He Roos, allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van Lucas!!! Hoe is de situatie vandaag? Heb je hem nog gesproken of is je vriend heel laat thuis gekomen? En weet je al meer van je zus?
Oh, vanmorgen trouwens weer nieuwe foto's gemaakt van me buik en alles weer opgemeten. Vreemde is dat me buik en heup minder is dan vorige week, hmm beetje raar... Borsten heb ik vandaag ook maar weer eens opgemeten. Maar heb niet echt een 'vaste' maat als ik ga rekenen. Wissel tussen een 80D, 75E en 80E in. Even afhankelijk of ik naar boven of beneden afrondt. Zelf had ik altijd al 80D, maar merk dat die beugelbh wel strakker gaat zitten. Heb dan ook al een week me sportbh aan, dat zit wel weer lekker. Alleen die stijve tepels waar ik (practisch) continu last van heb zie je mooi door de stof heen . Maar hadden jullie dat ook? Dat opeens je buik met zo'n 3 cm afnam? Echt lijnen doe ik niet, al moet ik wel zeggen dat ik al bijna een week geen chips meer eet. Dus snoep wel minder, en eet meer fruit juist. Lekker elke dag 2 of 3 bananen. In t begin van de week ook 2 kiwi's per dag, maar die gingen me een beetje tegenstaan, vandaar nu alleen nog bananen. Gister trouwens ons mooie fotoalbum binnen gehad. Hebben vorig jaar een heerlijk weekend op Vlieland gehad. Heeft voor ons een speciale betekenis en dus hebben we een prachtig (leren) album gemaakt. Kreeg donderdag bericht dat ze 't opgestuurd hadden, dus zat in spanning wanneer we 't zouden krijgen. Nou gisterochtend, denk dat het rond kwart voor 8 was, horen we die hond blaffen. Auto stationair voor de deur.. Tja, later bedacht ik me pas dat het misschien wel de pakketdienst was. Ik balen dat ik niet had gekeken want dat zou betekenen dat we 't maandag pas zouden krijgen. Ik evenlater toch maar naar beneden en de hond gaan uitlaten. wat hebben ze nou gedaan: het pakketje onder het afdak bij de deur gezet (hebben de voordeur achter het huis, dus niet te zien voor vreemde). Jippie!!! Ik snel die hond uitgelaten (kom natuurlijk weer verschillende mensen tegen die praatje wilden maken) en snel terug naar huis. Vriendje lag nog te slapen, dus die wakker gemaakt met het pakketje op schoot. Oh, wat is t mooi geworden zeg!!! Ik ga zometeen maar weer ff bij me ouders op de koffie. Oh, moet nog 6,5 week wachten voor ik t ze kan vertellen dat ze opa en oma worden... Opletten met wat ik zeg dan! Groetjes!!!
Hahaha, Laura, je bent een echte 'zwangere' met hoofdletter Z!!! Leuk dat je er zo mee bezig bent...het zou niet in me op zijn gekomen om nu al mijn maten op te meten! Maar als je het verloop goed bij wilt houden, dan kan ik me voorstellen dat je dat vanaf het begin wilt doen. Die stijve, zere tepels heb ik overigens ook, hoor! Pff...gister botste iemand op een feestje tegen me op, auw..auw! En ik heb ook veel behoefte aan fruit en ik eet me gek aan zoete paprika's...en jawel, augurken! Hoe cliche... Knap trouwens dat je zo goed je mond kunt houden tegen je ouders...ik zou het echt niet kunnen, ben misschien een beetje teveel flapuit! Aan de andere kant zou ik mijn moeder misschien veel zorgen besparen door haar het pas na 12 wken te vertellen, als we weten dat alles goed is. Maar of ze het leuk zou vinden om het dan pas te horen...ik betwijfel het! Haha... Grappig hoe iedereen er op zijn eigen manier mee omgaat!
Toen ik nog niet zwanger was dacht ik ook, ik vertel het pas met 12 weken. Nu ben ik zwanger en vind ik het te moeilijk om m'n mond te houden dus ik vertel het mijn ouders binnenkort al Eerst afwachten hoe ik de eerste NOD doorkom, die is vandaag of morgen, en ondanks de 3 mega positieve testen blijf ik wat angstig dat ik toch ongesteld wordt...
