Hoi dames, Een week geleden heb ik een vroege miskraam gehad, met ongeveer 5 weken zwangerschap. Zondagochtend deed ik een testje om te kijken of die al lichter uitviel, en dat was inderdaad een licht streepje nog maar, vergelijkbaar met wanneer je enkele dagen voor NOD test. Nu deed ik zojuist weer een testje, om te kijken of het hcg nu helemaal weg was, dat was met middagurine en ook niet erg geconcentreerd. Maar het streepje is helemaal niet veranderd? Het is eerder iets duidelijker dan iets vager (moeilijk te vergelijken, omdat de een opgedroogd is en de ander niet). Wanneer hoort hcg ongeveer je lichaam uit te zijn na zo'n korte zwangerschap? En is het gelijk blijven van de testjes een teken dat het misschien niet helemaal schoon is en er restjes zijn achtergebleven? Iemand ervaring?
Met foto: (overigens, boven is van zondagochtend, onder is van zojuist. Dat de teststreep vd onderste duidelijker is zegt niet veel, want de controlestreep is ook duidelijker).
Volgens mij verschilt dit per persoon. Blijven testen dus.. Hier duurde het 3 dagen en toen stond mijn HCG alweer op 0. Succes !
Hier 2 keer al na een paar dagen wit (zo wist ik dat het mis was), en bij beide MA's 1 week en 2 weken
Bij jullie wel snel wit dus. Vind het echt raar dat het na een week nog zo'n duidelijk streepje is, als je bedenkt dat ik op de avond van 4+5 week zwangerschap ben begonnen te bloeden. Zo heel veel hcg kan er toch niet zijn geweest om af te breken? Tegelijkertijd is hij wel zeker zo licht dat er sowieso geen sprake is van een goede zwangerschap. Maar maak me dus vooral zorgen of het wel schoon is nu . Nou ja, donderdag afspraak bij gyn, zal vragen of die heeeeel zorgvuldig wil kijken of er geen restjes zijn achtergebleven. Na geboorte van dochter ook placentaresten die handmatig verwijderd zijn, en bij deze vroege miskraam ook geen vruchtje gezien (niet gek, ivm termijn), dus voel me beetje onzeker of mijn lichaam de boel wel goed afvoert.
In principe, zolang er nog weefsel zit loopt je hcg op. Je lichaam heeft nog niet echt door dat het mis gaat.. Met 5 weken kan je hetvruchtje wel missen in een stolsel of verliezen met plassen of zo, zonder dat je het doorhebt.
Ik heb elk stolsel (het waren er maar een paar, en alleen hele kleintjes) helemaal uitgesmeerd over een toiletpapiertje om te kijken of er geen vruchtje in zat . En we hebben een wc met plateautje, dus daar lag ie ook niet... Wel de laatste dag dat ik wat vloeide paar 'draadjes'/'vezels', die geen slijm waren en geen bloed. Heb gedacht, misschien is dat het vruchtje, wat al ten dele is afgebroken in de baarmoeder. Vond het wel jammer dat ik 'm niet vond, want anders had ik het graag begraven, in plaats van onceremonieel een rioolbegrafenis te geven .
Hier na ongeveer 1,5 week helemaal schoon en hcg vrij Kan echt per persoon verschillen, maar bij twijfel even langs de huisarts hoor. Restweefsle moet wel weg namelijk
Ja, inderdaad. Heb morgen afspraak bij de gyn voor een echo. Was al ingepland toen het bloedverlies begon, om te kijken of het een onschuldige oorzaak had of een vroege miskraam was. Ben er inmiddels wel voor 99.999999% zeker van dat het een vroege miskraam is (geen goed gevoel enkele dagen na posi test, voel me niet zwanger, flink bloedverlies, en testjes zijn lichter dan 1.5 wk geleden), maar ben blij dat die echo nog staat, want dan kunnen ze mooi even kijken of alles schoon is. Als het bij jou 1.5 week duurde is er nog wel hoop dat het gewoon een kwestie van dagen is voor de testjes negatief zijn.
