ben bang voor weer een miskraam

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Marja, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marja

Marja Nieuw lid

9 jan 2007
    3
    0
    0
    Vorig jaar januari heb ik na 6 weken zwangerschap een miskraam gehad. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. Na veel onderzoeken(omdat het maar niet meer wilde lukken met zwanger raken) ben ik eindelijk weer zwanger. Nog maar heel kort hoor, maar ik heb zo'n angst dat het nu weer mis gaat. Ik denk niet dat ik dat nog een keer aankan. Maar het is toch afwachten, vooral in het begin stadium. Ik hoop zo dat het deze keer allemaal wel goed gaat. Ik heb er wel een goed gevoel bij. Ik voel me ook echt zwanger met alles erop en eraan(misselijk en zere borsten), maar de angst blijft wel en eigenlijk wil ik van angst af.

Liefs Marjan.

2. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Dat is erg naar zo'n ervaring. Misschien kun je je VK bellen en kun je eerder komen voor een echo... lees hier op het forum dat ze dat soms wel eens doen met 6 of 7 weken.....

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik snap je dubbele gevoel maar wil je toch van harte feliciteren!

Liefs

4. Kike

Kike Lid

27 nov 2006
    37
    0
    0
    Hey Marja,

Ik snap het meid...na zo'n ervaring is het niet altijd makkelijk moed te houden en te genieten. Toch is de kans dat het goed gaat veeeeeel groter dan dat het mis gaat. Ook dat is goed om soms tegen jezelf te zeggen....na zo'n verdrietige ervaring vergeet je dat wel eens.

Groet,

Kike

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd en heel veel geluk!

6. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Gefeliciteerd, en ik hoop dat je snel van je zwangerschap kan genieten.

7. bloememeisje

20 nov 2006
    43
    0
    0
    midden van het land
    ik weet wat je voelt hier precies het zelfde!
    Voel me nu ook meer zwanger dan vorige keer dus daardoor maar positief blijven denken en proberen te genieten !
    ik denk toch dat die angst bij je blijft als je al een miskraam hebt gehad maar probeer het niet je zwangerschap te laten overheersen, het gaat al snel genoeg !
    sterkte

8. wendy25

wendy25 Lid

6 mrt 2006
    28
    0
    0
    bloemist
    enschede
    hey meis ik ken dat maar moet er lekker van genieten ik heb er vorig jaar maard een gehad en dat is zo supper erg en ben nu op nieuw zwanger en geniet er nu lekker van veel succes verder groeten wendy

9. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Wow wat spannend.
    Ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan!
    GEFELICITEERD!

X Neia

10. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    gefeliciteerd,
    hoop dat je er snel van kunt genieten.

11. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Hoi Marja,

ik herken het volledig, ik heb ook een molazwangerschap en een miskraam (eind september vorig jaar) achter de rug en ben nu ook net zwanger, maar ben ik ook zo bang dat het misgaat...

Tips kan ik je niet geven, ik denk dat we toch gewoon maar af moeten wachten hoe het verder gaat! En we gaan natuurlijk voor een goede zwangerschap! :)

Ik wens je ook heel veel sterkte toe!

Liefs,
    Angela

12. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik begrijp hoe je je voelt: ik heb vorig jaar januari een miskraam gehad na 7 weken. Alhoewel dit natuurlijk een vreselijke ervaring is geweest, heb ik het een plekje kunnen geven. Ik ben nu nog maar 11 weken verwijderd van de uitgerekende datum, dus ik ben het levende bewijs (en met mij vele anderen op dit forum) dat je na een miskraam ook een gezonde zwangerschap kunt hebben.
    Heel veel sterkte en geluk!
    Liefs Tina

13. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Zwangerschapsdementie, sorry, hihi: ik ben 11 DAGEN verwijderd van de uitgerekende datum

14. Niet meer actief

Lieve meid, het lijkt me inderdaad heel moeilijk om niet in die angst te blijven zitten. Maar ik wil je toch van harte feliciteren. Dit is een andere zwangerschap dan je vorige, geniet ervan alsof het je eerste zou zijn (ik weet het...makkelijk gezegd :( ).

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Gefeliciteerd het is moeilijk maar probeer te genieten !

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik weet ook een weekje dat ik zwanger ben en dus ook ontzettend bang dat het mis gaat.

bij mijn vorige zwangerschap had ik een goede echo met 9 weken en was ontzettend trots op me wondertje en vertelde iedereen het goede nieuws.
    met 11 wk nog een echo en hartje was gestopt met 10wk en 5dg. me wereld storte in. had echt alle klachten en geen enkel idee dat het het ook wel is mis kon zijn.

heb 13-2 me eerst echo en ben als de dood dat het hartje niet klopt. en als het wel klopt denk ik dat ik nog niet blij durf te zijn.

17. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

Ik vind het ook best beangstigend! Deze zomer in juli kreeg ik op 6 weken ook een miskraam. Het is echt balen vooral als je merkt dat het niet zo vlug meer lukt. Nu 6 maanden verder. Ben ik eindelijk terug zwanger. Ook ik ben nog niet ver. En het enige verschil met deze zomer is, dat ik het wel voel dat ik zwanger ben. Maar of het nu wel goed zal gaan? Geen idee, de angst blijft toch!

Sterkte en heel veel succes ik duim enorm met je mee!

Liefs Winter

18. averbaan

averbaan Lid

14 aug 2006
    45
    0
    0
    verpleegkundige
    rotterdam
    Hoi Meid,

Ik heb vorig jaar september ook een miskraam bij ongeveer 6 weken gehad. Ik ben nu al een stuk verder, maar ik herken het angsitge gevoel. Een vroege echo wordt vaak wel gedaan met in je voorgeschiedenis een miskraam. Probeer er toch ook een beetje van te genieten.

Liefs,
    Mamvis

19. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er maar lekker van.

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Vind het ook eng hoor! Durf zelfs de gyn (hier geen vk) niet te bellen voor eerste afspraak, pfff....Geen zin om naar het zh te gaan. Al die nare herinneringen...

Deel Deze Pagina