Hoi hoi, Ik had een vraagje. 14 januari was ook dag 14 van mijn onregelmatige cyclus. Op deze dag heb ik een paar grote druppels bloed verloren. Uit verhalen zou dit dus een ovulatiebloeding kunnen zijn. Ik doe aan zelfinseminatie met een donor en gebruik ook de Clearblue ovulatie testen. Deze nieuwe Clearblue testen die al een paar dagen van tevoren aangeven of je een eisprong krijgt (d.m.v. een knipperende smiley) bleven tot dag 22 knipperen. Op de 22ste dag wilde ik in de avond ook nog een testje doen en toen kreeg ik een smiley. Ik had ook nog Sensitest ovulatie dipsticks gebruikt en net als alle andere ovulatie testen, test ik inpreciepe alleen in de ochtend. Deze gaven een knaller op dag 16 en hij werd dag 17 weer licht en op dag 20 werd hij donker. Heel raar!! Nu is het wel zo, dat ik PCOS heb en dus een hele onregelmatige cyclus. De ene keer is het 23 dagen en de andere keer weer 42. Het wordt dan ook zeker niet aanbevolen om dan die digitale Clearblue te gebruiken. Maar wat denkt u? Was het goed om op de 14e en 18e te insemineren? Aangezien ik toen op de 14e de bloeding had. Mijn donor kon trouwens niet op het moment van de smiley, ook niet een dag erna Mocht de Clearblue wel kloppen, dan is het eitje ongeveer de 23ste gesprongen. De 18e heb ik voor het laatst geïnsemineerd en is er dan nog een mogelijkheid dat de zaadjes leven? Ik heb wel al vanaf dag 16 een zeurderige buikpijn onderin mijn buik. Spierpijn in mijn bovenbenen Steken in mijn rechter lies Pukkeltjes op mijn tepelhof Steken in mijn buik af en toe Vermoeidheid Verkouden Deze klachten heb ik nooit wanneer ik ongesteld word, als ik namelijk ongesteld word dan heb ik enorme krampen en dan weet ik gewoon dat ik op dat moment ongesteld ben. Oja, nog 1 vraagje... Ik durf niet op de weegschaal... Ik heb last van zwaar overgewicht en ik krijg echt al stress als ik een weegschaal zie. Ik heb ook Epilepsie en ben bang dat ik een aanval krijg van de stress van de weegschaal. Liefs, Romy
Hoi Romyattila, Lastig met zo'n onregelmatige cyclus hoor. Mocht op dag 23 de eisprong zijn geweest, zijn de zaadjes van dag 18 in ieder geval niet meer actief voor een bevruchting. Ik denk dat je qua insemineren best oke zit hoor; van dag 14 tot dag 21 ongeveer (-dag 17/18 misschien). Je kunt niet meer doen dan je best. Als de donor niet eerder kan houdt het op. Je kunt qua wegen ook vragen of iemand anders op je weegschaal kijkt en je gewicht noteert in een schriftje bv voor mocht iemand er om vragen (verloskundige/gyn/HA). Dan hoef je het zelf niet te zien, maar is het wel op te zoeken. Want medisch gezien zal het toch relevant gaan zijn. Succes, ik duim voor jullie! Groetjes Brigitte