He Tara...welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd!!! Spannend he? Is het de eerste keer dat je zwanger bent?
Hey Tara, welkom hier op het forum! Ook zwanger van de eerste, en ook nog so pril. Maar wel al 3 positieve testen!! Daar gaat 't om! Ik had ook al een aantal dagen voor me NOD al getest, maar die streepjes waren niet zo heel duidelijk. Niet dat je echt zou zeggen van 'JA'. Maar toen op me NOD met clearblue getest en die gaf ook duidelijk aan dat ik zwanger was. Weet je trouwens wat me wel opvalt.. Dat ik er absoluut niet aan denk of ik nog ongi moet worden.. Ik 'mis' het niet . Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ik 't niet meer wordt. Maar geniet van het zwanger zijn, net als wat een ieder ander hier doet! Over een tijdje gaat t echt beginnen, met je afspraak bij de vk en de echo wordt gemaakt... Maar oh, wat kan dat wachten lang duren... @Babs: Ik heb het wederom me ouders nog niet verteld. Al is t wel moeilijk om 't te verzwijgen. Heb het met ze over de vakantie gehad. Wil de echo een week vervroegen, dan kan ik die week daarna bij me ouders langs in Frankrijk. Zijn daar dan lekker op vakantie, en ben van plan dan om een paar dagen langs te gaan. Vriendje moet dan waarschijnlijk toch werken... Neem ik ook de echo mee en vertel 't dan als ik daar ben. Maar ja, die vakantie zal pas de eerste week van augustus zijn. Nog een week of 6 wachten... (Gelukkig hebben we over 4 weken eerst nog de LoveParade in Duitsland. Die week daarna dan misschien de echo, en dan een paar dagen Frankrijk!!) Net trouwens lekker zitten BBQ-en. Weer beetje volle buik nu, maar ff lekker relaxen achter de pc. Dalijk verkoelende douche en lekker naar bed. Weer een nachtje dichter bij de echo!!! Groetjes!!!!
Bedankt Laura81 Met al die positieve testen kom ik er niet meer onderuit hihi Ga morgen contact opnemen met de vk, ben benieuwd
Laura - mn zoontje is 7 geworden gister. Moet er nog een beetje aan wennen hoor, een kind van 7. Na de zomervakantie gaat hij al naar groep 4! Moest een beetje lachen toen je schreef dat je je buik had opgemeten. Volgens mij is een vruchtje met 5 weken nog geen halve cm. Maar wel leuk om het allemaal precies bij te houden. Moet ik eigenlijk ook doen. Ik ben zelf de laatste 2 maanden behoorlijk afgevallen. Nu ik weet dat ik zwanger ben eet ik behoorlijk veel, dus ben al 1,5 kilo aangekomen in een week. Maar eet wel allemaal gezonde dingen eigenlijk. Gevoelige borsten heb ik ook, ik herken het gevoel van net na de bevalling als de bv op gang komt. Alleen dan 40 keer minder heftig. Maar erg duidelijk aanwezig. Leuk om zo'n fotoalbum te hebben. Ik maak van elke vakantie zo'n soort album, maar ik maak het dan zelf op een website. Vind het leuk om te doen en het is inderdaad ook erg leuk als het dan eindelijk bezorgd wordt. Babs - heb het er gister niet meer echt met mn vriend over gehad. Hij is nu in een nieuwe fase aangekomen. Hij doet nu net of het het niks bijzonders is. Hij zegt dingen als "ik ben al 5 jaar vader", "ik moet er niet aan wennen", en "er worden elke dag duizenden baby's geboren". Ik ben al 7 jaar moeder, maar ik vind het een ontzettende verandering en ik vind het ook ontzettend bijzonder. Mn moeder had hem aan de telefoon om hem te feliciteren met Lucas en toen zei hij al die dingen. Hij reageert dan heel zakelijk, zonder emotie. Vind het maar raar. Tara - gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb het mijn ouders meteen verteld toen ik wist dat ik zwanger was. Zie het nut niet zo om daar tot 12 weken mee te wachten. Ten eerste kan ik sowieso mn mond niet houden, ten tweede weet ik dat ze het niet leuk zouden vinden het niet heel snel te weten en ten derde als het mis gaat kunnen ze me ook beter steunen volgens mij omdat die hele zwangerschap dan ook niet uit de lucht komt vallen. Mn zusje ligt nog steeds in het ziekenhuis, ben er gister nog 2 keer geweest en de 2e keer dat ik er was ging het behoorlijk slecht. Ze zal dus vandaag ook nog wel moeten blijven. Ze kan geen eten of drinken binnenhouden. Heel vervelend allemaal voor haar. Vandaag is het bezoekuur pas vanaf 4 uur en dan is precies het kinderfeestje van lucas aan de gang. Als dat klaar is kan ik er pas heen. Morgen mn echo, vind het behoorlijk spannend. Ben bang dat ze niks kunnen zien of dat het niet goed is. Maar over 28 uur weet ik meer.
Hoi Meiden, ik wil even laten weten dat ik wel met jullie meelees, maar dat ik niet te actief op het forum wil zijn...ik heb vrijdag en zaterdag behoorlijk bloedverlies gehad en omdat ik hiervoor een miskraam had zit de schrik er behoorlijk in.. Het is afwachten tot volgende week woensdag; dan krijg ik een echo en weten we of het nog goed zit of dat het mis is gegaan...
He kuipersl, Jeetje, dat is even schrikken, zeg! Maar waarom zo lang wachten? Mag je niet eerder komen voor een echo? Soms moet je een beetje aandringen, hoor....veel verloskundigen wimpelen het makkelijk af onder het mom dat het toch niks aan de zaak veranderd, maar onzekerheid is misschien wel het moeilijkste om mee om te gaan!! Heel veel sterke en hou je ons op de hoogte!! @Roos...jij ook veel sterkte met je zus, he! Vervelend dat het zo slecht me haar gaat! En ik hoop dat je vriend gewoon nog steeds de schok aan het verwerken is en nog bijdraaid! Hoe laat heb je de echo, morgen?
Kuipersl - wat ontzettend vervelend dat je zo lang in onzekerheid moet zitten nu. Heel veel sterkte deze week en ik hoop dat alles goed is. Babs - mag morgen om half 11. Heb zo het kinderfeestje van lucas, moet me lichamelijk en geestelijk voor gaan bereiden...
hoi meiden, ik kom even langszwaaien! Roos veel succes morgen met de echo! Ik ben echt zo misselijk dat soms niet weet waar ik het zoeken moet, maar ja, dat is wel het teken dat er iets aan het werk is in mijn lichaam...
@ Debby.....oh, die misselijkheid, vreselijk! Gelukkig heb ik er dit keer ook geen last van, maar ik heb vriendinnen gezien die ook niet meer wisten waar ze het moesten zoeken. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. @ Roos...ik zal aan je denken morgen!
Dames, mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik heb nog niet alles van jullie gelezen maar ik zag op de eerste paar pagina's al dat er al wat "oudere" dames rondlopen die al behoorlijk wat meegemaakt hebben. Op sommige topics zijn ze allemaal halverwege de 20 en daar voel ik me niet zo thuis (sorry als ik iemand voor het hoofd stoot ). Ik zal me even voorstellen: ik ben Kirrebir, ben 36, geen kinderen en heb op 6 juni positief getest. Vorig jaar was ik ook zwanger, maar dat is helaas niet goed afgelopen. Na de curettage in november heb ik behoorlijk wat complicaties over gehouden. Gelukkig lijkt dat voorbij en was ik nu in ronde 1 weer zwanger. Maar na alles ben ik behoorlijk onzeker. Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste echo gehad (6 weken en 6 dagen) en daar heb ik een hartje gezien. Maar de vorige keer is het bij 8 weken en een paar dagen mis gegaan, dus ik kan er nog niet goed op vertrouwen. Ik zou dus graag deze onzekere periode met jullie delen! Ik zal gauw terug lezen om jullie alvast een beetje te leren kennen. Ik hoop dat er hier een plekje voor me is!
Hoi Kirrebir, Natuurlijk ben je welkom..en natuurlijk gefeliciteerd! Ik ben net 38 en voor de tweede keer zwanger. De 1e keer was ik zwanger van een meisje met het Syndroom van Turner en was niet levensvatbaar..we hebben met 16 wkn de zwangerschap afgebroken. Nu ook weer zwanger en heb inmiddels ook al mijn eerste echo gehad, waaruit bleek dat ik volledig op schema liep, maar ik was helaas nog te kort zwanger voor een hartje! 7 juli de volgende echo...het komt steeds dichterbij!! Maar we zijn hier allemaal onzeker en kan me voorstellen dat jij ook erg uitkijkt naar de volgende echo, dus klets lekker mee!
