Zwanger, maar dat wil ik helemaal niet.. Wat moet ik nou

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vind dat een lastig advies. Het is begrijpelijk, maar ts is nu nog maar pril zwanger, over een paar weken is het al echt meer een kindje. Ik vind een verschil zitten tussen een embryo van 6a7 weken en een foetus van 9 weken en ouder.

2. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ssaarr sterkte met je beslissing.. Begreep uit je berichtjes dat jullie voor abortus kiest. Wat er ook gebeurd is en wat anderen ook vinden, jullie hebben het recht om een keuze te maken.

Hippo, wat een bijzonder emotioneel verhaal wat jullie hebben meegemaakt! Veel sterkte!

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ja zoon topic brengt verschillende emoties op, en dat is logies.
    Ik krijg ook een naar gevoel in mijn buik als ik dit lees, en weet dat dit kindje geen kans krijgt. Ik zou wel mijn verantwoording nemen voor een 'ongewenst' kindje, in welke situatie dan ook. Ik ben altijd al tegen abortus geweest, ik wil heel graag een kindje en dan is het pijnlijk om te lezen.
    Daarom snap ik ook de vrouwen die wat vel reageren, maar ik snap ook heel goed, dat deze situatie erg lastig is met een 4e.

Maar ik ben TS niet, en ik kan die keus niet maken voor haar. Het lijkt me inderdaad heel moeilijk. Ik hoop dat je er geen spijt van gaat krijgen, en blijf praten! Heel veel sterkte, het zal vast niet makkelijk zijn!

Hopelijk toch wat beter in de ac verdiepen, alleen condooms is niet genoeg.

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Dus toch! Dat vermoeden had ik al! Ik was tegelijkertijd zwanger en zat toen ook op t forum...over die zwarte dingetjes in de chips etc...
    Maargoed..om ontopic te blijven...... Een te kleine ruimte vind ik persoonlijk geen excuus...wij wonen ook in een klein flatje...die van 1 slaapt nog bij ons op de kamer...die van 4,5 op haar eigen kamer...die van 1 gaat met de tijd naar zus d'r kamer en aankomende spruit voorlopig op onze kamer...en ja het zal wat zwaarder gaan worden ivm de nachten...financieel valt het wel mee...misschien als ze groter zijn maar dat zien we dan wel weer...er is altijd wel een oplossing te vinden...

Voor de rest vind ik het nog altijd een raadsel hoe je zwanger kunt worden met condoom...

En als laatste...overleg het met je man...maar je hebt je keuze al gemaakt las ik....dan zou de volgende stap zijn.....knoopje in leggen!

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36

Wow, Traantjes in mijn ogen...

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb eerst getwijfeld of ik mijn verhaal hier wel neer zou zetten omdat het toch best hard overkomt dat wij aan abortus gedacht hebben en zelfs de afspraak al hadden, maar jullie reacties zijn gelukkig heel lief ! Dankjullie :)

We voelen ons enorm gezegend met vier kindjes en achteraf is die hel het allemaal waard geweest,

wel is het een feit dat het hier wel echt bij blijft,
    Mijn man word in januari geholpen en als hij niet gaat krijgt hij totale onthouding ;)

Ik ga zo wel even spammen hoor ;) wil elke kans grijpen om ons binkie te laten zien haha :p:p ( hij is nu 9 weekjes)

@chan1992 ik hoop met heel mijn hart dat je snel mama mag worden, ik gun het iedereen, heb het zo vaak zo jammer gevonden dat mensen zo hard hun best doen om zwanger te worden en ik klakkeloos in 6 jaar 4 kindjes mag krijgen.
    Maar hoe hard het ook is.... Soms is abortus wel de betere keus,

Hier ken ik persoonlijk een meid van 25 met 5 kindjes, de 5e was niet gepland, ze hadden de vakanties bij de vierde al opgegeven, nu bij de vijfde krijgen ze geen vlees meer, mogen allemaal in de ochtend en middag 1 boterham eten en als ze daarna nog honger hebben een rauwe wortel, Sinterklaas word niet meer gevierd en voor hun verjaardag krijgen ze geen cadeautjes meer ze gaan nu maar leren dat een verjaardag niet draait om cadeautjes, en dat is het ergste nog niet, je kunt nu eenmaal soms financieel in de problemen komen en dan moet je roeien met de riemen die je hebt, kan ons nu ook gebeuren, het ergste vind ik dat ze bij mij komt dat de juf haar heeft aangesproken ( onze kinderen zitten in zelfde klas) de juf had verteld dat ze meer persoonlijke aandacht moest geven, het meisje had de juf verteld dat haar mama nooit ik hou van je zegt, of ik ben trots op jou, en knuffelen deed mama al helemaal niet, ze vroeg me of ik daar nog wel tijd voor had nu met vier ...?? Sorry moet je daar tijd voor maken dan ? Bij ons gaat het automatisch, samen spelletje spelen, met winnen een high five en een kus of met enorm hun best doen maar net niet lukken even een aai over de bol of een knuffel, in de avond met boekje lezen lekker tegen elkaar aan liggen... Boekje lezen ? Was haar antwoord, dat heb ik nooit gedaan, daar heb ik echt geen tijd voor, kwart over 6 gaan ze naar bed en ik wil ook nog avond hebben, als ik de kinderen moet voorlezen dan ben ik 7 uur pas weer beneden nee echt niet hoor heb overdag genoeg kinderen in de avond wil ik rust .....

