Misgunners

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pregzilla, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Bah, ik moet echt even van me afschrijven. Het is overigens in geen enkele zin bedoeling om mensen op dit forum te kwetsen, het gaat om ervaringen buiten ZP!!!!

Ik mag blijkbaar niet enthousiast doen over mijn zwangerschap omdat ik makkelijk zwanger raak en andere dames in mijn omgeving lang bezig zijn en soms een beetje hulp nodig hebben (MMM). Ben zelfs al KONIJN en baarmachine genoemd omdat ik 1x onverwacht zwanger ben geraakt en nu tijdens het ontpillen al (dus voor de 1e ronde) en het leeftijdsverschil tussen nr. 1 en 2 erg klein zal zijn.

Ik vind dit enorm vervelend en krijg een hele wrange bijsmaak bij mijn geluk. Moest tijdens mijn vorige zwangerschap al stilletjes doen, omdat het bij anderen niet lukte en het is dus nog steeds niet gelukt. Heel vervelend, en ik ben ook echt wel meelevend, maar het vruchtje wordt me nu nog net niet de buik uitgekeken. Ik heb op dit moment, buiten mijn man, niemand om mijn vreugde mee te delen omdat het meerdere personen uit onze naaste omgeving betreft. :(

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    oei heftig meid..
    ik zeg in ieder geval; van harte gefeliciteerd! En geniet ervan!

3. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Gefeliciteerd, is toch juist ontzettend mooi dat je weer zwanger bent!

Zulke mensen zullen er altijd blijven! Aan jou de kunst om er niets van aan te trekken en gelukkig zijn met jou leven!
    Net alsof jij er iets aan kan doen dat een ander moeilijk zwanger raakt!

4. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Jij kan er ook niks aan doen dat het voor jullie zo gemakkelijk gaat! Dat is een grote zegen en daar mag je enorm blij om zijn! Het is zo oneerlijk dat een ander zijn verdriet gebruikt om jouw geluk af te zwakken. Als er lullig over wordt gedaan zou ik er misschien ook echt wel wat van gaan zeggen, dat jij je daardoor gekwetst voelt ook al snap je het verdriet/de teleurstelling van de ander. Het is absoluut niet de bedoeling dat jij niet kan genieten omdat een ander dat toevallig niet kan. Ik hoop dat je het wat van je af kunt zetten! En dat je lekker gaat genieten van het wondertje in je buik!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Uit ervaring weet ik dat het moeilijk kan zijn als een ander wel (makkelijk) zwanger raakt en jij maar niet. En dat je gewoon jaren bezig bent en hoopt op een kindje. Natuurlijk gun je je het jezelf altijd meer dan een ander, puur omdat je het ook zo graag wilt.

Maar dat wil niet zeggen dat je een ander maar moet uitschelden, negeren en dat je er zo jaloers op moet reageren. Je moet iedereen in z'n waarde laten en dat geldt voor beide kanten. Ik denk dat beide partijen begrip voor elkaar kunnen tonen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

6. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Pfft het is niet puur alleen 'jaloezie', maar er worden dus ook opmerkingen gemaakt als 'ik zou maar niet zo blij doen, je wilt niet weten hoeveel mensen op jouw termijn een miskraam krijgen' en 'dat mij dat ook wel een keer te wachten staat' :)?) etc etc. :(

7. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whoohooo gefeliciteerd met je zwangerschap. Joh ik maak hetzelfde mee. .. nu al 3 keer zonder moeite zwanger geraakt... zelfs niet eens bewust bezig terwijl meerdere dames in mijn omgeving door de mmm moesten. .. er is zelfs aan mij gevraagd of het niet beter is om mijn te laten sterriliseren met een gemene oog! Ik probeer er geen aandacht aan te schenken maar begrijp je gevoel!

8. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik heb ook zoiets meegemaakt. Wij hadden sneller dan gedacht een positieve test wat ik in bepaalde kring niet kon delen omdat dat voor iemand heel gevoelig lag. Prima, heb ik ook rekening mee gehouden en ik gunde het haar ook enorm. Maar toen op een gegeven moment twee kennissen (waaronder zij) zwanger waren wat moeizaam was gelukt werd steeds het benoemd dat het hun écht werd gegund. Met andere woorden? heel kwetsend vond ik dat. Het doet niks af aan of je het een ander gunt en of je meeleeft. Maar ook ik ben heel blij en gelukkig met mn zwangerschap.

9. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Bah wat een rotopmerkingen! Ik heb zelf best rekening gehouden met een vriendin van mij door de manier van vertellen en door dat even apart te doen. Ze zei eerlijk dat ze het best lastig vond om te horen, omdat het bij haar maar niet lukt. Maar ze stuurde me een week later ook een leuk kaartje om te feliciteren! Ienand hoeft echt niet meteen dolenthousiast te reageren, is begrijpelijk dat het heel confronterend is om te horen. Maar zoals ze bij jou reageren en beginnen over miskramen is echt belachelijk.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De perfecte zin!!
    Mooi geschreven.

Gefeliciteerd meid!

11. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Niks van aantrekken joh. Jij kan er inderdaad niks aan doen dat het bij hun moeilijk gaat, ze kunnen toch blij voor je zijn? Al willen ze het zelf ook zo graag. Ik snap wel dat als het niet lukt dat je obsessie en jaloezie meer wordt, maarja... dat moeten ze dan toch echt bij zichzelf zoeken.

Geniet van je zwangerschap, iedere zwangerschap is een wonder! Of je nu snel zwanger raakt of niet!

12. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Hoe moeilijk het ook is proberen er niks van aan te trekken.

Ik zelf kom uit de MMM heb er 27 maanden over gedaan. Ik heb in december een MK (in aug 2010 en aug 2012 ook al, maar deze) gekregen tegelijk met een vriendin die ongeveer even lang bezig was. IK SNAPTE HAAR NIET volgens haar :$
    Vervolgens ben ik nu wel zwanger en zij (nog) niet, heb haar bewust het verteld voor ik het op facebook melden, zodat ze er al aan kon wennen, omdat ik weet hoe moeilijk het is. Word nu of genegeerd of ik krijg een snauw, vind dat heel jammer dat een vriendschap van 13 jaar daardoor zo verwatert. Maar ja kan er niks aan doen. Ook ik kreeg dingen naar mijn hoofd, bijv dat ik gewoon een seksfabriek was. Deed me erg pijn, omdat zij zelf kiest om niet de MMM in te gaan en ik maanden ziek ben geweest van de hormonen en het spuiten.

Kortom, het kan in alle zwangerschappen zo gaan en ik vind het heel oneerlijk van je omgeving dat ze jou geluk afvlakken, ipv dat ze gelukkig zijn voor jou en genieten van dat jij geniet!!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Gefeliciteerd geniet ervan, jammer dat zulke opmerkingen gemaakt moeten worden.. Jij kan er toch niks aan doen, net zo min dat iemand waar t niet bij lukt er ook niks aan kan doen, het kan zo oneerlijk zijn.... Maar laat jullie geluk er niet minder door worden, wij hebben ook 27 rondes geduld moeten hebben en ik gun het iedereen om zo snel zwanger te worden !!

14. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook jarenlang geprobeerd zwanger te raken en daarna ook in de mmm geraakt, wat erg heftig was. Weinig mensen wisten daarvan.
    Iedereen in onze omgeving raakte zwanger, sommige heel gemakkelijk. Tuurlijk is dat wel eens moeilijk, maar heb nooit afgunst gevoeld. Ik was oprecht blij voor diegene en vond het heerlijk cadeautjes te kopen en op kraamvisite te gaan.
    Het is en blijft een groot wonder.
    Mensen uit onze omgeving wisten dat het bij ons niet lukte, en gingen daar lief mee om. Schoonzussen zeiden bv dat ze het ons ook zo gunden. M'n jongere zusje was heel bang dat zij mischien wel eerder zwanger zou raken.
    Maar ik kan dat heel goed los zien, het was 'ons' probleem daar hoefde niemand zich zorgen over te maken.

