zwanger maar dat bevestigd met 12weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hi ik ben nu zo'n goeie 7weken zwanger en heb me ook in week 6 aangemeld bij de VK. Maar krijg pas een afspraak met 12weken.. had gevraagd als het niet eerder kan ivm hartje luisteren (wil graag altijd bevestiging hebbe ) maar zij zei nee dat kan toch nog niet en wimpelde het af.

maar baal hier enorm van want wil erg graag horen als ik leven in me hebt.

maar wak moe 'k nu wachten tot ik 12weken ben

is dit normaal?

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Poeh das wel lang meid.
    De meeste maken de eerste echo tussen de 8 en 12 weken dus dat verschilt per vk. Het is gewoon balen dat het pas met 12 weken is. Zo weet je niks en ben je allen maar onzeker. Je kan er vrij weinig aan doen. Ergens een pret echo maken maar dat zou ik persoonlijk niet doen met dit termijn.
    Succea met wachten :(

3. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Ja. Dat is inderdaad zo ik wil het graag van de daken afschreeuwen BWVan maar zo meteen is er geen leven en heb echt een super hekel aan medelijden van mensen. En geduld is niet mijn schoonske zaak :,(

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    helaas zul je toch moeten wachten ben ik bang....
    hier werkt dat ook zo.
    tussen de 10 en 12 weken kun je langskomen

hier is het dus vrij normaal dat je zo lang moet wachten op je eerste afspraak.

dat was voorheen niet zo bij mn andere 2 kon ik met 8 weken langskomen voor een intake en kon dan een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo. (ik wist nooit hoe lang ik zwanger was hahah)

termijn echo is nu standaard was eerder niet zo en die doen ze het liefst rond de 12 weken als je voor de 10 weken zit is het moeilijker te meten en moet het inwendig hier.

dat was eerder ook niet zo hoor.

ga er lekker vanuit dat je zwanger bent houd het gewoon nog even voor jezelf. of je nu een goede echo hebt of niet t/m 12 weken kan het mis gaan.

vriendinnetje van mij heeft een echo gehad met 8 weken ivm eerdere mk en toen was alles goed toch is het met 12 weken mis gegaan

dus als je nu een goede echo zou hebben hoeft dat niets te zeggen helaas.

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das wel erg lang. En naar een andere vk gaan?
    Tines, beetje rare redenatie, alsof t na 12 weken niet meer mis kan gaan.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vind dat ook wel laat hoor, hier krijg je al een echo met 7 weken. Dan is er al een kloppend hartje te zien.

7. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Dat is hier ook, echo pas met 11/12w. Je kan ook zelf een echo particulier laten maken, dan weet je het eerder

8. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    bij ons het het zo dat je inderdaad rond de 12 weken een echo krijg tenzij je eerder een mk gehad heeft

9. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    hier ook normaal pas de 1e met 10 a 12 weken hoor, is normaal.
    veel vrouwen op deze website hebben wel eerder een echo, omdat er een medisch traject achter zit, of eerdere miskramen/risico's.
    en sommigen hebben gewoon geluk dat ze al vroeg mogen komen, maar dit termijn is idd normaal hoor.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat is bij heel veel praktijken zo, echo pas bij 12 weken.
    Voor jezelf voelt dat vreeeeselijk lang natuurlijk. Probeer je niet druk te maken en lekker te genieten.

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een hartje zien kan idd eerder dan 12 weken.horen kan je hem nog niet.als je nu als je verloskundige niks vind zou ik kijken of er noch een andere in de buurt zit.je moet ten slotte nog een hele tijd er naar toe.verder is het bij de een normaal om wel al eerder een echo te maken en bij de ander niet.een miskraam kan altijd.maar naar 12 weken word de kans hierop wel kleiner.en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. Soit

Soit Niet meer actief

Dat is normaal hoor, je zult, hoe moeilijk ook ;), toch moeten afwachten en de natuur z'n gang laten gaan...

13. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Hier in de omgeving krijg je tussen 8 en 10 weken een echo,
    ik heb hem wel al eerder gehad omdat ik in het ziekenhuis belande met 7 weken, maar meestal kunnen ze nog niet zo heel veel op een echo zien waardoor ze dat dan verplaatsen naar een aantal weken later, miss dat ze daarom daar pas zo laat een echo willen doen..

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, je kan een pretecho doen maar dat zal ook pas rond de 10 weken zijn. Gewoon geduld hebben.

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier bij de vk echo rond de 8-9 weken en dan nog eentje met 12. Heeft niets met MMM of miskramen te maken. Is dus echt per praktijk verschillend. Hartje luisteren zonder echo is inderdaad wel heel moeilijk zo vroeg..

Edit: vraag me wel af, je hebt ook dan intake? Hoe doen ze dat dan met eventuele combinatie test, die moet volgens mij voor dertien weken en dan heb je wel heel kort tijd om er over na te denken of je die test wil. Of gaan ze er vanuit dat je zelf al geïnformeerd bent daarover..?

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Het ligt aan de VK, maar als jij al eerder miskramen hebt gehad zullen ze mijn inziens toch net wat eerder gaan kijken. Maargoed dan zit je volgens mij ook bij de gyn en niet bij de VK. Ik had zelf ook met 8 weken een echo maar dat had ook met mijn medische indicatie te maken en omdat ik bij gyn loop.

17. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het belachelijk lang hoor maar als je de echo met 7 weken al krijgt dan moet je dan wachten tot week 20 en dat is ook een hele lange periode. Je kunt natuurlijk een 'pretecho' laten maken of aangeven bij de vk dat je er zo helemaal niet van kunt genieten, veel verloskundigen vinden dat wel belangrijk

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou hier krijgen we standaard een echo met 7-10-30-34 weken een echo. De medische echo met 12 en 20 is voor eigen rekening.

19. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook pas laat een echo. Ze doen hier alleen de termijnecho en de 20 weken echo. Wij hebben zelf een pretecho gepland met 8,5 weken om uit de onzekerheid te zijn.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Even voor de duidelijkheid, bij mijn vk dus altijd echo bij 8-9 weken en bij 12 weken ongeacht je voorgeschiedenis. Ik had dus bij 7 wk al echo bij gyn gehad (want MMM), maar daarna gewoon nog die twee echo's bij vk. Net als mijn zusjes die geen MMM geschiedenis hebben.

Het is dus echt per praktijk verschillend!

Deel Deze Pagina