lichaam maakt zich klaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joeja, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb iedere dag wel even wat heftige voorweeën die na een uurtje weer afzakken. Ook heb ik het idee dat ik een beetje vruchtwater verlies, kan dat?
    En wanneer precies kan een baby gaan indalen?

gr. Joeja

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    volgens mij bij een eerste rond de 36, 37 weken....

als je denkt dat je vruchtwater verliest zou ik de VK bellen....

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    vruchtwater ruikt trouwens een beetje zoetig

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je vruchtwater verliest (of denkt) moet je dat proberen op te vangen en zeker bellen! Niet wachten hoor!

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Bij twijfel altijd bellen!

6. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Bij mij was de baby al met 32 weken vibi.
    Staat ook op je zwangerschapskaart.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij mij daalde de baby met 32 weken al wat in.
    als je vruchtwater verliest zou ik maar de vk bellen.
    je kan het ook opvangen, als het zoet ruikt dan is het vrucht water

8. ja vruchtwater mag je niet verliezen geloof ik! want dan moet je kindje binnen 24 uur geboren worden!
    als je denkt dat t vruchtwater is zou ik zeker even snel erachter aan bellen.

9. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Kan ook afscheiding zijn. Had ik rond deze tijd ook meer. Voel maar eens wat je verliest als het plakt is het afscheiding en als het doorzichtig is en niet plakkerig vruchtwater.

10. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad ,met 32 weken ook flinke voorweeen/harde buiken. Ook vocht verloren, maar de VK kon niet zien of het vruchtwater was. Heb nog 12 uur regelmatige weeen gehad, daarna is het gestopt! Mn baby is nog niet helemaal ingedaald, dus als het vruchtwater zou knappen, zou ik een flinke plens verliezen. Een paar druppels maakt niet uit, de bm maakt weer nieuwe aan dan. Zoiezo wel even de vk bellen als het aan blijft houden! Opvangen lukte bij mij niet, omdat het ineens gestopt was.

11. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Dank jullie wel dames, voor alle reacties.

Ik loop dus ook al een tijdje rond met zeer pijnlijke voorweeën. Eerst was het een blaasontsteking die de boosdoener was, die is nu over.
    En nu heb ik een heftige buikgriep die de baarmoeder zou prikkelen waardoor deze weeën zouden ontstaan. Ik had gister toch maar eens de vk en de verloskamer gebeld want ik begon me toch wel erg beroerd te voelen :oops:
    Ik mocht gelukkig even langs komen in het ziekenhuis, daar hebben ze alles nagekeken. De baarmoedermond is nog netjes gesloten en ik heb geen scheurtjes. Kindje doet het verder ook nog prima. Wél moet ik een beetje oppassen, want door het vele spugen en diarree hebben, heb ik praktisch geen reserves meer. Maar dat is eigenlijk het enigste dat uit de bus kwam. Dus wij waren wel opgelucht. De gyn. wist niet of ik vruchtwater verloren had, of dat het gewoon hele dunne afscheiding was. Het kon allebei.
    Ik heb nog steeds pijnlijke weeën, maar die zullen ook wel blijven zolang ik buikgriep heb. Alles gewoon even in de gaten houden en goed blijven eten en drinken! Dus probeer ik dan maar te doen, en dan ga ik er maar van uit dat het gewoon over gaat :rolleyes:

Liefs , joeja

12. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Gelukkig maar dat het dus geen echte weeen waren. Heel veel succes en sterkte ermee de laatste 6 weekjes .
    Groetjes Melanie

Deel Deze Pagina