Debby - vreselijk die misselijkheid. Tijdens mn zwangerschap van luc ben ik een paar weken vreselijk misselijk geweest. Kon niks anders meer doen dan denken aan misselijk zijn. Hoop heel erg dat het bij jou snel over is. Weet niet of je dat al doet hoor, maar het is wel verstandig om ondanks het gevoel dat je niet wilt eten het toch te doen. Elke keer kleine beetjes. Als je stopt met eten ga je je alleen nog maar slechter voelen. Als je echt niks binnen kunt houden, probeer dan wat te drinken waar veel calorieen in zitten. Het klinkt afschuwelijk, maar bij mij heeft de warme chocolademelk me er uiteindelijk bovenop geholpen. Kirrebir - welkom hier. Wat fijn dat je al een hartje hebt gehoord zeg! Was je erg opgelucht? Kan me wel voorstellen dat deze komende weken voor jou erg spannend zullen zijn. Zal me ook even kort voorstellen Ik ben Roos, ben 27 (net boven halfverwege de 20 ) en ik heb al een zoontje. Hij is gister 7 geworden. Ben nu zwanger van een klein verassinkje waar ik eigenlijk toch wel heel erg blij mee ben. Leuk dat je hier mee komt schrijven. Babs - hoe gaat het met jou? Durf je al een klein beetje te genieten van je zwangerschap? Nog iets meer dan een week en dan krijg je weer een echo. Heb je er zin in of ben je toch ook nog een beetje angstig? Het feestje van luc was wel een succes vanmiddag. We hebben met de jongens naar het voetbal gekeken, ze zijn zelf gaan voetballen en we hebben de bbq aangestoken. Het was leuk, maar ben toch ook blij dat het klaar is. Luc had opgevangen dat ik zwanger ben en heeft dat nu uitgebreid op school verkondigd. Dat vond ik een beetje jammer. De juffrouw kwam meteen naar me toe op het schoolplein om me te feliciteren. Er waren ook al kinderen die het tegen hun ouders vertelden.... ben nog best onzeker over deze zwangerschap, dus extra vervelend dat zoveel mensen het nu ineens weten. Ik hoorde op het schoolplein ook nog dat er een lerares was die net bevallen is van een overleden kindje. Geheel onverwachts, gewoon met 9 maanden zwangerschap. Afschuwelijk verhaal. Hoop dat ik morgen met beter nieuws kom. Ben behoorlijk zenuwachtig voor morgen eigenlijk. Heb sinds vandaag ook ineens het gevoel dat mn zwangerschapsverschijnselen minder worden. Ben de hele dag niet misselijk geweest. Maar daar zou ik eigenlijk gewoon blij mee moeten zijn...
@Babs: wat ontzettend naar dat je je vorige zw af hebt moeten breken... Wat moet dat verschrikkelijk zwaar geweest zijn... En daarna heb je nog behoorlijk wat voor de kiezen gehad las ik. Hopelijk is dat allemaal achter de rug en kun je over 8 maanden een prachtbaby in je armen houden! @Roos: 27 is een pracht leeftijd! Was ik opgelucht... tja hoe moet ik dat omschrijven. Ik was er echt van overtuigd dat het niet goed zat, dus ik kon het niet zo goed geloven. En daarna kwam meteen het "ja maaren": ja maar vorige keer bleek het vruchtje met 8,5 wk te zijn gestopt met groeien, dus dit zegt nog helemaal niks... Ik kan er nog steeds nauwelijks op vertrouwen en leef met nog behoorlijk wat angst naar volgende week vrijdag toe. Al doe ik mijn stinkende best op er "neutraal" in te staan. Want hoe ik me ook voel, het verandert iig niks aan wat ik vrijdag ga zien (goed of slecht). Maar jij hebt vandaag je echo.... echt super spannend! Ik hoop dat alles goed is!! @Kuipersl: wat naar, bloedverlies... ik kan me voorstellen dat je behoorlijk bent geschrokken! Hopelijk blijkt morgen dat alles toch ok is! De duimen draaien! @Laura: wij zijn bijna tegelijk jarig! mijn verjaardag was de 14e.