Veel harde buiken, wat doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Papallona, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Vandaag bij de verloskundige geweest vanwege veel harde buiken. Ze constateerde dat mijn baarmoedermond wat open stond. Alle onderzoeken op het ziekenhuis gehad maar alles was goed (baarmoedermond was nog niet verstreken en dat is blijkbaar belangrijker).
    Toen ik t de ctg lag kreeg ik geen harde buiken (2 keer een beetje gespannen). Nu ik weer thuis ben merk ik ze vaker, ik merk dat ik ze vooral krijg als ik opsta (en op het ziekenhuis lag ik continu).
    Nou werd me wel geadviseerd om rustig aan te doen. Nou vraag ik me af wat ze hier precies mee bedoeld? Ik doe wel rustig maar misschien hebben we hier een andere mening over. Ik doe niet zoveel behalve met de honden een klein stukje lopen, en dan de normale dingen.
    Wat heeft bij jullie geholpen of hebben jullie nog goede tips?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben afgelopen zwangerschap met volledige bedrust gegaan door de harde buiken (en verkorte BMM) en dat heeft hier goed geholpen.

3. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik had(en heb er soms nog) ook veel last van.
    Van de fysio kreeg ik dan ook als tip niet meer dan 1 ding per dag doen(dit ook ivm bekkenpijn)
    Dus niet stofzuigen,koken,wassen,afwassen en hier en daar wat rommelen.
    Maar 1 van deze dingen doen en voor de rest rust houden en veel liggen.
    Dit heeft mij erg veel geholpen en nu 12 weken later doe ik al iets meer. Wanneer ik last krijg van harde buiken ga ik dan ook als het lukt meteen liggen of zitten. Het liefst liggen omdat je daarmee meer tot rust komt.

Hopelijk heb je hier wat aan

4. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hier heb ik zeker wat aan. Maar dan echt volledig liggen oid op de bank? Of wel gewoon nog je eigen drinken halen etc?

5. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Als het even kan echt blijven liggen.
    Mijn vriend werkt snachts en overdag slaapt hij, dus ik moest het zelf doen.
    Zorg altijd voor halve liter flesjes drinken in de koelkast. Heb je last van harde buiken pak een flesje drinken en houdt dan echt even rust. Dit kan 20 min zijn maar het kan ook zomaar een uur zijn. Doe waar jij je goed bij voelt:)

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik had de vorige zwangerschappen ook heel veel harde buiken ze kwamen steeds vaker en sneller, naar ontsluiting ofzo is nooit gekeken en ik deed gewoon wat rustiger aan al hielp dat ook niet altijd. Kids zijn beide na een voldragen zwangerschap geboren dus dat scheelt.
    Nu heb ik ze ook weer maar met twee kids kan ik niet echt rustig aan doen, verwacht ook niet dat de harde buiken nu iets doen bij mij maar dat ik er gewoon gevoelig voor ben

7. Bronwater

Bronwater Lid

23 apr 2017
    27
    2
    3
    Vrouw
    Probeer te luisteren na je lichaam. Ik weet erg moeilijk vaak ga je toch door ookal heb je wat last of moe. Klusjes die je wilt doen verspreiden. Neem voldoende pauze. Mij was bij eerste zwangerschap geadviseerd toen ik veel harde buiken had om elke dag ook uur echt niks te doen. Ook niet tv maar totalen rust. Ik ging maar altijd slapen.

Deel Deze Pagina