles maar even af...

Ik heb op twee verschillende functies gesolliciteerd, beiden voor 3 ochtenden in de week. De een is als werving en selectie consultant (heb ik al eerder gedaan) en de andere is klantenservice medewerker bij GlaxoSmithKline, een farmaceutisch bedrijf hier vlakbij. Morgen weer een gesprek....ben benieuwd. Heb wel inmiddels uitgevonden dat opvang voor halve dagen vrijwel onmogelijk is en drie hele dagen wordt wel een beetje duur en dat wil ik eigenlijk ook niet voor Ol. Nouja, eerst maar eens afwachten of ik aangenomen word!

Werk jij nog steeds bij hetzelfde bedrijf, Roos? Je werkte toch eerst meer?

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik vind het nog steeds belachelijk van je huurders... maar ja maart 2013 duurt nog anderhalf jaar...

maat kleding: 68 nog meestal maar ik doe sam meestal vingino en just small aan en dat valt beide ruim.
    Ik heb een winterjas maat 74 voor hem gekocht.

slapen: gelukkig geen voeding meer de afgelopen nachten maar wel weer speentjes. Wordt er een beetje gek van.

voeding: ik heb besloten te stoppen met de borstvoeding. Ik ben nu bezig met afbouwen. Ik word moe van de nachten en heb echt het idee dat hij overdag te kort komt en ik heb geen zin meer om er hard aan te gaan trekken. Het is goed nu. Hij heeft 6,5 maand gehad.

13. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    6,5 maand is toch hardstikke mooi! Ik ken er niet zoveel die het zo lang volhouden hoor...en nu gaat hij toch langzaamaan steeds meer vast voedsel eten.

Ik baal idd ook van mijn huurders, maar ik was te laat het met het opzeggen van het contract, dus ze staan in hun recht. Wil niet zeggen dat ik het geen eikels vind, haha....

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs - knap dat jij vacatures voor 3 ochtenden hebt gevonden. Ik zoek me een ongeluk, maar al de leuke banen zijn voor minstens 32 uur en dat vind ik veel te veel.
    Wat lekker dat Olivier zo goed is gaan slapen ineens! Die huurders van jou zijn echt super irritant! Grrrr!

Debby - ik vind het ook knap dat je het zo lang hebt volgehouden met de bv. Ik heb er absoluut geen ervaring mee, maar er zijn heel veel mensen die het niet zo lang vol blijven houden.

Ik word hier zo langzamer hand echt gek van het slaapgebrek. Vannacht bijvoorbeeld. Meneer ging om 19.30 uur slapen en werd om 23.00 uur weer wakker. Ik geef hem een fles, boaz denkt dat het feest is en gaat pas om 00.30 uur slapen en om 02.00 uur gaat hij heel hard huilen. Ik geef hem zijn knuffeltje en hij gaat weer slapen, maar ik ben dan dus helemaal wakker...vervolgens wordt Boaz om 5.30 uur wakker en gaat pas weer om 08.30 uur slapen als ik Luc naar school heb gebracht. Geen feest dus. Terwijl hij dus eerst gewoon elke nacht door bleef slapen.

15. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Pffff Roos, ik word er al moe van als ik het lees! Dat is geen kattepies...

Ken je het boek 'de tevreden baby'? Ik heb hem zelf niet hoor, maar een vriendin van mij die ook met hetzelfde probleem te kampen had als jij heeft heel veel aan dit boek gehad!

De vacatures liggen idd niet voor het oprapen. De ene heb ik via Monsterboard en de andere via een oud-collega die nog steeds in de werving en selectie zit..was geluk dus.

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs, dat boek ken ik niet, maar ik heb altijd het idee dat het zo ongeveer vanzelf moet gaan en dat als ik voor het groot brengen van mn kind een boek nodig heb het niet goed zit met mijn moederinstinct. Heb hem net in bed gelegd, dus ben benieuwd...
    Ik werk trouwens nog steeds bij de Hema...(joepie). Maar werk er nog maar 2 dagen in de week. Dus is wel te overzien. Zie het een beetje als bezigheidstherapie :) Succes met je sollicitaties!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ga binnenkort waarschijnlijk ook mijn baan kwijtraken. Reorganisatie. Ik heb nog wel even de tijd en krijg ook geld mee maar leuk is het niet. Ik had liever gebleven.

