medicijn gebruik, en gezonde baby of toch niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door godblessed, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

Ik zoek of een topic waar meer vrouwen zijn die tijdens de zwangerschap medicijnen gebruiken..
    Ik ben namelijk als eerst door de morning after pil heen zwanger geraakt en las dat geen kwaad kan maar mijn vriendin die hetzelfde meemaakte moest bijvoorbeeld wel extra controle erdoor.
    Hier in nijmegen is dat niet neem aan dat geen kwaad kan dan?

Verder gebruik ik omeprazol 20 mg (maagbeschermer), ventolin (astma) ,Rennies, Antagel,paracetamol 1000 mg als ik maagpijn heb voor het slapen gaan of.bij een migraine of spatische darm aanval..Ook heb ik Emasafene gehad en Primperan daar bleek ik zwaar allergisch voor moest toen stoppen per direct

Ik vroeg het aan de huisarts enige antwoord wat ik krijg is liever niet maar als het moet dan moet het als ik dan vraag zijn er babies met wie het fout liep erdoor of geboorte afwijkingen hadden weten ze dat niet..

Misschien stress ik teveel de 20 weken echo zit eraan te komen en ben zo bang.Vergeef mezelf niet als kind wat mankeerd door mij al zou ik zonder medicijnen half dood zijn met een drukke kleuter ook geen keuze..

Hoor graag eerlijk van dames die medicijnen hebben gebruikt of de baby gezond geboren is of juist niet en of stoppen nu dan nog nut heeft of is het nu al te laat

Liefs..

2. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou je vraag even in je apotheek gaan stellen.
    Zij hebben literatuur waar dit echt perfect in beschreven staat.

Zo uit mn hoofd, met salbutamol is veel ervaring en wordt er heel weinig opgenomen in je lichaam als je het inhaleert. Er zijn geen schadelijke effecten voor t kindje

Omeprazol mag ook veilig gebruikt worden. Ook geen schadelijke effecten.

Antagel en rennies zijn sowieso veilig. Maar ik zou het niet tegelijk gebruiken. Het doet namelijk hetzelfde.

Over paracetamol zijn de meningen verdeeld. Als je het alleen gebruikt bij de aanvallen, lijkt het me dat het geen kwaad kan.

Veel succes!

3. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Heel erg bedankt ga de apotheek maar is lastig vallen dan met mijn lijstje.

4. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Hier ook ventolin, geen enkel probleem hoor! Ook antihistamine voor extreme hooikoorts, wordt wel afgeraden, maar als ik het niet neem dan krijg ik oorontstekingen en bronchitis e.d. dus in overleg met arts ook ok. Rennies zijn onmisbaar joh! Haha! Even met je huisarts overleggen kan ook he!

5. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ps, onze eerste heeft ook astma, maar dat heeft niets te maken met ventolin oid. Zit gewoon in de familie!

6. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Dankjewel :) klinkt positief stelt mij gerust.. Ja genen kan je niks aan doen en astma valt prima mee te leven..
    Gebruikte jij je eerste zwangerschap ook de medicijnen die je nu gebruikt?Voor mij is het nieuw bij mijn dochtertje alleen aan het eind wat gebruikt en nu sinds week 7 a 8

Mijn huisarts is niet zo thuis in zwangerschap daarom alles blijft zo wazig maar ga tip nemen van langs de apotheek even daar vragen..

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Weet alleen van rennies, paracetamol en antagel. De twee maagzuurremmers gebruik ik ook in de zwangerschap.

Die andere twee moet je gewoon bij de apotheek of verloskundige even vragen.

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik gebruik paracetamol als ik last van m'n rugspieren heb op advies van de HA. 2 per keer en Max 3x per dag evenredig verdeeld.
    En alleen als het nodig is. Maar in die hoeveelheid zou het geen schade moeten geven volgens de HA

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap salbutamol en beclometazol gebruikt en ook methyldopa. Verder heel af en toe paracetamol. Ik heb een hele gezonde knul op de wereld mogen zetten!

Deel Deze Pagina