22 weken en veel harde buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Daantje57, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik ben nu bijna 22 weken zwanger en heb veel last van harde buiken sinds een aantal dagen. Als ik een uurtje achter mijn pc heb gewerkt en sta op heb ik ook nog pijn links onderin mijn buik. Dan voel ik ook de harde buiken.

we zijn net twee weken op vakantie geweest en ben nu sinds zaterdag een berg werk aan het inhalen (nakijkwerk, zit in het onderwijs) dus misschien is het stress.. maar vandaag na 1.5 uur had ik echt pijn. Ik moet toch wel 1.5 uur kunnen werken lijkt me..

het is geen blaasontsteking, dat is al getest door de vk, die denkt gewoon rustig aan doen.. maarja.. woensdag moet ik gewoon weer voor de klas.

2. jv23

jv23 Actief lid

May 16, 2012
    415
    0
    16
    belgie
    ik had met 21 weken ook al harde buiken toch al een stuk of 8 per dag, ik was ook ongerust, maar bij mij kon het geen kwaad. ik heb mijn eigen winkel dus het was geen optie om echt kalm aan te doen, en toch ben ik maar een dag voor de uitgerekende datum bevallen...
    als je echt ongerust bent kan je het eens navragen bij gyn of vk

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Je lichaam geeft bij harde buiken inderdaad aan dat je het rustiger aan moet doen. Bij mij begon het rond de 20 weken en met 22 weken ben ik de ziektewet ingegaan. 1,5 week thuis geweest ivm pijnlijke harde buiken en constant gespannen buik. Hierna ging het weer een stuk beter. Toen 2 dagen in de week 3 uur kantoorwerk gedaan ipv het groepswerk wat ik normaal deed. Echter met 29 weken na een aantal uur pijnlijke harde buiken die toen in regelmaat kwamen opgenomen in het ziekenhuis. Bleek toen vroegtijdige weeën te hebben. Na weeremmers en longrijping mocht ik een aantal dagen weer naar huis. Bedrust. Daarna nog ene keer ene nacht in het ziekenhuis, maar toen gelukkig geen ontsluiting. Nu nog bedrust...

Het hoeft niks te betekenen de harde buiken, maar kan dus wel. Luister goed naar je lichaam en trek bij twijfel op tijd aan de bel!

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Tanks, probeer het nu rustig aan te doen, voor zover dat gaat. Als t over een paar dagen nog zo is, bel ik de vk maar opnieuw.

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Hier ook bij twee zwangerschappen al vroeg hard buiken. Niet echt pijnlijk, wel vervelend.
    Als ik teveel doe komen ze meteen op.

Wat ik wel merk, is dat zitten achter mijn bureau (of aan tafel bijv) ik echt wat naar achter moet gaan zitten. Automatisch zit ik denk ik te dicht tegen mijn bureau aan, met een harde buik tot gevolg. Misschien ook iets voor jou om op te letten.

Daarnaast, als je het niet vertrouwd, aan de bel trekken!

6. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Hier ook vanaf 20 weken harde buiken. Op sommige dagen wel om de 5 minuten.
    Ik heb gewoon doorgewerkt tot 34 weken (32 uur)

ik heb ze overigens zowel in rust als drukte.
    Bij mij wijdt de vk het aan mijn tengere lichaam en waarschijnlijk gevoelige bm.

hou het wel in de gaten, ze mogen niet heel erg pijnlijk worden. (Dat ze gevoelig zijn is normaal)

7. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Hier ook vanaf 19 weken harde buiken, een teken volgens de gyn dat ik het nog rustiger aan moest doen (zit al in zw, vanwege hg) daarbij ook bloedingen, dus lig op bed of zit op de bank.

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb bij 21 weken ook 2 dagen veel buikpijn gehad en was m'n buik ook harder dan normaal. Echt harde buiken heeft de VK het niet genoemd. In mijn geval was de diagnose een groeispurt omdat ik verder geen stress of drukte heb gehad. Gister is dit onderwerp toevallig tijdens de zwangerschapscursus besproken en schijnt heel normaal te zijn rond de 20e week en later rond de 30e week weer. Misschien was het bij jou een combinatie van de normale 20 weken pijn + stress

Share This Page