Vanmorgen op de echo zag het er helemaal schoon uit, dus zal niet lang meer moeten duren voor de testjes ook nega zijn! Kijk van t weekend weer of er dan nog een 2e streepje te zien is.
Maar weer even opnieuw hierover doorzeuren.. (sorry, ik wordt echt een soort hypochonder door die mk!) Ik heb dus een vroege miskraam gehad, begon te bloeden met 4+6. Weet niet precies wanneer het vruchtje eruit is gekomen omdat het niet meer herkenbaar was als dusdanig. Dat is nu 1.5 week geleden, bijna 2 weken geleden zelfs. En mijn zwangerschapstesten blijven maar positief... Nu weet ik dat het een tijdje kan duren, maar zouden ze niet op z'n minst lichter moeten worden??? Zie foto: de bovenste is van CD5 (gerekend vanaf eerste dag bloedingen), daarna CD 7 (die is een stuk donkerder, maar kwam ook uit een andere verpakking), daarna CD 12. De test van CD5 en CD 12 zijn met ochtendurine, de test van CD 7 is met middagurine. De tests van CD 7 en CD 12 komen uit dezelfde verpakking. Is dit normaal? Sorry, ik ben nogal panisch dat er een restje is achtergebleven... De echo zag er wel schoon uit, op verdikt slijmvlies na, maar één eileider konden ze niet goed bekijken (zat wat darm voor), en ik lees op internet nogal vaak dat een echo het ook mis kan hebben en het toch niet schoon was. Zoals ik zei, ik ben momenteel nogal een hypochonder...
Bij mij heeft het ook 17 dagen geduurd voordat ik een negatieve test had. En ook ik had nog iets verdikt bbm slijmvlies. Denk dat je je niet te veel zorgen moet maken. De 1 maakt meer hcg aan dan de ander en breekt het ook weer sneller af dan een ander. Geef je lichaam even de tijd..
Dank je, Baukje, je stelt me wat gerust . Ik wordt wat nerveus van het feit dat we vrijdag op vakantie gaan en er daar geen ziekenhuis nabij is. Dan denk ik elke keer, wat nou als het toch allemaal niet goed schoon is en je acuut medische hulp nodig hebt? En dan ga ik zitten frusten . Maar goed, je hebt helemaal gelijk. Posi testen op CD 12 is niet heel extreem laat ofzo, ondanks dat het al zo vroeg mis ging.
Bij mij ging het dan 'pas' mis met 9 weken maar feitelijk was ik ook nog maar 4-5 weken zwanger. Er zat helemaal geen vruchtje. Dus mijn hcg kan ook niet heel hoog zijn geweest. Kan het me wel voorstellen hoor dat het je niet lekker zit. Ik had heel lang bloedverlies, heel weinig maar wel elke dag. Dat zat me ook niet lekker, wilde gewoon dat het stopte. Je wilt verder... Probeer te genieten van je vakantie meis. Je zult zien dat de test na je vakantie toch echt negatief is.
Dank je . Je wil inderdaad gewoon verder! En ik zie dat dat bij jou goed gelukt is uiteindelijk . Gefeliciteerd!
Hier 13 aug missed abortion. 15 augustus was mn hcg waarde 160. 19 augustus was mn hcg waarde nog maar 19. Een 21 augustus negatief getest. Vrij snel dus. Het verschilt per persoon Hoe snel dat gaat.
Ik heb in juni een MA bij 10 weken en hartje was gestopt bij 8 weken. De gyn kon het er na 2 dagen weeen met een tangetje uittrekken en we hebben het samen bekeken. Ik kon er niks in ontdekken. En het was dus echt al 8 weken en een kloppend hartje gezien. Dus dat zegt niks. Maar ik zou voor de zekerheid even een echo vragen. Ze kunnen dan prima zien of je schoon bent. Sterkte!