Dat boek van gina ford dat "volg" ik ook maar dan vanuit mijn eigen gevoel. Ik heb gewoon een beetje gelezen wat haar tips zijn.
    Een vaste structuur is een tip van haar, ik heb toen een aantal dagen strict haar schemas gevolgd. En een belangrijke tip was het absoluut verduisteren van het kamertje. Samen hebben ze echt voor wonderen gezorgd want sindsdie slaapt Sam een stuk beter.

18. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Dat zei mijn vriendin inderdaad ook. Ze heeft het echt voor tips gelezen en er haar eigen dingen uitgehaald...dat waar zij zich lekker bij voelde en wat bij haar kind pastte.

Ik denk niet dat je het moet zien als dat er iets niet goed zit met je moederinstinct, Roos. Soms loopt het niet vanzelf en weet je niet waar het door komt. Mijn vriendin werd er ook zo moedeloos van en door een aantal tips uit dat boek heeft ze het over een andere boeg gegooid en dat hielp.

En blijkbaar heeft Debby er ook haar baat bij gehad! Maar je moet vooral doen waar je jezelf natuurlijk prettig bij voelt!! Pas je alleen wel op dat je jezelf niet wegcijfert, wat ik krijg wel een beetje het idee dat je er alleen voor staat, vooral 's nachts....misschien heb ik het mis hoor...maar een baby is er ook bij gebaat dat mama zich goed (en uitgerust) voelt. Ik weet er alles van!!

Dus jij kan binnenkort ook op zoek naar een andere baan, Debby? Of blijf je eerst een tijdje thuis?

Ik ben de hele week al met gastouderbureau's aan het bellen, maar het lijkt wel een hopeloze zaak om opvang voor halve dagen te vinden!! De meeste bureau's wilden me niet eens inschrijven...en 3 volle dagen naar de opvang en maar drie halve dagen werken is niet bepaald rendabel! Zit nu een beetje met mijn handen in het haar..ik wil graag werken, maar ik heb mezelf lekker vastgezet met kind en hond. Wordt niet echt makkelijk, maar ik ga gewoon verder zoeken...

Werk je bij de Hema in het centrum, Roos?

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs wat lastig voor je van die opvang. Je hebt ook wel flex gastouders...
    ik weet dat sommige peutercentra nu ook halve dagopvang aanbieding maar volgens mij is dat pas vanaf 2 jaar.

Ik ga wel zoeken naar werk. Volgende week woensdag is mijn eerste werkdag weer en dan ga ik me daar in verdiepen. Na 3 maanden krijg ik te horen hoe of wat (waarschijnlijk ga ik dan 9 maanden thuis zitten doorbetaald om ander werk te zoeken en beland dan in de ww). Dus dat wordt hard zoeken.

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ja, jullie hebben ook wel gelijk hoor wat betreft dat boek...maar ik ben nogal van uitersten, of ik doe alles wat er in zo'n boek staat of ik modder zelf wat aan. Beetje raar, maar ja... Vannacht heeft mijn rare baby weer een keertje doorgeslapen. Nou ja, tot half 6, maar ik was ERG blij!

Babs - je mag Olivier echt bij mij brengen hoor! Vind het zelf ook lastig wat werk betreft. Ik werk nu altijd op vrijdag en zaterdag en dan is Jan thuis. Op vrijdag is hij wel gewoon aan het werk, maar Boaz is overdag redelijk makkelijk. Hij kan zo een paar uur in de box liggen of in zijn wipstoeltje zitten. Maar als ik andere dagen zou moeten werken wordt het ineens een stuk lastiger qua opvang. Als ik 3 dagen zou werken waarvan Boaz er 2 naar een kdv moet hoef ik het voor het geld in ieder geval al niet te doen. Dan houd ik zo goed als niks over. Plus dat ik ook nog een hond thuis heb zitten....lastig he!? Ik werk trouwens in Houten. Daar ken ik gelukkig niemand! :)

Debby - wat voor werk deed jij ook al weer? Wat vervelend dat je je baan kwijt gaat raken. Weet er helaas alles van....

Ik kreeg toevallig vandaag een aanbieding om weer bij een duikbedrijf te gaan werken. Maar geloof dat dat niet goed voor mn hart is... :)

Hoelang zijn jullie jongens eigenlijk wakker achter elkaar? Ik bedoel tussen de slaapjes door. Boaz is nu meestal 2 tot 3 uur wakker en gaat dan een klein uurtje slapen. Zo doet hij 3 slaapjes per dag.

Deel Deze Pagina