Dan vind ik dat als je het gewoon niet trekt en je op die manier je andere kinderen enorm te kort doet ..... Dat de anderen er de dupe van worden .... Dat Abortus met 4/5 weken soms nog niet zo een slecht idee is, je hebt als moeder zijnde met meer kindjes niet alleen aan je eigen gevoel te denken maar ook aan dat van de andere kindjes

7. Diyaa

Diyaa Niet meer actief

Ademloos tot het einde gelezen. <3

8. Vlinder84

Oooh wat hartverscheurend die eerste foto. En dan die trotse glimlach van hem op de tweede foto, alsof hij wil zeggen: kom maar op, ik kan alles aan in al mijn schattigheid :) heftig van die moeder met 5 kids, dat kan ik me echt niet voorstellen dat je dat niet automatisch al doet.

9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Daarom kiezen mensen dus voor abortus omdat ze het gewoon weg niet kunnen !

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    @ hippo wat een prachtig mooi geweldig kindje ! Vechtertje , hier ookk een vechtertje die nig even moet groeien

11. Vlinder84

Absoluut en in sommige gevallen vind ik abortus ook echt de beste oplossing. Hoe verdrietig ik het ook vind...

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja he :d voel me ook echt enorm trots met zon dapper ventje :d aan de buiten niet te zien voor een ander dus niet bijzonder maar voor mij alleen als ik die oogjes zie dan zie ik een echte strijder mijn eigen rockster ! En dat litteken over zijn buik.... Moet ik soms nog van huilen dan denk ach arm ventje waarom jij ? ( niet dat ik het een andere kindje had gegund maar toch ) maar tegelijkertijd probeer ik te denken aan een zinnetje die ik tegen kwam op internet, een litteken betekend dat je sterker bent dan hetgene dat jou pijn wou doen :)

Nee dat snap ik dus ook niet ! Ik kon ook alleen maar uitbrengen " moet je daar tijd voor maken dan ? " hier gaat het automatisch soms strijk ik ze zomaar door de haren zonder dat ik erg in heb dan hoor ik van de oudste nouhouh mama !!! Niet doen &#128540;&#128540; het is hier automatisme :p

Als je je kindje alles kunt geven, en dan vooral liefde en aandacht .... Zou ik nu 100% zeggen hou dat kindje, ga er voor ! Misschien voel je je wel gelukkiger dan ooit, dit kindje heeft ons laten zien dat wij niet zo compleet waren als we dachten, maar worden je andere drie kinderen er de dupe van omdat je op voorhand al weet dat je te moe bent om kleien of te verven en dat ze hele dagen boven moeten spelen en geen vriendjes mee naar huis mogen nemen omdat je je eigen vier al genoeg vind .... Dan denk er inderdaad maar heel goed over na ! En welke keus je ook maakt,
    Zorg ervoor dat het JOU keus is ! Die van jou en je partner laat een ander je niets aanpraten als jullie er samen achter staan en er samen maar uitkomen

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hopelijk groeit jou vechtertje nog even door &#128536;

14. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Maar moet je dan, omdat adoptie pijnlijker is voor jullie, de baby maar weg laten halen? Hij/zij kan er toch niks aan doen..?
    Hoe klein het ook is, het is een echt kind!
    Ik hoop enorm dat jullie nog van gedachten kunnen veranderen.
    Want hoe je het ook went of keert: het is niet de enige keuze!
    Sterkte!

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Het eerste wat ik dacht was: huh, zij was toch al veel langer zwanger??

Een vreemd verhaal dus.

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hippo, jeetje wat een verhaal...
    Liefde straalt er vanaf &#9829;&#65039;

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Wauw hippo wat ben jij een pracht mama!
    Als hier een onderdeel mama van de maand zou zijn had ik absoluut op je gestemd! X

On topic: vanwege ons geloof is abortus hier geen optie, toch vind ik het in sommige situaties acceptabel zo re lezen zit ts al in een heftige periode

18. mumija

mumija Niet meer actief

Oeh..dit heb je mooi gezegd Vlinder!

Ssaarr; heel veel sterkte met je beslissing.

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat wordt er toch weer begripvol gereageerd. :(
    Stop toch met dat vooroordelen. En ja, abortus is hard, zielig en wie weet heeft dat vruchtje wat uitgroeit in een baby een heel leven voor zich.
    Maar soms is het toch echt de verstandigste en beste oplossing om het weg te laten halen. Moet je dan maar met iedereen rekening houden, moet je dan in je achterhoofd houden dat er vrouwen zijn die figuurlijk een moord doen voor een baby. Omdat sommige vrouwen het "moord" vinden etc. Nee, als je je baby geen goede financiële toekomst kan bieden, je veels te klein woont, dat je daardoor je andere kinderen achterstelt en hun dus ook minder kan bieden, dat het gewoon niet verantwoord is.

Ieder voor zich, ieder zijn eigen verhaal en meningen hierover. Laat elkaar toch in zijn waarde.

20. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Wat een verhaal zeg! Mooi en heftig! Wat een vechtertje hebben jullie!

Deel Deze Pagina