Hoi temperaturende meiden, ik temp. deze maand voor het eerst en vul alles in bij fertility friend. Nu is mijn temp. sinds 22 september met een halve graag gestegen. Ik veronderstel dus dat ik toen een eisprong heb gehad. Maar nu is mijn temp. de afgelopen dagen weer een halve graad hoger. In twee etappes is mijn temp. dus in totaal een graag omhoog gegaan. Wat moet ik hier nu van denken?
wat een enkel keer kan gebeuren is dat je een 2e eisprong hebt gehad gebeurt niet vaak maar het kan wel en bij een 2e eisprong zit er meestal maar een paar dagen verschil tussen je 1e en je 2e.. maar ja met tempen is het ook nog zo dat er altijd iets kan zijn wat je temp doet stijgen maar hoe dat verder zit weet ik ook niet, ik heb nog nooit getemperatuurd meid... hoop voor je dat je een 2e hebt gehad dan heb je net iets meer kans op
ze noemen zo'n 2e stijging ook wel eens een "triphasic cycle"... oftewel een 3fase cyclus. op fertility friend verklaren ze dit fenomeen: na de mogelijke innesteling vind er mogelijk opnieuw een stijging plaats, de progesteron aanmaak wordt verder gestimuleert (veroorzaker van de tempstijging). let op: MOGELIJKE innesteling. er zijn ook veel kaartjes die dit fenomeen laten zien, en niet tot een zwangerschap leiden... succes meis! liefs elfje
Hm, dus als ik het goed begrijp zit er altijd wel een reden achter. Alleen weet je niet welke ... Grrrr
waarom gooi je er geen testje tegenaan? je bent vandaag toch een dag overtijd! een hoge temp is nu alleen maar een goed teken! succes! liefs elfje
Elfje, ik ben van plan zaterdag te testen. Omdat ik vorige keer een heel lange cyclus had (37 dagen) en omdat ik volgens mijn temp. curve pas vrijdag overtijd zou zijn. Ik hou me dus nog maar even in, al is het lastig.