Zwanger, kinderen en huisdieren...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djingo, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou even wachten met het aanschaffen van een nieuwe kat, zo'n beest moet toch vaak even wennen aan de nieuew omgeving.
    als er dan in die eerste periode ook nog eens een kleintje bij komt enz. is het misschien teveel voor het beestje.
    Daarnaast vergt een nieuwe kat vaak ook wel wat tijd en zorg in het begin en misschien is dat zo op het einde van je zwangerschap wat teveel?
    Ik zou zeggen kijk hoe het over een half jaar gaat en of je dan dat gevoel nog steeds hebt, dan kan je altijd nog een kat aanschaffen.
    Als hij er eenmaal is kan je hem niet zomaar weg doen.
    Maar ik denk dat je bovenal moet doen wat voor jou goed voelt.

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wij hebben een (kleine) hond en verder geen dieren meer, heb jarenlang cavia's gehad maar ben er een beetje 'op uitgekeken' (gestorven van ouderdom, dat terzijde..) Als de hond er ooit niet meer zal zijn, hij is nu bijna 4 jaar, dan zou ik misschien wel kiezen voor een nieuwe hond maar dat bekijken we dan terplekke wel. Strakjes 2 kids in huis en dat vind ik dan wel even druk genoeg!

3. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Wij hebben 3 katten waarvan 1 van +- 3/4 maanden. Lekker gezellig.

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wat sneu! :( sterkte! Zou wel wachten. Je kat heeft ws al stress van het missen van zn maatje, nieuwe kat erbij geeft stress en een kindje geeft ook stress! Denk dat je kat dan gedrags- en/of lichamelijke probs kan ontwikkelen. Mijn kat krijgt blaasontsteking van stress bijv.

Dus ik zou wachten tot alles gewend is!

5. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wij hebben een hond. Franse bulldog, Spike 3,5jaar oud.
    Echt ons schatje.
    Gaat overal mee naartoe en als ie ooit dood gaat (moet er niet aan denken ) nemen we zeker een andere.
    Er zitten zeker nadelen aan maar die wegen nooit op tegen de liefde die je krijgt van je hond.

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij hebben twee grote honden. Twee lieve beesten, die verschrikkelijk veel haar verliezen. Wanneer eentje komt te overlijden, nemen we er geen tweede meer bij.
    Toen we voor onze tweede hond kozen was dit puur voor waakhond bij ons restaurant. Echter door gezondheidsredenen waren wij helaas genoodzaakt om het restaurant te verkopen. Wij konden het niet over ons hart verkrijgen om onze waakhond daarom ook weg te doen.
    Maar nu met een peuter, een tweede op komst merken we gewoon dat er minder tijd voor de honden overblijft en dat vinden we erg jammer. Voor een pup zouden we dit dan ook absoluut niet willen.
    Hopelijk gaan onze dames nog vele jaren mee....

7. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Hier 2 honden en 1 kat. Een labrador van 1,5 jaar en een chihuahua van bijna 1. Er eigenlijk nooit bij nagedacht hoe het zou moeten met m'n hondjes als er een kleine zou komen. Het lijkt me ook best veel maar m'n hondjes gaan voor geen goud weg. De chihuahua zou eventueel naar m'n moeder kunnen, want die heeft een hekel aan kinderen. Maar goed dat is afwachten. Wel denk ik dat m'n labje heel leuk is met ons kindje.
    Vind het wel een fijn idee dat ons kindje opgroeit met dieren.

8. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kat en een hond. Voor beide geld als ze wegvallen komt er een nieuwe voor in de plaats. Niet direct, want daar moet even tussenzitten en denk dat als het nu zou gebeuren ik wel wacht tot nadat de kleine er is. Voordeel wat je dan hebt is dat hij die situatie dan gewend is. Maar hij komt er zeker wel

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    We hebben zelf 2 katten en een schildpad en als er een overlijdt weet ik niet of we snel een nieuwe zouden nemen, het moet namelijk maar net weer werken met de ander. Ik zou echter niet zonder huisdieren kunnen.
    Tuurlijk heb je last van haren, en ja dat kan onhygienisch zijn, maar dat is zoveel. Ik vind het heel goed voor ons kind dat hij moet leren omgaan met dieren.

Als ik jou was zou ik even wachten. Een nieuwe kat kan veel stress geven bij de andere dieren en een baby ook. Onze katten waren in het begin doodsbang voor de baby en eentje ging ook opeens in huis plassen. Ik zou even het stressniveau niet teveel verhogen.

Deel Deze Pagina