Ik wordt er niet goed van!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door consider, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik werk als woonbegeleidster in de psychiaterie.
    Helaas beschikken de mensen waarmee ik werk niet allemaal over een goede hygiëne.
    Ik merk dat ik er de laatste week gewoon steeds slechter tegen kan.
    Tegen het hele vieze hoesten, tegen de vieze monden met zwarte of ontbrekende tanden.
    Tegen de slechte manieren, het boeren bah bah bah!
    Ik wordt er gewoon alweer misselijk van als ik er aan denk!
    Dat ik dezelfde dingen aan moet raken die zij ook aanraken, dingen zoals de deurkruk, de stoelen, de kraan etc.
    Ik was al erg vaak mijn handen, maar toch voel ik me er niet echt goed bij.

Sorry voor mijn geklaag, maar ik zie er gewoon een beetje tegenop om morgen weer te moeten werken.

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Kan ik me heel goed voorstellen!!
    Ik moet er nu ook niet aan denken om zo te moeten werken, terwijl ik normaal toch best wat kan hebben

Is het niet mogelijk met je werkgevers te overleggen om je tijdelijk naar een andere afdeling te plaatsen?

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb dezelfde baan dan jij, werk ook in de psychiatrie...en herken je gevoel wel een beetje. Had er ook veel last van om vaak in die vieze rook te zitten. (heb zelf namelijk nooit gerookt).

Tja, helaas kun je er niks aan veranderen, en zul je nog een tijdje vol moeten houden.

Succes!!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Helaas is werken op een andere afdeling geen optie.
    Ben speciaal voor deze afdeling aangenomen.

@vlinder, bij ons roken ze gelukkig niet in de woonkamer maar in een rookhok. Waar ik natuurlijk nooit kom...pff anders kan ik thuis meteen gaan douchen en omkleden.

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik snap heel goed wat je bedoeld,
    ik werk als woonbegeleider in de gehandicaptenzorg...
    ik liep heel vaak met van die latex handschoentjes aan.... misschien een tip?

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Bedankt voor het meedenken.
    Het probleem is dus dat mijn cliënten niet moeten denken dat ik vies van ze ben.
    Dan raak je namelijk erg snel de vertrouwensband kwijt.
    Wij als medewerkers zijn namelijk een van de weinigen die hun zien gewoon als mens, en niet als patient met problemen.
    En tja dat haal je natuurlijk weer onderuit als je laat merken dat je vies van ze bent.
    Pffff het zal wel doorbijten worden denk ik.
    Erg lastig aangezien mijn reukvermogen zich super heeft ontwikkeld tijdens de zwangerschap ;)

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Aaaah, vind het echt zielig voor je. Ik heb hier één vreselijk stinkende collega waarvan ik vanochtend bijna moest kotsen, maar dat valt nog wel te omzeilen (adem in - voorbij zijn kamer lopen - adem uit). In jouw situatie is er echter geen ontkomen aan! Ik wou dat ik een oplossing voor je had, maar helaas. Ik kan niet meer dan je héél veel sterkte wensen (en een sterke maag...)!

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

O vervelend Consider en zeker herkenbaar. Zo heb ik af en toe contact met TBS patiënten. Toen ik laatst met een stuk of 15 man in één ruimte zat, waarbij er meerdere met te lange nagels, rooklucht en vet haar, ongeinterresseerd en onderuitgezakt naar mij zaten te gapen, oest ik echt af en toe even een run naar de wc doen.

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik herken het wel..
    Eerlijk gezegt is het alleen maar erger geworden naarmate mijn zwangerschap vordert.
    Ik maak nu echt alles dubbel en dwars schoon en was me handen vaker dan ooit. En van vreemden word ik ook helemaal naar, zo vieees!
    Lijkt me wel erg vervelend als dat je werk zo beinvloed, ik snap dat je ff wilt klagen hoor.

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Lastig Consider. Ik werk als invalkracht bij een woonvoorziening voor gehandicapten, en de eerste weken.. Man, blij dat ik die overleefd heb! Werk ook met handschoenen, bij alles haha! Kan je niet zeggen dat je uitslag hebt, die niet weggaat? Dat je daarom met handschoenen moet werken? En dan grote pleisters op je handen plakken. Sterkte!!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja ik zou dat ook zeggen, dat je last hebt van uitslag op je handen. Toen ik in de thuiszorg werkte vond ik sommige huizen ook echt te smerig voor woorden, ik zei dan dat ik allergisch was voor het schoonmaak middel en dus handschoenen aan hield.

12. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Herkenbaar! Ik werk met ouderen, en die zijn ook niet altijd even fris ;). Ik trek maar zoveel mogelijk handschoenen aan (is in mijn werk gelukkig wel geoorloofd), want ik moet ze veel aanraken om ze te onderzoeken. En er gaat heeeel veel desinfect doorheen! Geurtjes zijn ook een probleem, ben in mijn vorige zwangerschap eens bijna flauwgevallen van de geur van een vieze cyste die ik moest openmaken :$

Snap dat het in de psychiatrie nog net even wat anders ligt, dat vertrouwen moet je natuurlijk niet kwijtraken. Toch maar veel desinfect gebruiken dan, dat valt niet op :)

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Foxter, zie dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jaaaa dankjewel :D :D :D

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Consider, kan me je gevoel heel goed voorstellen. Heb zelf met laag nivo verstandelijk gehandicapten gewerkt.Wij hadden dan ook nog eens de pech 2 op de groep te hebben met Hepatitus B, geloof me ik bleef een eind bij ze uit de buurt ondanks mn vaccinaties.
    Beide waren niet zindelijk en liepen de hele dag neus te peuteren waardoor ze altijd bloed hadden en dan ook nog een knijpen met die bloederige snot vingers ....gatver wordt helemaal kriebelig als ik dr alleen nog maar aan denk.

De geur is ook erg vervelend helemaal als je geur zo sterk is als tijdens de zwangerschap.....succes meid, hoop dat er een oplossing voor je komt.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid,
    Dat neuspeuteren komt me ook erg bekend voor.
    Laten we zo zeggen dat de mensen wat last hebben van decorum verlies!
    Ik weet niet of er bij mij mensen zijn met hepatitus, het zou me in iedergeval niet verbazen.
    Ben gelukkig wel ingeënt.

17. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Herken je verhaal volledig, ik werk ook in de psychiatrie.
    Ben ook veel viezer van de mensen dan dat ik eerst was...
    maar ik moet wel zeggen dat een groot aantal er toch proberen rekening te houden d.w.z. met vieze kleding e.d. zelf opruimen en dat soort zaken, voorheen lieten ze dit liggen.

Tsja het roken, wij hebben hele mooie rookhokken maar daar zitten ze bijna niet in... het stiekeme roken binnen vinden ze veel leuker dus ook op de afdeling zelf kom ik helaas in de stank terrecht.

Wat ik nu vooral heb is het lunchen met de klanten.. Bah bah normaal viste ik al onaangetast brood snel weg maar nu het idee alleen al dat ze met die lange vieze nagels en ongewassen handen er aan zitten...
    Haha nou voor mij nog een paar weekjes uitzingen.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    @Dreamwish, bij mij hebben de mensen soms niet echt door dat ze vies zijn, dus daarmee houden ze ook niet echt rekening.
    En die vieze nagels en handen...ik herken het zo!

Bij de koffiepauze is er altijd ontbijtkoek, en dat wordt aangesneden door een cliënt.
    Ik bedank er dus altijd voor!

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik werk in de gehandicaptenzorg en sinds ik zwanger ben kan ik ook erg slecht tegen alle onhygienische dingen die ik om me heen zie gebeuren...bij mij zijn de latex handschoentjes nu ook niet aan te slepen
    van de week tijdens het eten nieste een client....ik zag de spetters zo vliegen, normaal boeit me dit niet zo, en let ik er niet zo op, maar ik heb mn eten laten staan :)

20. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik werk ook in de psychiatrie, dus ik kan het me erg goed voorstellen!
    Lastig inderdaad dat je niet met handschoentjes kunt werken.
    Wat je wel tegen de geurtjes kunt doen is van dat vix vapo ofzoiets onder je neus smeren. Dat is om je neus leeg te maken die bedoel ik. Als je dat precies onder je neusgaten smeert ruik je bijna alleen maar menthol! Hopen dat je die geur een beetje vol vind te houden dan hihi!
    Succes in ieder geval! Ik hoop dat als ik zwanger word er niet zo veel last van heb, maar vind het nu af en toe al goor dus ben bang van wel hihi!

Deel Deze Pagina