Hoeveel krijg je doorbetaald bij ziekte zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door suuske25, 30 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Momenteel loop ik tegen mijn grens aan mbt het werk. Ik ben al sinds begin van mijn zwangerschap extreem vermoeid en heb sindskort last van migraines die helaas elkaar snel volgen. Een hele werkdag (8 uur) is voor mij eigenlijk niet meer op te brengen. Ik ben momenteel aan het kijken of ik evt halve dagen kan gaan werken want ik ben bang als er niet iets gaat veranderen ik binnenkort helemaal uitgeschakeld ben. En dat is iets wat ik echt niet wil, voor beide partijen niet. Wie weet als ik mijn rust pak dat het na van loop van tijd weer beter gaat.

Ik zou graag willen weten hoe ik de de overige 4 uren uitbetaald krijg die ik dan niet werk. Is dit dan de ziektewetuitekering of iets anders? En hoeveel procent krijg je dan doorbetaald?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Suuske25,

Verstandig dat jij goed uitzoekt wat er met jouw loon gebeurd als jij halve dagen gaat werken!

Als jij je ziek meldt door zwangerschap voor deze uren dan vraagt jouw werkgever hier een Ziektewet-uitkering voor aan. Bij ziekte door zwangerschap is de hoogte van de uitkering 100% van het dagloon. Je kunt hier meer lezen over de gevolgen van ziekte door zwangerschap: Ziekte door Zwangerschap

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

Met vriendelijke groet, Timo

Deel Deze Pagina