Hallo, ik ben hier nieuw vond het fijn om berichtjes te lezen hoe andere zich voelde. Eindelijk iemand die me begrijpt! In jan. we zijn zwanger!! Was helemaal blij.. 17 feb eindelijk zover de 2 de echo ik zou 10 weken zwanger zijn. Helaas het hartje was gestopt bij 6 weken. Was erg verdrietig. We konden kiezen wachten, curratage of pillen. Ik wilde eerste pillen proberen. Maandag kon ik naar het ziekenhuis voor 2 echo en aangeven dat ik de pillen wilde. Die dag kon ik ze direct ophalen avonds zou ik ermee beginnen. Volgende dag belde ik me werk om ziek te melde eerste reactie was oh dus je komt morgen weer werken eruit is toch eruit? Van verdriet ben ik de hele week thuis gebleven. Maandag zou ik weer contr echo krijgen nou dat dus gedaan en daar kwam uit dat me baarmoeder nog niet leeg was en moest 2 verschillende dagen bloed prikken. En vrijdag toch curratage doen. Din ging in naar me werk. kreeg alleen maar te horen dat het druk was gelukkig bleef ik maar even omdat ik bloed moest prikken. Die week weer ziek thuis gebleven zat zo niet lekker in me vel en vond vrijdag erg spannend curratage. Inmiddels curratage gehad heb nog wel pijn van onder en bloed verlies maar voel me nog niet happy kan iemand mij tip geven of ik morgen moet werken? Heb weinig begrip gehad. Donderdag moet ik weer bloedprikken en vrijdag hoor in de uitslagen van bloed en wat eruit gehaald is. Vind het super spannend omdat ze mola verdenken. Weet gewoon niet hoe ik me moet voelen het duurt allemaal zo lang en elke keer denk van ja we kunnen verder maar dat gaat niet omdat we weer naar het ziekenhuis moeten. Sorrry moest het even kwijt... Liefs Paaseitje
Ik vind het werk juist een fijne afleiding. Ik ben al 4 weken aan het modderen na mijn miskraam, had gehoopt vandaag de laatste afspraak bij de gyn te hebben maar helaas, over 2 weken moet ik weer later beginnen met werken omdat ik een afspraak heb. Ik ben in totaal 2 dagen ziekgemeld geweest omdat ik na 2 weken nog dik positief testte en niet meer wist hoe ik het had. Maar het is voor iedereen anders. Of jij morgen kan werken moet je zelf bepalen. Niet onder druk laten zetten door je werk hoor, als je zometeen overspannen raakt zijn ze nog verder van huis... Sterkte....
Bedankt voor de reactie. Pff 4 weken is ook lang.. Ook steeds bloedprikken?? Ook sterkte!! Was vanmiddag even gaan winkelen kom thuis vet veel stolsels kwijt geraakt in paniek een vriendin gebeld die in een ziekenhuis werkt op kraam afdeling. Even later stopte het weer schok er zo van! Zijn er meer die hier ervaring mee hebben? Ook dat je steeds ongesteldheids pijn heb? Denk als me werk de afgelopen 2 weken wat meer begrip had gehad dat ik dan ook meer zin heb om te gaan. Werk en al 3 jaar en dat ze me zo stank voor dank achter laten doet pijn. Ben al een onzeker typje.. Had liever nu 13 weken zwanger geweest. Weet zeker als ik morgen bel dat ze dan zeggen je kan niet voor alles thuis blijven. Wou dat het vrijdag was wil zo graag weten hoe en wat. Ga nu slapen en dan zie ik morgen wel. Slaap lekker allemaal!
Wat vervelend allemaal! Wat een nare nasleep. Jammer dat ze onbegripvol zijn. Lukt het je ook om dat te bespreken. Om te vertellen vanuit je emotie wat hun reactie met je doet en wat voor impact de je miskraam op je hebt gehad, en je begrip of interesse van hun zijde hebt gemist. Ze kunnen je gevoel niet wegkaatsen, maar dan geef je wel heel degelijk en kwetsbaar weer, dat deze manier van omgaan in de hand heeft gewerkt, dat je je nog ellendiger bent gaan voelen! Sterkte meis!
Bedankt ook voor de lieve reactie. Ben toch thuis gebleven me mannetje vond dat ik lekker voor mezelf moet kiezen. Had vanacht erge kramp van de stolsels. Me handen zijn ook nog blauw van het infuus en werk in een winkel dus me handen zien klante snel vind het maar niets als ze er naar kijken ofzo. Wacht vrijdag af en vanaf dan wil ik weer de oude zijn. Vanmiddag komt een vriendin thee doen. Hoop niet dat jullie me een zeur vinden. Kan ook heel gezellig zijn voor de rest Wat goed om te zien dat jullie allebij weer zwanger zijn! idd blijf plakken. Liefs
@ Paaseitje, ik kan me voorstellen dat je je voelt zoals je je voelt! Een beetje begrip van je werk kan zoveel betekenen in deze moeilijke periode! Het is niet "eruit = eruit" en klaar! Je was zwanger, je moet ontzwangeren en ondertussen alle onderzoeken en je verdriet. Het is niet niks! Het heeft bij mij wel even geduurd voordat ik me weer wat de oude voelde. Mensen snappen daar vaak helemaal niets van! Ik kreeg ook weinig begrip op mijn werk! Sterkte meis!
