net zwanger en mogelijk nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door glimworm, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

Hoi!
    Ik heb gisteren ontdekt dat ik weer zwanger ben.
    Aangezien het al 2 keer eerder fout is gegaan ben ik nog heel voorzichtig en loop niet teveel op de zaken vooruit, maar nu belde
    net het uitzendbureau dat ik misschien weer een baan heb!
    (ik heb bijna 9 maanden werkloos thuisgezeten en ben het bankhangen ook echt zat)
    Het werk kan fysiek zwaar zijn, veel bukken, tillen en lopen en er is kans op ploegendienst. dat laatste vind ik nog niet eens zo erg, maar het fysieke baart me meer zorgen, ook omdat ik al die tijd dat ik thuiszit, echt niks gedaan heb en er bijzit als een slappe vaatdoek:)
    Waarschijnlijk krijg ik eerst een halfjaarcontract en bij goed gedrag kans op een vaste aanstelling.
    Moet ik vertellen dat ik zwanger ben of even wachten tot ik de gevarenzone over ben? (als het dan al niet duidelijk te zien is)

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ten eerste, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop voor je op een plakbeeb!!!!!

Ik zou het tegen het UB zeggen ivm zwaar tillen en bukken
    Het is natuurlijk niet echt de ideale baan voor een zwangere vrouw!!!!
    En vragen of ze er verder gewoon niet over willen praten!
    UB mag je niet weigeren voor een andere baan ivm zwangerschap (doen ze vaak wel)
    Heb je nu WW? en hoelang loopt ie nog?

Ik zou het iig niet doen!

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

die loopt volgende maand af dus ik zou voor het geld toch ook graag weer aan de slag willen.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb ook gesolliciteerd op het moment dat ik net 6 wkn zwanger was. In principe ben je niet verplicht om je zwangerschap in een eerste gesprek te melden maar moet je dat wel in een 2e gesprek doen.
    Verder zou ik het idd wel bij het UB aangeven.
    Succes en gefeliciteerd nog!

5. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi Bo87,

Volgens mij ben je niet verplicht om te vertellen dat je zwanger bent tot een aantal weken voor je bevalling! Maar of je het zolang wil en kan hahaha dat is een volgende vraag :D

Deel Deze Pagina