misselijk begin zwangerschap tips aub!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door momy2b, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry als deze vraag al 100 x voorbij is gekomen..maar tips van zwangere dames die hier ook veel mee te maken hebben (gehad) zijn erg welkom...sinds deze week ben ik niet vooruit te trekken...ik word 's nachts wakker van de misselijheid...en vrijwel de gehele dag ben ik misselijk...ook als ik regelmatig eet....het viel tot nu toe nog wel mee als ik op tijd ging slapen enzo..maar vandaag moet ik er gewoon al niet aan denken om te moeten gaan koken...ik wordt van dat idee al misselijk..ik hoop dan ook dat dit alleen het eerste trimester zo is want zou ook graag lekker willen genieten en niet alleen moe en misselijk zijn ! zo dat lucht even op dit van me afschrijven :)

2. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps: cola drinken heb ik veel gelezen dat dit schijnt te werken..maar cola is echt zo'n troep dat ik niet in mijn lichaam wil hebben nu er een baby groeid in mij...het liefst gezonde tips!

3. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    De enigste gezonde tip die ik heb is buiten wandelen. (Hoewel als je in een drukke stad woont dit ook niet gezond is)

Ik was wel wat geholpen met een slokje cola per vijf minuten. Ook pepermunt werkt hier of tandenpoetsen. Melk ook soms en sinaasappelsap.

Nog beter werkten de zetpillen die ik kreeg icm een infuus in het ziekenhuis.

Maar het verschilt zo per persoon en ook nog eens per zwangerschap.

Succes en sterkte met de misselijkheid. Hier werd het vaak na week 16 wel weer wat beter

4. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je tips manonneke! klinkt heftig infuus! ik gaan de vk ook wat tips vragen...en vraag even of manlief pepermuntjes haalt :) ik hoop dat het voor mij ook geld die 16 weken :)

5. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    soo wat een typefouten! ik geef mijn kat maar even de schuld die op mijn schoot ligt waardoor ik met 1 hand typ...matonneke bedoel ik hihi :)

6. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik ben ook heel erg misselijk geweest en werd bij 16 weken langzaam wat beter. Nu wel misselijk maar hoef niet meer over te geven.
    Bij mij werkte niks :) gewoon kleine beetjes eten en zorgen dat je voldoende drinkt. Ik heb Nutridrink gedronken om op gewicht te blijven. Dat kun je via de huisarts bestellen evt.
    Het was bij mij toch voornamelijk de tijd uitzitten.. sterke!! Het word weer beter en is voor een goed doel!

7. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Manonneke klinkt ook wel :D
    (Dit is mijn 8e zwangerschap)

8. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Gember pillen en gember thee. Kalmeerde mijn maag waardoor ik minder hoefde te spugen. En chocolademelk werkte soms ook goed.
    eerst eten voordat je opstaat.
    sterkte bij mij is het sinds vorige week over gelukkig.

9. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips dames! fijn om te horen dat het toch over gaat....ik ga zeker wat met deze tips doen..wat mij troost is lekker veel naar babykamers en kleertjes kijken online :D suc6 met jullie zwangerschap verder

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Witte druiven werken bij mij en cola. .. Zelfs mijn VK zei: dan maar er slokje cola, als het helpt :p

11. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Bij mij hielp niks! Je moet er doorheen..

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Gember raspen in heet water en dan drinken als thee heb ik gehoord van een vriendin.
    Gember schijnt wonderen te doen tegen misselijkheid

13. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik heb er sinds gister ook last van, vanmorgen bij het opstaan maar ook gedurende de hele dag een weeeig gevoel. Ik heb vandaag vaak tussendoor crackers gegeten merk dat als ik trek of honger krijg ik misselijk wordt.

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Via de huisarts kan je ook medicatie krijgen. Of bij de drogist suprimal. (hoewel de een zegt dat het bij de foetus kan komen en de huisarts t ook wel weer voorschrijft) meningen verschillen. Persoonlijk denk ik dat uitdrogen, geen voedingsstoffen binnen krijgen erger is dan af en toe pilletje.

Verder werkt het om vaker te eten. Ik at destijds veel fruit. Af en toe stukje.

Gemberthee drinken, vreselijk goor maar hielp ook iets.

Sterkte :)

15. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke fijn deze tips uit ervaringen ook..ik ben zelf het liefst van de natuurlijke oplossingen dus ga ik het eerst de gember proberen..ik vroeg mijn hubby om pepermunt te halen komtie met verse munt aanzetten haha..wel cute...maar misschien toch een teken eerst de gezondere manier te proberen...hartelijk bedankt voor de tips en iedereen een gezonde en fijne zwangerschap gewenst!

16. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb ook medicijnen via de huisarts gekregen. Eerst vond ik het niets, omdat ik er te slaperig van werd. Maar ik ben eraan gewend en het heeft me er echt doorheen gesleept. Ik kan nu weer aardig zonder, af en toe neem ik er nog een.

17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Bij mij hielpen gember capsules ook erg goed (niet zo vies als verse gember), van de tuinen. Verder smorgens voor het opstaan een stuk of 4 droge cracottes eten en dan pas uit bed en daarna elke 1-1, 5 uur iets eten zodat je maag niet leeg is. Savonds voordat je naar bed gaat nog iets eten en hopen dat het snel weer wegtrekt. Hier gaat het sinds de 14 weken weer beter, maar helemaal weg is het nog niet (dus neem nog braaf elke dag mijn ontbijtje op bed)

18. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt voor de tips...kan ik echt wat mee en ga ik ook zeker doen...fijn dat het nu wat minder is mcw en mochten deze opties niet werken dan misschien toch medicatie :) fijn weekend allemaal!

19. Von86

Von86 Lid

8 jul 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Wat bij mij heel goed hielp bij de vorige zwangerschap en ook bij deze weer is vanillevla, dit neutraliseert de maagsappen, als ik me misselijk voel eet ik vanillevla en voel me me vaak een stukkie beter.
    Ook rijstwafels werken goed, die absoreren het vocht in je maag en geven je maag wel een gevuld gevoel, waardoor de misselijkheid minder wordt...

Hopelijk heb je er iets aan!

20. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    jij ook bedankt von86! ga ik ook meenemen in mijn bestrijding tegen misselijkheid haha....ik hoop gewoon dat ik 1 v/d gelukkige ben die het met 12/16 weken niet meer heeft!

Deel Deze Pagina