Wauw.. Laten we hopen dat dit kindje gezond ter wereld gaat komen. En dat jullie weer een mooi wonder hebben gecreëerd zonder dat de artsen je dat vertrouwen geven. Wat enorm balen dat er nog geen manier is gevonden om uitsluitsel te geven... Wat zullen jullie zenuwachtig zijn elke keer.. Heb je nu vaker echo's?
Ik heb over een week een echo dat is dan week 8 en als die goed is wil ik een week later nog een keer. Dan zitten we in week 9 en zit alles dan nog goed dan krijg ik echt hoop. Ik wil volgende week met de gyn overleggen wat m'n mogelijkheden zijn qua testen. Geloof dat een vruchtwaterpunctie of vlokkentest wel uitsluitsel geven maar dat wil ik eigenlijk niet doen of er moet echt een hoog vermoeden zijn.
Wat een goed nieuws dat het kindje er zo goed uit zag! Nog een week te gaan dus, voor die mijlpaal. Ik duim voor jullie.
Ook ik duim met je mee! Ik vind het een enorm pakkend verhaal wat je daar hebt geschreven.. Ik bewonder je ! Je bent echt een zeer sterke madam denk ik! Veel sterkte en veel succes nog !
Phoee het blijft spannend. Ik hoop echt zo dat dit alles goed afloopt. Jullie hebben al genoeg op jullie bordje gehad. Ik duim heel hard voor jullie verder Nuage!! Dikke knuffel.
Lieve Nuage, Wat een spanning allemaal zeg. Vandaag gaat je 8e week in, ik zal vanavond nogmaals een kaarsje voor jullie branden. Ik ga vrijdag op vakantie, maar hoop tussendoor goed nieuws te lezen. Dikke knuffel!
Jemig, tot aan de bevalling?! Maar zo'n kindje ontwikkeld zich dan wel normaal? Lijkt me idd wel een goeie om te overleggen of nipt oid uitkomst zou kunnen bieden. Daarbij wordt toch foetaal bloed onderzocht? Wat een spanning meis.. Duimen draaien nog steeds overuren hier!
Voor NIPT heb ik al rond gevraagd maar helaas ze vinden het er niet mee. Het is wel extreem zeldzaam hoor dat zoiets gebeurt en je voldraagt. Maar ja, dit hele verhaal is ondertussen nogal een zeldzaamheid...
Snap dat je die test eigenlijk niet wilt doen, want daar zitten ook nogal wat risico's aan.. En een NIPT stelt eigenlijk ook niet heel veel voor, is meer een kans berekening.. PFFF... wat zitten jullie in een lastig schuitje zeg! Maar laten we hopen dat dit kindje jullie wonder is...!
Nee de nipt is geen kansberekening toch? Dat is de combinatietest. Daarom wil ik juist de nipt want die uitslag is 99% accuraat. Ik ga vandaag eens mailen naar Gent hoe zij de opties zien.
volgens mij hadden ze dat tegen mij gezegd.. maar kan zijn dat ik dat verkeerd heb onthouden hoor. dacht dat ze dan met percentages gingen werken en als je dan een bepaald aantal percentage hebt, dan krijg je vervolg onderzoek. Ben benieuwd wat gent zegt! Voel je je verder wel goed?
Maar dat is toch bij de combinatietest? Dat is iets anders, dat is de standaardtest die je krijgt in Nederland inderdaad. En die geeft een kansberekening als uitslag. Ik wil die dus dan niet doen en gaan voor een NIPT. Dat is een bloedtest die veel betrouwbaarder is dan de combinatietest. Alleen in Nederland alleen in onderzoeksvorm beschikbaar. In alle landen om ons heen trouwens gewoon voor alle zwangere vrouwen, maar in Nederland weer eens niet. Ik ga dinsdag mijn gyn vragen of mijn geschiedenis reden zou zijn om mee te mogen doen aan het onderzoek. Zo niet dan kan ik de NIPT in België laten uitvoeren maar dat kost dan wel 400-500 euro.
Helaas krijg je de combinatie test niet hoor, die moet je gewoon zelf betalen (161 dacht ik) ook als je 36+ bent tegenwoordig. Als je heel uitgebreid verzekerd bent kun je me vergoed krijgen. Deze geeft inderdaad kansen. Nipt geeft positief of negatief En de info over het onderzoek (klik) beschrijft dat je de nipt in NL alleen kan laten doen als je een verhoogd risico op de combinatietest hebt (ook als je 36+). Als je die combinatietest niet wil laten doen zul je wsl sowieso naar Belgie moeten. Trouwens in NL kan het gevolgen hebben voor je eigen risico, niet per definitie gratis dus. Aan het onderzoek binnen NL kun je ook niet meedoen als de nekplooi groter is dan 3.5 mm
Jeetje zeg, wat heftig En tegelijk: wat een wonder dat jullie nu toch al een prachtige, gezonde dochter hebben! Ik hoop dat ook deze zwangerschap weer zo'n wonder zal zijn
Dat weet ik Moest vorige keer 195 euro aftikken. Daarom kies ik dan voor de NIPT want die is ook hartstikke duur. Maar op de informatiepagina van de Trident studie staat dat je ook in aanmerking kunt komen als je geschiedenis de kans op afwijkingen verhoogd. En dit bepaald je gyn. Dus lijkt me een poging waard.
Ik lees al een poosje mee... Wat een spannende tijd voor jullie! Hopelijk blijft dit mooie wondertje bij jullie... Ik ben benieuwd wat de gyn bij jou zegt over de nipt, ik hou je topic in de gaten. Liefs... X