bizarre vraag...wie heeft er een antwoord?

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Oct 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Forumvriendinnen,

ik ben van plan naar de HA te gaan als het nog een tijdje duurt maar voordat ik ga wil ik jullie toch even het volgende voorleggen...

ik vind de geur van sperma ontzettend vies...na onze vrijpartijen ga ik eigenlijk altijd het liefst onder de douche en spoel de hele toestand onmiddelijk weg met mijn vaginale douche...ik gebruik eigenlijk altijd alleen water want ik ben allergisch voor lactacyd..

nu, met de kinderwens op het oog, doe ik dat niet meer rond de vruchtbare dagen....ik douche wel maar gebruik verder niets..

nou heb ik de laatste twee cycli als ik plas zo'n vreemde geur bij me..
    het lijkt een beetje op die vervelende sperma geur..maar het is toch wel anders..

ik heb altijd van die vaginale doekjes en die gebruik ik dan ook veel en vaak maar ik raak die geur maar niet kwijt...
    hebben jullie dat ook?

ik vind het nogal een genante vraag om dat zo maar even bij mijn HA neer te leggen....misschien is het wel een normaal iets en komt het vaker voor maar trek ik me er teveel van aan omdat ik het zo'n vieze geur vind.

ik vraag me wel eens af of ik niet allergisch ben voor het sperma van mijn Lover...en dat het daarom misschien niet lukt om zwanger te worden. Bedenk me ineens dat ik veel meer pukkeltjes en zo heb sinds ik met mijn partner ben. mijn partner heeft er ook last van en zegt wel eens voor een geintje....sinds ik jou ken, heb ik alleen maar last van huidproblemen....zou je niet eens een ander parfum gaan gebruiken?

heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht....maar ineens schoot het door mijn hoofd dat ik die klachten ook heb en de laatste tijd is er dan die nare geur bij het plassen...
    wat denken jullie?

je hoort wel eens dat twee mensen heel goed in staat zijn om kinderen te maken...alleen niet met elkaar...

in dat geval ga ik als een speer naar de HA voor een oplossing want ik word er ook niet jonger op..

hoop snel van jullie te horen

Aoife

2. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

Sep 30, 2006
    513
    0
    0
    Als ik heel eerlijk ben herken ik niks in je verhaal. Ik heb geen last van een nare geur enzo. Ik denk ook eigenlijk niet dat je allergisch voor elkaar kan zijn. Ten eerste zou dit wel erg toevallig zijn en volgens mij bestaat het niet eens. Zou het niet kunnen zijn dat er in huis iets is waar jullie alle twee gevoelig op reageren ?

Die nare geur bij het plassen is dus nog maar kort ? Heb je ook andere klachten ? Is het alleen als jullie gemeenschap hebben gehad ?

Ik ou als je een zwangerschapswens hebt overigens stoppen met vaginale doekjes en douches.

Ik bedenk me ook dat die geur juist heel erg kan komen door al die douches en doekjes. Je verstoord op die manier nml het biologische evenwicht en dan kunnen er schimmels e.d. gaan groeien die je daar juist niet wil hebben. Die kunnen irritatie en ook een nare geur geven.

Mijn advies zou zijn als je geen andere klachten hebt die duiden op een blaasontsteking dan zou ik eerst eens stoppen met al die middeltjes en het allemaal de kans geven om weer in evenwicht te komen

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik zou toch naar de huisarts gaan meid. Snap uiteraard dat het niet echt een leuk bezoeke zal zijn, maar toch zou ik het doen. Wie weet is er sprake van een infectie en infecteren jullie elkaar over en weer. Als de geur onaangenaam is, is er meestal iets niet goed. De kans dat het medicamenteus te bestrijden is, is natuurlijk groot.
    Gewoon doen meid! Je kan er maar vanaf zijn!

Veel succes,
    Anouk.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou idd ook geen doekjes en vaginale douches gebruiken, juist om het biologisch evenwicht in je vagina zo optimaal mogenlijk te houden/krijgen voor bevruchting.

Ik gebruikte geen van beiden tijdens onze poging tot zwanger worden, maar heb nooit last gehad van geurtjes. Je kunt je beter gewoon wassen onder de douche met water.

Een allergie voor het sperma van je man lijkt me hoogt onwaarschijnlijk!

