zwanger- kriebelhoest- wel of geen codeïne tabletten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oumnouafel, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Llo ik ben 25 weken Zwanger hoest nu bijna een week heel de dag om gek van te worden had im begin ook koorts na vandaag een doktersbezoek heb ik op recept 15 mg codeïne tabletten gehad alleen ze zei je baby word er zelf slaperig en suf vam en ook iets over de ademhaling.

Ik ben nu bang om het nemen heb het recept wel gehaald wie heeft hier ervaring mee

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Het officiele advies van de Lareb is:
    Het wordt aanbevolen om codeïne in een dosering tot 20 mg per keer alleen te gebruiken als andere middelen niet helpen. Het middel dient slechts kort en incidenteel gebruikt te worden in verband met risico op gewenning. Gebruik vlak vóór de partus en regelmatig gebruik in hogere doseringen aan het einde van de zwangerschap kunnen leiden tot ademhalingsdepressie en onthoudingsverschijnselen bij de neonaat.

Bij deze termijn kan het dus niet zo heel veel kwaad, maar gebruik het alleen als er echt even geen andere oplossing is..

3. Ik had er ook heel veel last van tijdens de zwangerschap, maar ik kreeg helemaal niets voorgeschreven omdat ik zwanger was.. Anders had ik inderdaad iets als dat gekregen, maar tijdens de zwangerschap werd het echt niet voorgeschreven.. Gewoon wachten tot het vanzelf over zou gaan en dat kon wel maanden duren. Ik moest droge lucht vermijden (airco e.d., was midden in de zomer), meer kon ik niet doen..

4. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb het twee weken geleden ook gekregen en codeine word in je lijf omgezet in morfine en dat daar kan jezelf wat suf van worden en de baby ook. Ik merkte wel dat de baby wat rustiger was maar nam het alleen voor het slapen. Mijn gyn gaf aan dat het geen kwaad kon als ik dit voor het slapen deed, ik kreeg namelijk ook veel harde buiken van het hoesten,

5. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik kijk het nog even aan vanacht als echt te erg word neem ik het. Is gewoon zo vervelend ook die druk op je buik en blaas loopt er onderhand gewoon u it tijdens het hoesten

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb ook codeine gebruikt in eerste zwangerschap. Ik werd gek van de kriebelhoest, daarnaast begrafenis van oma. Ik kreeg toen minimale dosering voorgeschreven en ook minder dan normaal... maar kreeg het dus wel.

Deel Deze Pagina