Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Waarom zou je niet bij een duikbedrijf gaan werken? Lijkt me juist hardstikke leuk! Heb je dat dan al eerder gedaan?

Tja, die kinderopvang is geen makkie!! Gelukkig heb ik nu een afspraak bij iemand waar ik goede hoop van heb. Ik heb een heel leuk telefoongesprek met haar gehad en ik heb haar via vrienden van ons die hun dochter een paar jaar geleden ook bij haar hadden. Zij vindt halve dagen geen probleem...en ze woont op een boerderij!!! Maar dan wel midden in Zeist, vlak naast een kinderboerderij. Lijkt me wel wat...Ik hoop echt dat dat wat wordt, want ik hoor vd week ook meer van die baan!

Wat het slapen betreft, tot drie weken geleden heeft Ol nooit in zijn bed geslapen overdag. Hij sliep uberhaupt heel weinig overdag en heb me daar best druk over gemaakt. Als hij twee of drie hazeslaapjes deed van 20 min was het veel en die deed hij dus meestal in de wagen als we boodschappen deden of de hond uitlaten, dan kreeg ik hem daarna niet meer in bed. Die begeleiding die ik toen had zei al dat ik me er niet te druk over moest maken en dat sommige baby's weinig slaap nodig hebben en dat hij waarschijnlijk rond de 6 maanden wel beter zou gaan slapen overdag omdat ze dan veel drukker met hun lichaam bezig zijn...en dat klopt dus. Ineens slaapt hij 1 of 2 slaapjes in zijn bed, maar zelden langer dan een uur. Meestal alleen zo tussen 12 en 13.00 uur en dan een hazeslaapje rond 17.00 uur. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het een langslaper is....'s ochtends rond 8.00 uur wil hij zijn eerste fles en dan gaat hij meteen weer tot 9.00-9.30 uur slapen. Dus hij komt wel aan zijn slaap...

Hebben jullie trouwens al een echte kinderstoel waar ze in kunnen eten? Wij hebben tot nu toe nog steeds de hoge wipper van Beaba aan tafel staan en daar zou hij rustig nog een tijd in kunnen, maar die stoel is van stof, dus met eten niet zo handig.

We hebben een mooie stoel op Marktplaats gevonden, een witte Geuther Champ, ziet er nog heel mooi uit en ze willen er maar 50 euro voor, terwijl hij in de winkel 200 is. Denk dat Joris hem vanavond gaat halen, het is gelukkig vlakbij!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o dat klinkt helemaal super babs. Op een boerderij en halve dagen... hopelijk wordt het wat!

roos ik werk bij een bank. Doe hypotheken. Niet erg swingend en eerlijk gezegd past het ook niet echt meer bij me.

kinderstoel: ik heb die van de ikea. Is maar 12 euro maar ik vind hem super makkelijk. Sam zit daar niet in tijdens het eten, meestal zit ie dan in zijn maxi cosi want dat vind ik fijner eten geven, maar tijdens ons avondeten zit hij even in zijn stoeltje.

slaapjes: voor ik aan gina ford deed sliep sam ook niet zo veel. Maar nu met dat schema gaat het super goed. Op de dagen dat ik me er aan houdt (als ik niet weg moet ofzo) dan slaapt hij van 9:00-9:45 en van 12:00-14:15. Ik vind de middag dan wel lang dus ik zit er aan te denken rond 16:00 uur nog een half uurtje in te gaan lassen hier...

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Die van Ikea heeft ook bijna iedereen die ik ken. Of voor erbij en om mee te nemen of gewoon als vaste kinderstoel. Een vriendin van mij gebruikt hem ook altijd boven als zij dan bijvoorbeeld moet douchen of strijken ofzo. Denk dat we die er ook maar bij gaan kopen...hij is ook ideaal om mee te nemen als hij uit logeren gaat of op vakantie ofzo.

We hebben die Geuther gekocht, morgen mogen we hem ophalen. Hij lijkt op een TripTrap, maar deze kun je ook in hoogte verstellen en heel laag zetten voor naast de bank ofzo...ben benieuwd!

4. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Hoi meiden,

Na een heeeele lange periode dat ik me niet heb laten zien hier, was ik toch benieuwd of 't nog in gebruik was.
    Al jullie verhalen, t komt me ook wel bekend voor hoor...

Onze Maxim is as. vrijdag officieel 6 maanden en groeit ook als kool. Loopt ontzettend voor op zn leeftijd en we kunnen onze lol op met alles wat gaat komen.
    Ik zla straks even een foto van 'm uploaden, hoe onze kerel er bij ligt/zit/wilt staan.
    Het kruipen wil nog niet lukken, maar omrollen (van buik naar rug, en ook weer terug), op zn knieen zitten, en op handen/voeten staan gaat als de beste.

Vanaf dat ie 1,5 maand is hebben we t voordeel dat ie ons vrij goed liet slapen. Omdat me vriend (man) ook die periode vrij was (is in mei pas weer gaan werken) hadden we niet echt een ritme wat we hem aan konden leren.
    We probeerden de laatste (borst)voeding dan rond 11 uur te geven en hopen dat ie 't tot 6 uur vol hield. De ene keer ging het beter dan de andere natuurlijk, maar er op terug kijkend hebben we geen echte slechte nachten gehad.

Bij de 3e keer op het CB viel op dat Maxim een stuk minder goed gegroeid was. Waarschijnlijk ook omdat ik toen weer net was gaan werken, het kolven is dan zowiezo aanpassen, en daarbij bleek dus dat ik te weinig melk produceerde.
    We zijn toen half/half overgegaan op de KV, met alleen nog 's morgens aan de borst drinken en op de dag een flesje kolven, welke Maxim dan de volgende dag kreeg.
    Maar ja, ik kolfde steeds minder en uiteindelijk ben ik er met 5 maanden def. mee gestopt.
    Aan de ene kant ben ik trots op mezelf dat ik t toch zo lang heb kunnen rekken, maar had er toch nog meer aan kunnen doen om t langer vol te houden. Ach, nu met de KV gaat de groeilijn weer goed verder, en dat is het belangrijkste.

Mede omdat ie misschien zo voor loopt voor zijn leeftijd, zit hij nu nog maar aan de 3 flessen.
    7 uur (stevige) papfles, halverwege de ochtend diksap met een soepstengel om te sabbelen, tussen de middag gewone fles, halverwege de middag fruit met liga, eind vd middag sap en dan 's avonds (uurtje of half 7 / 7 uur) wat groente (meestal half potje, omdat ie nog aan die smaken moet wennen). En dan rond 8 uur / half 9 weer de papfles en dan slapen.

Het kan gebeuren dat ik 'm halverwege de nacht op zn rug moet leggen, en weer recht in zn bed moet leggen omdat ie compleet gedraaid is. Maar voor voeding hoef ik er niet meer uit.

Met dat kruipen trouwens van 'm, dat lukt nog niet. Hij trekt wel zn knieen onder zn buik en steunt dan op zn armen, maar hij snapt niet dat ie ze ook moet verzetten.
    Resultaat is dan dat ie op zn voeten gaat staan, met zn billen omhoog en dan maar weer laat zakken om te gaan liggen.
    Dus ja, we denken dat ie dan ook eerder zal lopen dan kruipen.
    Van de vrouw op t CD mogen we m ook al eventjes in zo'n loopstoeltje zetten. Nou, dat vind ie echt leuk hoor. Stapt op die manier heel de kamer rond en begint te mekkeren als ie niet verder kan. Dus dan draaien we 'm om en dan gaat ie weer verder.