Misschien heb je een onschuldige schimmelinfectie waar de geur van komt? Hier kun je medicijnen voor krijgen van de HA.

Succes!

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ga helemaal met Anoek mee. Misschien is er sprake van een schimmelinfectie en geven jullie die steeds aan elkaar over. Even naar de HA.

6. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Ik ben het met Judith eens, gewoon met water wassen, geen andere 'troep', je vagina heeft dat ook helemaal niet nodig hoor! Water is voldoende.

Ik moet zeggen dat ik sperma ook vies vind ruiken en vooral als er iets achterblijft kun je zelfs een paar dagen lang een vervelend geurtje bij je dragen. Ik denk dat dat bij iedereen anders is.

Als je langs je HA gaat, kan hij misschien een monstertje van je baarmoederhals nemen, misschien is het wel een (schimmel)infectie!

7. lydia

lydia Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,024
    0
    0
    Ja inderdaad ook stoppen met die vaginale doches, maar misschien kan je wel beter ruiken nu je met de pil gestopt bent kan volgens mij best ...voor de zeker heid toch even naar de dokter..

En de geur van sperma heeft ook te maken met wat je eet...dus in het kader van het samen wonen....kan je mooi opletten wat er allemaal naar binnen gaat :)

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    een sperma allergie bestaat wel degelijk !
    Ga maar ff Googelen ;)
    veel vrouwen hebben daar last van.

Dat urine stinkt na het vrijen........ tja, herken het en ook weer niet.
    Vind het niet echt vreselijk stinken. Het ruikt gewoon anders dan.
    Kan de geur niet omschrijven.

Gewoon naar de huisarts gaan of een gynecoloog.
    Misschien is het een allergie of misschien is anders.
    Iig reden om het te laten onderzoeken

Succes!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Sperma-allergie

Het komt gelukkig heel weinig voor, maar dan is het ook knap lastig: een allergie voor sperma. Enkele patiënten per jaar melden zich met deze vreemde allergie in de universitaire ziekenhuizen. De klachten die optraden (jeuk, zwelling en een branderig gevoel in de vagina) konden niet worden toegeschreven aan vaker voorkomende aandoeningen zoals infecties of een allergie voor bijvoorbeeld latex in condooms of conserveringsmiddelen in vochtige toiletdoekjes. Bij een sperma-allergie ontregelt een zaadlozing het vrouwelijk immuunsysteem. Soms leidt dit alleen tot een milde reactie en vage klachten, maar een enkele keer kan het leiden tot heftige reacties zoals netelroos. Inmiddels is bekend dat het eiwit in het sperma de boosdoener is. De sterilisatie heeft hierop geen effect en het is ook niet individu-gebonden: verandering van partner heeft geen invloed. Het enige wat hiertegen helpt is een gewenningskuur. Hierbij wordt in het ziekenhuis onderhuids zeer verdund sperma ingespoten. Om de twintig minuten wordt de dosis in concentratie opgevoerd. Daardoor ontstaat een tijdelijke weerstand. Om het op peil te houden, moet de kuur regelmatig worden herhaald door middel van een injectie in de arm.

10. lydia

lydia Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,024
    0
    0
    Sperma in je arm?/ :(

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi ja, stom he?!
    Moest het ook 2 keer lezen. Dacht: he? staat het echt in de arm?
    Hoe komen ze erop :confused:

12. Niet meer actief

bedankt dames!

ik ben inderdaad zwaar allergisch voor latex!
    gebruikte vroeger voor ik sexueel contact kreeg met mijn vriend condooms van latex en had altijd vreselijke jeuk! moet je mijn gezicht zien als ik van de tandarts kom en hij heeft latex handschoenen gebruikt!...hij heeft speciaal voor mij andere handschoenen moeten aanschaffen..

ik ga geloof ik toch maar een bezoek aan de huisarts brengen volgende week....eerder gaat helaas niet wegens tijdgebrek..
    maar dat komt mooi uit want dan kan ik meteen eens even testen of het nou door de sperma van lover komt...ik zie hem pas het weekend weer...
    kijken of ik dan verschil ruik in mijn plasje..

schimmel infectie is mij niet onbekend....dat krijg ik dus inderdaad van latex...en dat over en weer...dat zou ook best eens kunnen...

ga toch maar even googlen....op sperma allergie..
    ben benieuwd..

heel erg bedankt voor de reacties....daar kan ik wat mee

Aoife

Share This Page