Hey allemaal Ik zal me even voorstellen: Ik ben Nadja en 22 jaar, we zijn nu een jaar getrouwd. We weten net deze week dat we zwanger zijn...helemaal leuk, maar ben nog wel jong. Wie zit er nog meer in deze situatie. We waren wel serieus bezig dus vind het niet erg ofzo, maar wil wel met meiden rond dezelfde leeftijd erover praten! hoe hun omgeving erop reageerde ofzo? Liefs Nadja
Hoi Noddie, Ik zelf ben nu zwanger van de tweede en ben 24. Ik was 22 toen ik mijn zoontje kreeg. Mijn man en ik zijn nu bijna 5 jaar getrouwd en wij hebben heel bewust de beslissing genomen om te gaan proberen zwanger te worden. Ik kreeg en krijg nog steeds gedeelde reacties vanuit mijn omgeving., Sommige vinden het erg leuk, en dan vooral de oudere generatie, dat er nog mensen op jonge leeftijd een gezin beginnen en andere zien mij als een soort van tienermoeder, die toch wel door haar vriend in steek zal zijn gelaten. Die vraag heb ik echt gehad, zijn jij en je vriend nog wel samen dan. Als ik ze dan vertel dat we al bijna 5 jaar getrouwd zijn, praten ze ineens anders. Ik denk dat je altijd wel verschillende reactie krijgt. De een zal heel blij voor je zijn en de ander zal het geen slimme keus vinden en vinden dat je eerst geleefd moet hebben. Ik ben nog steeds erg blij met de keuzes die ik heb gemaakt en ben erg trots op mijn gezinnetje en mijn prachtige zoon.
Ik ben nu 26 en zwanger van mijn 3e kindje. Mijn oudste dochter kreeg ik toen ik 19 was en de tweede kwam toen ik 21 was. Ook geheel bewust trouwens, maar ben wel bewust alleenstaand. Wat een ander ervan vind...tja ieder zn mening, maar ik ben iig héél gelukkig en dat is het enige dat telt voor mij!
Mijn oudste dochter kreeg ik op leeftijd van 18 jaar. Nu bij deze word ze geboren als ik 28 ben. Opmerkingen heb ik altijd ook gehad. Nu krijg ik de opmerking of het wel verstandig is om nu pas weer voor dee ntweede te zijn gegaan omdat er een aardige leeftijdverschil zit van dan 9 jaar.
ik ben nu niet zwanger.. gelukkig maar ben ook een jonge moeder.. ben nu net 23 geworden.. en heb 2 mannetjes was 19 toen ik zwanger raakte van mijn oudste.. en ben echt dolgelukkig met mijn kids... t was niet gepland.. maar zeer gewenst.. ook ik heb heel veel negatieve reacties gekregen toen ik vertelde dat ik zwanger was.. maar laat maar lullen ik weet dat ik t graag zo wil!
Daar hebben jullie zeker gelijk in, wij hebben er ook bewust voor gekozen, maar het blijft wel spannend hoe anderen reageren. STraks vertellen aan mijn ouders....ben benieuwd, dit wordt hun eerste kleinkind. Vast helemaal leuk!
Hallo! Ik weet niet of dit de categorie is die je bedoelt. Ik ben 25 en mama van een zoontje van 21 maanden. en zwanger van de 2de. Geheel bewust. Tja wat is jong. Ik heb zelf jonge ouders. En vind dat heel fijn. Heb altijd op jonge leeftijd moeder willen worden. toen wij een btje gesetteld waren. huisje redelijk inkomen. toen zijn we er voor gegaan. Reactie's eigenlijk alleen maar leuk.. liefs Jazzie
hier ook een jonge mam, 22 jaar bewust zwanger geworden net 23 toen ik bevallen ben van tygo en net 24 bevallen van mijn tweeling ryan en dion afgelopen september, je ouders zullen het vast erg leuk vinden!
Hoi Hoi Hier ook een jonge aanstaande moeder. Ben nu 23 en zwanger van mijn eerste. Ik was net als jij ook erg benieuwd en zelfs ook een beetje bang voor de reacties. Ik heb altijd gezegt dat ik jong kinderen zou willen krijgen en gelukkig dacht mijn vriend daar net zo over. Als de kleine geborgen word zijn we net een jaar getrouwd. Heb tot nu toe allemaal leuke reacties gekregen maar ja je weet natuurlijk nooit wat andere er echt van vinden en wat ze zeggen als ze weglopen of omdraaien. Maar dat heb ik van me afgezet en ben volop aan het genieten samen met de aanstaande opa's en oma's Komt helemaal goed maak je niet druk en geniet ervan! Groetjes Helma
hier nog een jonge mama! al vanaf mijn 17e mama van mijn stiefzoontje (inmiddels 10) en nu 24, zwanger van een eerste "buik"kindje! De eerste 3,5 jaar van mijn stiefzoontje heb ik helaas niet meegemaakt, dus ben erg benieuwd naar deze mooie eerste jaren.
ik was 22 toen ik bewust zwanger raakte en 23 toen me zoontje geboren werd. Ik kreeg ook verschillende opmerkingen hoor. Je ben nog zo jong en heb je een vriend dan maar woon je al samen. Ja ik heb een vriend waar ik al 10 jaar mee ben en we wonen nu 2 jaar samen. Want kunnen sommige mensen zeuren zeg.
Jullie hebben ook gelijk, ik heb tot nu toe alleen maar super leuke reacties gehad en me moeder kreeg spontaan de slappe lach nadat ze allebei uitgehuild waren. Alleen het vertellen is al leuk, dan ga je er al meer van genieten.
hallo ik was 21 en ook bewust en k was ook bang ho0e me ouders zouden reageren en famielie etc maar dat voel reuze mee ik heb van niemand een rare opmerking ghad! proficiat hoor! groetjesss
hey ik was 21 toen ik zwanger was en iedereen reageerde super leuk hoor heb van niemand een opmerking gehad geniet ervan voor je het weet heb je je kindje vast groetjes
ik ben ook 21.. en weet sinds vandaag dat ik zwanger ben :d heb ook gelijk ouders gebeld... iedereen is gelukkig heel blij voor mij.. geen rare negative reacties gehad.. maar luister ik toch niet naar.. zullen ze wel weten lijkt me gezellig om hier mee te kletsen
Gefeliciteerd met je zwangerschap, raar gevoel he als je het net weet. Ik weet het nu een week. Voel je je verder goed?
jawel.. beetje misselijk.. pijn aan mijn borsten en ze lijken ook wel al te groeien... ! En hoe is het met jou?
nou opzich wel goed, heb alleen op dit moment de griep erbij gekregen en helemaal geen energie meer over. Dat is vreselijk lastig. Maar zere borsten heb ik ook hoor!
hier net 24 ben ik dan nog jong genoeg voor hier 8) na negen maanden eindelijk gelukt en zwanger van ons eerste kindje... morgen gaan we het aan mijn ouders vertellen en overmorgen aan mijn schoonouders....ze weten dat we bezig zijn want hebben vorige keer verteld toen we een miskraam hebben gehad...ben benieuwd naar de reactie als ze horen dat het raak is...