Ik las dat jullie t ook over t werk hadden. Zelf werk ik 4 dagen (5e is vak.dag dus wel 40 uur nog in dienst), waarvan Maxim er nu 2 naar het kdv gaat en 2 naar me schoonouders. In okt. wordt het dan 3 om 1. Zelf heb ik er geen moeite mee, ook niet de eerste dag om hem 'daar achter te laten'.
    Hij was al 2x een ochtendje wezen wennen toen en daarbij dacht ik ook van 'ach, ze hebben alles al een keer meegemaakt, ook bijv. 6 poepluiers in 2 uur tijd', dus daar heb ik me bij neergelegd en dat hij het echt wel leuk zou vinden.
    En als ik dan nu dat oppas-boekje steeds lees, en de leidsters spreek. Iedereen zegt dat het zo'n vrolijk kindje is en bijdehand. Alleen maar lachen. Tja, iedereen van 0 tot 88 pakt ie in met die kuiltjes in zn wangen.

Maar dit was dan weer 'even' mijn verhaal. Ik zal proberen weer aan te blijven haken hier. In ieder geval weer bij mn opstart-pagina's zetten.

Meiden, heel leuk weer wat van jullie te lezen en misschien tot snel!!

Dikke kus,
    Laura

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi laura! leuk om weer van je te horen!

wat goed dat alles zo goed gaat met je ventje (ik vind het echt wel leuk dat we echt allemaal een jongetje hebben gekregen)...
    Wat jammer van de borstvoeding. Ik ken je gevoel van spijt. Ik ben net gestopt, vorige week maar ik kan het nog niet helemaal loslaten.
    Sam slaapt nu pas net nu we over zijn op kunstvoeding min of meer door. Vandaag gaan we proberen de voeding van 23 uur te laten vallen want gisteren bij mijn ouders wilde hij die niet eens meer en werd alleen maar boos. Ik heb wel echt het idee dat hij de borstvoeding lekkerder vond dan de kunstvoeding.

Wat fijn dat het zo goed gaat op het kdv! Ik heb mijn kindjes ook ingeschreven voor het kdv. Ik zou willen dat ze vanaf maart daarheen gaan voor 1 dag in de week (ouders passen niet meer op).

kruipen (nou ja teigeren) doet sam steeds beter. Hij ligt zelden 5 minuten op dezelfde plek. Hij gaat nog wel voornamelijk achteruit.

babs hoe is het gegaan met de kinderopvang?

Hier vandaag en gisteren 2 sollicitaties eruit gedaan. Wel spannend...

6. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Hierbij 2 foto's van 'm

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aaaah laura wat een heerlijk ventje!

8. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Heee Laura,

Wat leuk om te horen hoe het met jullie gaat!!! En wat een een leuk ventje..kan me voorstellen dat 'ie ze allemaal inpakt met die kuiltjes. Guitig koppie!

Kruipen of tijgeren doet Ol nog niet zo, hij ligt idd ook op zijn buik en duwt dan zijn kontje omhoog maar hij kan nog niet echt voorruit komen. Heb wel het vermoeden dat dat niet lang meer gaat duren.

Op dit moment is hij alles tussen duim en wijsvinger vast aan het pakken, het kan hem niet klein genoeg zijn, knoopjes, mijn oorbellen, ketting. Hij maakt zelfs het klitteband los van de zak die aan de box hangt!!! Ik moet echt enorm op gaan letten, haha!!! Oh,en geef hem een stuk krant...je lacht je rot. Binnen 10 sec heeft hij de hele krant uit elkaar getrokken en gooit het in de lucht, slaat erop en lacht er heel hard bij. Echt zo komisch..

Vanochtend tand nummer 2 ontdekt! Zat er al aan te komen, maar tand nummer 1 is nog niet eens helemaal door. Hij heeft er ook blijkbaar weinig last van, want wij hebben niks aan hem gemerkt!

Debby, wij hebben de fles van 23.00 uur ook vorige week laten vallen nadat Ol gewoon boos werd toen we hem die fles wilde geven en wij dronk hem ook echt niet op. Sindsdien slaapt hij door als een roos!! Vind het wel lekker hoor dat die eraf is!!!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier is het ook goed gegaan vannacht zonder de fles van 23 uur.
    Hij werd alleen om 5 uur wakker maar hij had een hele zure poepluier (tandjes???) dus die verschoond en sam mee terug bij mij in bed genomen en toen hebben nog tot 7.45 uur geslapen dus heerlijk.
    Toch wel een voordeel van kunstvoeding...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en ik kan sam echt geen krant geven... hij eet papier op. Propt het in zijn mond. Nu hij aan het teigeren is moet ik daar echt op letten (emma gooit nog wel eens papier op de grond)

11. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Hahahaha, ohja...dat kan ook! Ol stopt ook alles in zijn mond behalve de krant!!

12. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Tandjes? Daar heeft Maxim nog geen last van. Wel kwijlt ie een hoop en steekt ie van alles in zn mond enzo, maar ik voel nog niks.
    Vanmiddag wilde ie bijna een honden-koekje (van die staafjes) in zn mond steken om op te eten. Zelf zit ie aan de soepstengel, en deze mocht ie aan de hond geven. Om hem bij de hond te betrekken en vv.

Nu liggen ze samen lekker op het kleed trouwens. De hond netjes op de rand, maar wel net op t kleed, anders heeft ze t idee dat ze er niet bij hoort denk ik.

Gisteren was ik bij me ouders, en t ukkie mee natuurlijk (anders zal ik weer naar huis moeten om m te gaan halen) en daar prakkie met worteltjes op.
    Maxim dus ook: worteltjes met aardappel. Lekker geprakt, niks met de staafmixer. Hij zat lekker achter elkaar weg te happen.
    Daarna nog een beetje zelfgemaakte appelmoes (ook altijd vrij grof) en ook dat ging er makkelijk in.
    'Het is echt net zn moeder van vroeger', zeiden me ouders. Haha, ik was ook een kind waarbij de mond eigenlijk altijd open stond om te eten ;)

Oh, in oktober zijn we 2 jaar getrouwd en gaan dan lekker een lang weekend weg. Weer naar dezelfde plek (vlieland) als waar we getrouwd zijn, dus heel leuk om daar dan weer terug te zijn.
    Nog eventjes wachten!!!!

Maar meiden, jullie succes met de tandjes en alles wat de kinders in hun mond willen stoppen (Hier was t pasgeleden wel een envelop, zonder inhoud meer gelukkig, terwijl ie lief bij mama op schoot zat :S)

Groetjes!!!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lekker hoor dat ie alles eet!

Ik kook met zout dus ik moet helaas voor Sam apart koken. Anders had ik het ook wel zo gedaan.

Wij gaan in december een weekend naar londen zonder kids. Kijk er nu al naar uit!

Sam heeft vandaag iets van 3 minuten zelf gezeten. Ben echt trots op hem!

14. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Zo heee....zo lang al zitten, dat kan Ol nog niet hoor. Dan vouwt 'ie helemaal dubbel met z'n neus op z'n tenen, hahaha!

Maar de tandjes groeien goed door! Zal er even een foto van bij doen....incl z'n wortelhapje!

15. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Tand nummer 1 en 2.......

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aaaaaaah zo schattig die tandjes!
    Ja sam vouwt op een gegeven moment ook dubbel of valt rustig opzij.

17. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Ooh, wat een leuke ventjes! En wat heeft Sam al een bos met haar!
    Olivier lekker met zn lepeltje, zelf eten ;)

Knap hoor dat Sam zo kan blijven zitten. Maxim zet ik soms wel in t stoeltje voorin de kar van de supermarkt. Met mijn tas ernaast kan ie een beetje blijven 'hangen'.
    Zn handjes zet ik op de stang voor 'm, zodat hij ook al recht blijft zitten. Maar echt zoveel reacties die je dan krijgt van andere mensen ;)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja mijn kinderen hebben veel haar.

Mijn dochter was net zo en die is nu net 2 en heeft zo veel haar:

19. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Jeeeetje, wat een mooi kind, Debby! Die ogen, echt prachtig! Daar zul je vast wel vaak opmerkingen over krijgen!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dank je wel babs. Ja krijg veel comlimenten. Maar iedere moeder vind haar eigen kinderen de mooiste ;)

Deel Deze Pagina