wanneer en hoe verteld dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door josephinevh, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Wanneer en hoe hebben jullie de zwangerschap verteld aan ouders, broers/zussen en vrienden? Op een originele manier of de foto van de echo laten zien? Ik ben benieuwd. Wij hebben het tot nu toe nog geheim gehouden voor iedereen...!

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

3. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Alles is nog ons geheimpje! Spannend zo hoor! Maar wol eerst zelf kindje hebben gezien voor we iets melden.. Voor mijn ouders het 1e kleinkind dus boekje van mam je wordt oma gaat zeker gegeven worden.. Voor de rest nog een leuke manier bedenken! Maar we hebben nog even de tijd om dat te bedenken!

4. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Wij hebben het bij 10 weken aan naasten verteld...gewoon verteld, het nieuws opzich is al bijzonder genoeg

5. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Wij met kerst aan de ouders. Zo een plastiek kerstbal met babysokjes erin gemaakt en rijmpje enzo eraan. Was toen rond 5 weken, maar moest het kunnen geven:) de rest stilaan rond 13 weken en dan rond 16 op Facebook met een foto,.

6. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    7 weken gezinnen en beste vriendin
    10 weken vrienden/vriendinnen/familie/collega's
    12 weken Facebook :)

7. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier met 6 weken aan familie. De opa's en oma's hebben we een slabber gegeven met de tekst 'mijn opa/oma is de allerliefste' bonusdochter en de rest vertellen we het pas na de termijn echo. Waarom haar pas zo laat? Omdat ze zo jong is dat ze haar mond niet kan houden en wij niet willen dat buitenstaanders het al weten.

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Tijdens onze trouwerij

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij de zwangerschap van de eerste:
    10 weken: grootouders en zus/broer
    12 weken: werk, vrienden en collega's
    Grootouders door een boekje Voor mijn lieve Oma/Opa te geven en de zus en broer van mijn vriend door hen een doos te geven: EHBO = Eerste Hulp Bij Oppassen. Met daarin een speen, een flesje, een luier en een slab.

Tweede zwangerschap alles veel eerder verteld:
    Met 4 weken en 5 dagen aan mijn moeder, met 6 weken aan mijn schoonouders en mijn vrienden wisten het al bij 7 - 8 weken.
    Op het werk ook met 8 weken verteld, zo kunnen ze al iemand beginnen zoeken (collega gaat ook net weg, kunnen ze daar rekening mee houden).

10. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Wij hebben het met mijn verjaardag verteld, toen ik net voorbij de 9 weken was.
    Bij de Hema hebben we tompoezen laten bedrukken met een plaatje van een ooievaar met een baby en dat de visite voorgeschoteld. Een groot dienblad gehaald, op tafel gezet zodat iedereen het tegelijk kon zien en wachten maar tot iemand het door heeft ;) Was voor ons erg grappig en de familie/vrienden waren ontzettend verrast en vreselijk enthousiast! :D
    Mensen die met mijn verjaardag niet bij ons konden komen, hebben we het in de loop van de tijd zo snel mogelijk daarna verteld door ze de echo foto te laten zien.

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben nog een leuke vakantiefoto. Mensen nieuwsgierig.. 'o leuk!' En dan kregen ze de echofoto in handen.
    Erg leuke reacties! Vooral omdat het zo onverwachts is.

12. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Wat leuk allemaal! Ik kan niet wachten om het te vertellen aan m'n moeder...!!

13. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik heb het de 5e week al meteen verteld.. Kon me niet inhouden. Was zoo blij! Na 2,5 jaar kon ik het zelfs niet geloven.

Maar alleen aan m'n man & ouders en een beste vriendin.
    Verder weet het niemand nog.

14. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden 2 houten 'schatkistjes'.
    Van buitenaf niets te zien. Bij het open maken, in de deksel een gedicht:
    Pas 8 weken in mama's buik, heel pril en nog heel klein. Als alles nu naar wens verloopt zullen jullie half augustus 2014 mijn opa en oma zijn.
    Liefs van een klein wonder.

Als inhoud hadden we muisjes, zowel roze als blauwe. Daarop stonden twee slofjes (i love oma en i love opa) en met een roze en blauw strikje de echo foto opgerold.

We kregen erg leuke reacties!!

15. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 7 weken deze eerste foto voor mijn moeder, waar mijn broer en schoonzus ook bij waren
    En na 14 weken hebben we de tweede foto op FB gezet :D

Bijgevoegde bestanden:

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mijn ouders en zussen wisten het gelijk, toen ik 7 weken was hebben we het naaste vrienden verteld. En vanaf gisteren vertellen we het mondjes maat aan buren en collega's :)

17. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Aan mijn moeder via een rompertje met i love oma.
    De rest van de familie gewoon verteld.
    Ben bijna 12 weken en dan mag iedereen het echt weten.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn beste vriendin wist het meteen

De rest hebben we het pas met 12 weken 'verteld' door een foto op Facebook te plaatsten.. Ik had al een heel klein buikje dus daarvan hadden we een foto gemaakt met leuke tekst erbij

19. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wauw.. 2e foto is gaaf. Je hebt me op een goed idee gebracht.
    Alleen weet ik niet hoe ik mijn twee honden stil moet laten zitten..:)

20. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Na de 1e echo gelijk naar ouders gegaan. Mijn ouders verteld met een boek voor opa en oma. Schoonouders verteld dat we een foto hebben laten maken en toen de echo op tafel, ook zij kregen het boek. 1 zus verteld met bos bloemen met een kaartje eraan en andere zussen met ingelijste echo foto.
    Niks speciaals dus eigenlijk

Deel Deze Pagina