@ Paaseitje: Vervelend allemaal he om dit door te maken. Ik weet hoe je je voelt, ik heb in november en december 2x een curettage gehad en het bleek een mola te zijn. De gyn had ons hierop al voorbereid, maar het is zo heftig als het dan echt zo blijkt te zijn. Ik hoop voor je dat jij het niet hebt. Dat je je miskraam kan verwerken en als je daar tijd voor nodig hebt thuis, dan moet je dat zeker doen. Ga weer aan het werk als je je er klaar voor voelt, ook al is de druk van je werk hoog. Misschien kan je er een gesprek over aangaan met je baas om meer uitleg te geven over wat je te wachten staat? Ik ben uiteindelijk 3 1/2 maand thuisgeweest, met soms een paar uurtjes werken. Werk sinds deze week pas weer volledig, maar voel me er nu ook pas echt weer klaar voor en wil weer een 'gewoon' leven zoals iedereen. Sterkte meid met de uitslagen. Ik neem aan dat ze het weefsel laten onderzoeken om een mola wel/niet uit te sluiten? Wel vreemd dat ze je eerst pillen hebben laten gebruiken, als ze een mola verdenken. Wel goed achteraan zitten hoor, want het heeft een vervelende nasleep waar ook echt gevaren aan kunnen zitten. Liefs
Met mij gaat het goed! Het is wel een heftige tijd geweest en ik ben door de heftige miskraam 2 weken niet naar m'n werk geweest. Ik had besloten te wachten op een miskraam en begon op maandag op mijn werk te bloeden en door alle nare ervaringen van anderen en de waarschuwingen ben ik eind van die dag toch naar huis gegaan om het verder thuis af te wachten. Maar ik kreeg het gevoel dat ze dat op mijn werk niet begrepen. Mijn leidinggevende kende ook iemand die het had gehad en het stelde niks voor, was nog maar zo klein etc.... De miskraam zette uiteindelijk pas vrijdag door en ik werd tussentijds nog gebeld door mijn leidinggevende en kreeg echt het gevoel dat ik me aanstelde en ze vroeg zich ook af waarom ik niet kwam. Maar die vrijdag toen het wel doorzette verloor ik zoveel bloed en stolsels dat ik thuis flauw viel en met de ambulance werd opgehaald. In het ziekenhuis ben ik nog naar de OK gebracht voor een curretage en die week erna ben ik niet wezen werken omdat ik amper op mijn benen kon staan vanwege het behoorlijke bloedverlies. En zelfs toen kreeg ik vragen en opmerkingen die me het gevoel gaven alsof ik me had aangesteld. En dat is dan nog alleen maar het lichamelijke, mensen snappen echt niet dat het hoe pril ook toch voelt als het verliezen van een kindje en dat het emotioneel zwaar is! Ook duurt het gewoon een tijdje voor je je niet meer zwanger voelt. Althans bij mij wel. Dus probeer je niet opgejaagd te voelen door je werk! Neem je tijd!
Jee, wat een onsympathieke reacties vanuit het werk zeg! Alsof het net iets is als een zere teen ofzo. Ik zou niet eerder weer gaan werken dan als je er echt weer aan toe bent en er lichamelijk ook toe in staat bent. Je maakt heel wat mee en soms heb je gewoon een soort rouwverwerking na die tijd. Laat staan als het fysieke herstel ook nog eens heel lang duurt. Ik ben na de 1e mk een week thuisgebleven geloof ik. Was er heel erg kapot van omdat we ook al 1,5 jaar bezig waren met zwanger worden. Het was zo ontzettend gewenst. Ik had elke dag nog wel huilbuien dus ben net zo lang thuisgebleven tot ik me weer sterk voelde. Geloof ook niet dat alle collega's dat zo goed begrepen al zeiden ze het gelukkig niet hardop. Bij de laatste miskraam was ik even zonder werk maar anders was ik denk ik ook 1 of 2 dagen thuisgebleven tot het ergste achter de rug was. Kortom: luister goed naar jezelf en naar je lichaam en trek je niets aan van anderen.
Bedankt voor jullie reacties. Vind het echt zo fijn! Donderdag bloed gaan prikken en gister de uitslag van alles.. Gelukkig is het niet wat ze dachten. Hcg was flink gedaald dus dat is ook positief nu nog een keer bloedprikken en 1x een echo ter controle.. Nog steeds veel pijn en me werk laat niets vanuit zich zelf horen vind het zo raar of ligt dat aan mij??? Laat nu alles herstellen enzo dan gaan weer weer voor! Merk wel nu me hormonen minder zijn dat ik opgeluchter raak. Gaat alles bij jullie goed??? Liefs