zwanger ja of nee

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Debbie Babbage, Nov 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debbie Babbage

Debbie Babbage Nieuw lid

Nov 16, 2011
    3
    0
    0
    hallo, ik zou me even voorstellen, ik ben deborah en denk en hoop dat ik zwanger ben.
    sinds de afgelopen 2 weken zijn mijn borsten echt gegroeid, ze zijn gespannen en staan 'strak' om het maar zo te zeggen, ook plassen doe ik veel, nu zou ik dan eigenlijk 2 tot 3 weken zwanger kunnen zijn,
    maar is het dan al mogelijk om die klachten te kunnen hebben?

is er iemand die daar ervaring mee heeft gehad?

help help help, wand ik wil het zo graag.!!:)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben je allang met de pil gestopt? Het zou nl ook ontpillen kunnen zijn.

Je weet het alleen door een zwangerschapstest te doen....wij kunnen niet in je buik kijken of er babietje in zit :D

Enne... ook ontpillen kan veel met je lijf doen.

3. Debbie Babbage

Debbie Babbage Nieuw lid

Nov 16, 2011
    3
    0
    0
    het grappige is dat ik nog aan de pil ben...:(
    dus nu vraag ik het me egt af, een test durf ik niet te doen, als het weer negatief is dan ben ik weer teleurgesteld.

vraag me af of de klachten met zwangerschap te maken hebben...jullie hebben er ervaring me, not mii:p

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm... wanneer je nog aan de pil bent en deze netjes op tijd inneemt en verder niet ziek bent oid.... dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.
    Eén vande voorwaarden voor zwanger worden is toch dat je, in principe, niet aan de pil bent (uitzonderingen daargelaten uiteraard)

Helaas lijken een aantal zwangerschapsverschijnselen ook op ontpil-verschijnselen cq zaken die met ongesteld worden te maken hebben.

Maar wanneer je echt twijfelt of je zwanger bent... dan moet je gewoon een test doen!

5. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Die klachten kunnen inderdaad van alles zijn.
    Testen is echt de enige manier!!
    Ben je niet ongesteld geworden dan?

6. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    En je hebt het over weer negatief, heb je al eerder getest dan?

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Als je aan de pil bent, is de kans erg klein dat je nu zwanger bent en worden je klachten waarschijnlijk door de pil veroorzaakt.

8. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    ik snap em niet zo goed....teleurgesteld over een (eventuele) negatieve test, maar wel aan de pil? Die combinatie klopt niet helemaal...

9. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik snap het ook niet zo.....gespannen borsten kunnen ook van een naderende menstruatie komen. Verder wil je graag zwanger worden, maar je bent aan de pil.....misschien een idee om dan met de pil te stoppen?

10. Debbie Babbage

Debbie Babbage Nieuw lid

Nov 16, 2011
    3
    0
    0
    nou ik ben aan de pil, omdat mijn man er nu nog niet aan toe is, en ik al wel vanaf me 12e, de kans is heel klein dat je idd daad werkelijk zwanger word door de pil heen, maar elke keer hoop je tog dat het zo is....vandaar dus;)

btw, ik slik de pil door voor 3 maanden, dat doe ik al jaren, dus zou raar zijn als ik nu opeens klachten heb...ik moet nog een hele strip, dus raar dat ik zulke klachten heb tog? als je dat normaal niet heb :D
    ik ga niet door met me 3e maand, dus zondag stop ik en dinsdag zou ik het wel merken :D

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    de kans dat je zwanger bent is heeeeel klein of je moet stiekem een aantal pillen zijn vergeten...maar ik weet niet welke pil je hebt maar zie hier de bijwerkingen

Op welke bijwerkingen moet ik letten?[​IMG]
    Uitleg frequenties:

Regelmatig : bij meer dan 30 op de 100 mensen
    Soms : bij 10 tot 30 op de 100 mensen
    Zelden : bij 1 tot 10 op de 100 mensen
    Zeer zelden : bij minder dan 1 op de 100 mensen

Venster sluiten

Gezonde vrouwen die niet roken lopen vrijwel geen risico op ernstige bijwerkingen door de anticonceptiepil. Een zwangerschap veroorzaakt meestal meer problemen.
    Bij sommige vrouwen veroorzaakt dit middel bijwerkingen. Als deze bijwerkingen na drie maanden blijven bestaan, is het zinvol met uw arts te overleggen of een andere pil geschikter voor u is.
    De belangrijkste bijwerkingen zijn vaginaal bloedverlies buiten de stopweek, buikkramp, misselijkheid en pijnlijke of gespannen borsten.
    Soms

Vaginaal bloedverlies buiten de stopweek (‘spotting’) of meer of minder vaginale afscheiding dan normaal. De pil blijft betrouwbaar, als u hem tenminste niet vergeten bent in te nemen. Deze tussentijdse bloedingen gaan meestal binnen drie tot zes maanden over. Als u last blijft houden, raadpleeg dan uw arts.
    Buikkramp, misselijkheid, pijnlijke of gespannen borsten. Deze klachten horen na enige tijd vanzelf over te gaan. Als u na drie maanden nog last heeft, raadpleeg dan uw arts.
    Vasthouden van vocht (dikke enkels en voeten). U merkt dit ook aan een toename van uw lichaamsgewicht. Hierdoor kan ook uw bloeddruk iets stijgen. Dit is zelden zo ernstig dat u met de pil moet stoppen. Vrouwen met hoge bloeddruk: laat uw bloeddruk regelmatig controleren. Als u na drie maanden last van dikke enkels houdt, raadpleeg dan uw arts.
    Hoofdpijn of migraine. Als u hier na drie maanden last van houdt, is mogelijk een andere pil geschikter voor u. Als u vooral migraine in de stopweek heeft, kunt u eventueel het aantal stopweken verminderen door drie tot zes strips achtereen te slikken. Overleg hierover met uw arts.

Share This Page