zwanger maar constant bang voor miskraam???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Deke, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Hey dames,

Me even voorstellen. Ik ben Deke en zwanger van mijn tweede kindje. Ben nu 5wkn5dgn. Ik ben heel blij, maar kan me soms echt benauwd voelen denkende aan hoeveel vrouwen er reeds een miskraam hadden. Ik zit constant met het idee "wat als ...". Hebben dit nog dames of kunnen jullie dit makkelijk van je af zetten?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoi, herkenbaar hoor, ik heb dat gehad tot ik ruim 12 weken was. Nu word ik wat rustiger nu ik zie op de echo's dat het kindje goed groeit. En ik heb nog gevloeid ook, telkens weer, dus dacht telkens: nu gaat het mis. En toch is het nog steeds goed en groeit het kindje ook goed! Dus volhouden en ik zou zeggen: niet teveel zulke berichten lezen. Het klinkt misschien wat raar hoor, want je wilt ook meeleven met de mensen die een mk hebben (gehad) maar voor je eigen gemoedsrust is het gewoon even beter om daar niet teveel naar te kijken. (maar dat is mijn mening, iedereen mag daar anders over denken natuurlijk). In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er zoveel mogelijk van!

3. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    dankje, zal ik zeker doen. Ik ben idd enorm geneigd om de berichten in het topic miskraam te lezen. Ik vind het zo erg! Ik had dat van mijn zoontje ook. De eerst 3 maand kon ik echt niet genieten. Overlaatst een vriendin van wie het hartje van haar baby is gestop bij de echo van 12 weken. Dan ga je toch eens nadenken. Maar das nu mss mijn probleem. Ik denk wat te veel hihi

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ook wel logisch hoor dat je veel denkt. Helemaal als het ook nog eens in je omgeving niet goed is gegaan met de zwangerschap. Dan neig je toch sneller wat negatiever te denken. Ik heb mezelf er ook op betrapt dat ik teveel hier bij de verdrietige berichten kijk en daar wordt je zo verdrietig en bang van. Dus ik zou zeggen: lees de positieve berichten en concentreer je op jouw zwangerschap. Geniet ervan!

Deel Deze Pagina