Inmiddels zijn wij in verwachting van ons 1e wondertje, en zijn dolgelukkig! Mensen reageerden allemaal zo enthousiast en heb zoveel kaartjes gehad, echt ontroerend.

Ik vind het heel erg dat jouw omgeving zo rot reageerd, dat heb je nergens aan verdiend! Het is geweldig als iemand zwanger mag worden, of dat nu meteen lukt of via de mmm.

15. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meid! En vooral blijven genieten want t is en blijft n wonder... K kan je in je verhaal indenken want zo hebben wij ook een stel.
    Wij werden door hun ook niet gefeliciteerd.. en bij ons was het wél de eerste. Vervolgens wel willen weten hoe snel t raak was en ik ook eerlijk ben geweest datt metéén raak was... Ze waren niet blij... Vervolgens miskraam waar ik als eerst allemaal zielige berichten kreeg... Leek alsof ze er schik om hadden... 2 mnd later weer zwanger geen felicitatie.. en ik blijf snappen dat t voor mensen moeilijk blijftl als t bij hun niet lukt...

16. happiness72

30 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste Pregzilla,

Allereerst super gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Ik begrijp je gevoel, maar kan mij heel goed voorstellen hoe moeilijk het is voor iemand die niet zwanger raakt als haar vriendin zwanger raakt. MAAR het verschil zit hem in gunnen! Iemand waarbij de zwangerschap niet lukt, moet het een ander wel gunnen, ondanks dat de confrontatie met de zwangerschap moeilijk is.

Ik had een vriendin, waarvan ik dacht dat het een vriendin was, die het maar niet lukte om zwanger te raken. Helaas was zij heel jaloers op andere vrouwen die zwanger raakten, weigerde naar babyshowers of op kraamvisite te gaan etc. De hel brak los toen ik zwanger raakte! Om haar gevoel te ontzien heb ik het haar meteen verteld en sprak ik weinig tot niet over de zwangerschap. Helaas voor mij is dit een miskraam geworden, echt heel naar. Ondertussen had zij haar relatie beeindigd met haar toenmalige vriend want zij raakte maar niet zwanger en was jaloers op de aandacht die hij zijn 2 kinderen gaf. Sprongetje verder in de tijd.
    Zij heeft een man van Internet geplukt en is binnen 3 maanden zwanger van hem! Zij kent hem dus slechts 3 maanden! Verschil is dat ik het haar van harte gunde! Ik heb haar gefeliciteerd en was oprecht blij voor haar, maar zat met haar gemene opmerking: je moet je over je miskraam zetten want het moet geen probleem vormen voor je omgeving! Toen ik haar hier op aansprak werd duidelijk dat zij gewoon een vals jaloers type is, door het te ontkennen en mij te beschuldigen van jaloezie: je zal wel diep van binnen balen dat ik zwanger ben en JIJ niet! zei ze.....
    Einde vriendschap want ze duld geen tegenspraak.... Deze dame in kwestie begrijpt het verschil niet tussen iets confronterend of moeilijk vinden niet en het een ander misgunnen.... Zij gunt mij geen zwangerschap en ik haar wel... Jammer voor haar, maar ik ben zwanger!
    Zij komt haarzelf wel tegen... Kortom een heel verhaal om je te vertellen dat je goed moet kijken welke van deze dames het jou gunt om zwanger te zijn... Is de gunfactor er niet, dan zou ik afstand nemen en lekker genieten van je zwangerschap zonder die negativiteit!
    Dames die het jou gunnen zullen het bespreekbaar maken en je uitleggen wat moeilijk is, maar wel met jou delen... Succes hiermee en ik wens je een super zwangerschap met aan het einde een prachtig gezond kindje toe! Groetjes! :)

17. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik heb het juist andersom, ben 2 keer onverwachts zwanger geraakt en de 3e was geplant en het was na 1x ongesteldheid ook direct raak. En op het werk van mijn man loopt een collega waarvan we weten dat die zoo graag een kindje wil maar het niet lukt en nu waarschijnlijk overmoet op een zaad donor omdat het aan zijn zaad ligt. Ik voel me zo ontzettend schuldig om daar als een paradepaardje binnen te komen met mijn buik... Iedereen komt dan altijd naar me toe om te vragen hoe gaat het en heb je er zin in etc. en hij is zo ontzettend lief voor me (ook bij de vorige zwangerschappen) en gunt me het beste enzo terwijl ik weet hoe moeilijk hij het vindt.

pff vind het vreselijk als ik daar kom en hem onder ogen moet zien. Gun het hem zo.

Daar komt bij dat ze een target moesten opschrijven voor het aankomende jaar wat niet zo heel erg serieus genomen werd, dus er werden meer persoonlijke targets opgezet dan werkgerelateerd en bij hem stond er dus "vader worden" op het moment dat wij bezig waren voor nr 3 en mijn man dit dus op wilde schrijven... Hij heeft dus als enige een werkgerelateerd target opgeschreven omdat hij niets wist wat niet om zn kids draaide qua target... Lijkt wel alsof wij het lastiger vinden dan hijzelf soms. Buiten zijn werk om geniet ik intens van mijn zwangerschap maar dat verdwijnt zodra ik zijn werk binnenloop en dan word ik overladen met een groot schuldgevoel. Ik wilde niet eens zwanger raken en ik krijg er 2 kado en hij wil bewust zwanger raken en het lukt niet...

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Jeetje is het echt zo erg?
    Snap dat het voor sommige mensen pijn doet. Dat herken ik wel. Maar je mag gewoon zeggen dat je dat niet netjes vindt als ze je konijn noemen of baarmachine! AL krijg je 10 kids, julile keuze toch?

Vind het wel heel rot voor je....

Misschien met je oudste op babyzwemmen gaan ofzo (geen idee hoe oud die is) zodat je contacten op doet met andere mamas waarmee je wel je geluk kan delen?

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dat werd mij ook gewoon gezegd hoor na 5 missed abortions tussen de 11/17 weken wist ik dat zelf ook dondersgoed...

Er werd zelfs gezegd ' ik feliciteer je pas als het geboren is, er kan nog zoveel mis gaan'...en dat gewoon van een vrouw van rond half de 50 met zelf 3 volwassen dochters en kleinkinderen..dus niks geen jaloezie hoor...

Het is ook gewoon waar natuurlijk wat ze zeggen, een zw is spannend en het kan altijd mis gaan. Lees hier maar goed rond je komt het veel tegen, veel ellende.

Maar ze hoeven dat niet perse tegen een zwangere vrouw te zeggen.
    Ik werd er helemaal down en deprie van!

20. Mimime

Mimime Niet meer actief

Bah wat naar zeg!!
    Ik heb 2 vriendinnen die beide al een tijd bezig zijn met zwanger worden, de ene wil juist al het leuke weten want ze vind het zo geweldig voor me! Die mag ik ook bestoken met foto's van kleertjes en echo's. En ik zei eens dat ik dat best moeilijk vond, omdat ik weet dat ze ook zo graag wil, en toen zei ze dat ze het soms ook moeilijk vond, maar ook juist superleuk! En ik moet haar dus absoluut leuke dingen blijven sturen!

De andere doet ook niet zo heel aardig dus ik doe maar niet teveel die kant op. Toen ik in het ziekenhuis lag, nogal vervelend este trimester gehad met een operatie, heel erg ziek en dus zwaar uitgedroogd in het ziekenhuis. Zei ze doodleuk dat ik niet moest zeuren, ze wilde graag ruilen.
    Nou ik weet echt dat het niet leuk is dat het niet lukt, maar als je al een paar maanden 24 uur per dag verschrikkelijk ziek bent, en weer in het ziekenhuis ligt, lig je echt niet te genieten dat je zwanger bent hoor. Ik in ieder geval niet.

Deel Deze Pagina