Zwanger & kat in huis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Malika1989, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Mijn huisarts zei het ook hoor :$ gekke Belg :D:p
    T arme beesie snapte er helemaal niks van dat ze ineens geen aandacht meer kreeg.

Mocht haar niet meer aanraken en geen kattenbak verschonen. En beter nog zou ik een nieuw onderkomen voor haar zoeken. :$

Dus even navraag gedaan bij de vk en de dierenarts. En wat bleek;
    Alleen kittens en buitenlopende katten vormen een iets groter risico. Maar je kan gewoon de bak verschonen en de poes knuffelen met wat voorzorgsmaatregelen. Het gaat alleen om de poep en die is pas na 2 dagen nadat hij uitgepoept is besmettelijk. Dus als je elke dag de bak schoonmaakt is er sowieso niks aan het handje.

Heb een binnenpoes en ze is al bijna 7 dus zit wel safe. Kattenbak verschoon ik gewoon zelf met handschoenen en erna mijn handjes goed wassen.
    Maar was m'n handen nu sowieso wat vaker.

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Tja, het is eigenlijk allemaal al gezegd. Ik heb 2 poezen, alleen de bakken niet verschoond tijdens de zwangerschap. Wel lekker in bed gehad en veel met ze geknuffeld. En echt niet iedere keer krampachtig mijn handen gewassen daarna. Wel mijn bed iedere ochtend uit gestofzuigd maar dat deed ik sowieso. Dat is kiezen: of de poezen in bed en iedere dag stofzuigen, of de poezen niet in bed:p

3. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Me poes slaapt samen met de honden op hun eigen kamer.

4. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Het klopt wel wat je zegt, maar bet is per kat verschillend.

- kijk uit met het vershonen van de kattenbak, vanwegen toxoplasmose,. Laat de bak als het ka door iemand anders verschonen , doe het anders met handschoenen.
    - katten zoeken warmte op, en wille nog wel eens boven op de beeb gaan liggen, ook op het gezich, waardoor de baby niet meer kan ademen
    - kattn kunnen erg jaloers reageren, en daardoor rare dingen doen, ook tegen de baby.

Ik heb zelf een lieve poes en kater. Heb inderdaad de bak niet verschoont tijdens mijn zwangerschap.
    Bij de geboorte van de kleine moesten ze natuurlijk erg wennen ,maar ze waren heel kief voor mn zoon.
    LAten hem met rust als hij in de box ligt snuffelen soms aan hem en komen bij hem liggen als hij bij ons ligt.

Kortom, absoluut geen problemen gehad met de katten.

GEwoon tegen die tijd even aankijken, maar t zal allemaal heel erg meevallen :)

5. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb 2 binnenkatten.ze hebben me geholpen met zwangerschap. Het was fijn met katten en zwanger zijn.
    Mijn vriend heeft de kattenbak verschoond.
    Mijn baby vertoont geen allergie, maar ze krijgt ook borstvoeding. Ik hoop dat m'n baby niet allergisch is. Anders zoek ik een goed tehuis.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben 2 katten en tijdens de zwangerschap verschoonde mijn man de kattenbak. Soms kwam her voor dat ik het zelf deed, maar dan had ik handschoenen aan en daarna handen gewoon goed wassen. En je hebt echt geen kat nodigi om toxoplasmose op te lopen.
    Een nicht van mijn man heeft geen katten en ook geen tuin en die had toch toxoplasmose opgelopen.

7. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Hier ook een kitten. Behalve dat ik haar kattenbak niet verschoon, doe ik gewoon de dingen die ik voorheen ook deed.

Deel Deze Pagina