Beste dames, Ik heb een vraagje ik ben net thuis van mijn werk en wilde graag een zwangerschapstest doen maar helaas geen meer in huis. Nu heb ik maar een ovulatietest gebruikt en zie hier 2 streepjes op maar 1 lichter dan de ander? Kan ik voorzichtig blij worden of toch niet? Op internet lees ik wisselende ervaringen qua betrouwbaarheid. Wat denken jullie? Groetjes
Ik heb de hele maand door lichte streepjes op ovulatietesten. Ovulatietesten zijn geen zwangerschapstesten. Het kan zijn dat als de ovulatietest echt knalt ( dus super positief) dat je dan misschien zwanger bent. Maar zoals ik het bij jou lees is dat niet het geval en zul je toch echt een zwangerschapstest moeten doen.
Zolang er op de verpakking "ovulatietest" staat en geen "zwangerschapstest" kan je niet weten of je zwanger bent. Morgen opnieuw testen. Succes!
Ik heb nl gelezen dat het lg en hcg hormonen erg op elkaar lijken. Maar zal morgen snel naar de winkel rennen 😉
dat dus... dit is gewoon een normale negatieve ovutest, zulke strepen kun je altijd in je cyclus hebben, ik wel in ieder geval
Bij mij zijn negatieve ovulatietesten echt wit en alleen rond mijn eisprong geven ze 2 strepen. Ik denk dat het bij iedereen anders is dan!
Ik zou er in ieder geval niet van uit gaan dat je zwanger bent.... als het zo zou zijn is het natuurlijk top maar ik zou toch echt even een zwangerschapstest doen en niet te vroeg juichen........ Het zou toch vreselijk zijn als je denkt dat je zwanger bent en je test morgen negatief blijkt te zijn!
Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Zo te lezen is de kans dus erg groot dat je je eisprong dan helaas echt niet gevonden hebt als jij nu denkt dat de test op de foto een positieve ovulatietest is.... Want weet je waarom ern ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn? Omdat elke vrouw de gehele cyclus LH in haar lichaam heeft waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. En daarom is een ovulatietest dus pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Lees anders ook even de bijsluiter door als je dit niet gelooft. Als je zwanger bent, knalt namelijk in verreweg de meeste gevallen een ovulatietest. Dat doet die van jou niet. Maar ik krijg sterk de indruk dat je dit niet wenst te horen? Je reageert namelijk nogal defensief op deze antwoorden.....Hoop niet dat dit met een naderende ongesteldheid te maken heeft. Doe morgen gewoon even een zwangerschapstest. Hoop dat die wel 2 strepen geeft, want dan ben je zwanger! Succes met testen met een zwangerschapstest!
Be happy ik vind jou reactie nogal ongepast en beledigend! Ik vertel gewoon wat mijn ervaring is qua ovulatietesten niet meer niet minder. Dat jij daar zo op reageert zegt meer iets over jou!!! Ik ga dit topic dan ook sluiten. Fijne avond allemaal☺