Zwanger, maagverkleining en dumping

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annedore, 3 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ja ik slik acrabose is een oud suiker medicijn daar naast streng dieet zonder snelle suikers. Ik baal er gigantisch van ben in 2012 al geopereerd. Ik moet ook uitkijken voor ondergewicht omdat de hypos zo veel van mijn lijf vragen.
     
  2. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar dat is dus niet tijdens zwangerschap dat je het neemt of wel?

    Ik ontwijk inderdaad snelle suikers en dan gaat het best goed.
     
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Jawel ik mag ook niet meer zwanger raken zonder dit medicijn en strengen controle van de endocrinoloog. Hypos zijn gevaarlijk voor een ongeboren kind maar je kunt er zelf ook van in coma raken.

    Weet niet waar je geopereerd bent maar in bergen op zoom. Nemen ze dit probleem heel serieus sinds ze het verband gelegd hebben.
     
  4. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik heb 30 weken lang dumpings gehad. Werd er gek van. En waar ik op dumpte was steeds andwrs. Geen touw aan vast te knopen.
    En ook deed ik hypos. Had ik voor zwangerschap al.
     
  5. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In het Slotervaart, maar ik ben daar nu dus helemaal niet onder controle (kan ook niet haha) Mijn eigen zkh kijkt alleen mijn vitamines na. Ik heb wel aangegeven soms naar te worden na het eten maar daar doen ze niks mee. Dan kijken ze me alleen schaapachtig aan eigenlijk.

    Op zich heb ik er ook niet enorm last van. Ik ga niet zo heel laag. Ik heb hiervoor 2x zwangerschapsdiabetes gehad (toen ik nog dik was) en ik heb dus een meter. Ik heb bijv van de week een Mars gegeten als suikertest en daar prik ik na een uur 5,1 op. Dat is niet mega laag maar voor mij wel. Heb een paar keer geprikt als ik zo naar was en kwam nooit onder de 3,8. Maar de baby groeit niet zo heel goed, dat is wel wat ik eng vindt. Ben van te grote kinderen naar nu te klein gegaan. Maar ik ben wel bijna 7kg aangekomen in totaal. Lastig is het...
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ooh dat val idd reuze mee. Ik zelf heb echt waardes onder de 2. Ik ben bij de zwangerschap van onze zoon 8 kilo aangekomen en die waren er na de kz ook weer af. Onze zoon was voor het termijn juist groot 2295 gram met 32 weken. Hij werd de zelfde dag 1700 gram Geschat in het ziekenhuis.
     
    Nuage vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina