Zwanger, maar dat wil ik helemaal niet.. Wat moet ik nou

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    @ts; ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen voor jou en je gezin. Als het voor jullie zo oké is wie ziin wij dan om daar vervelend over te oordelen? Niemand hier op zp kan daar over oordelen ze weten immers jullie situatie niet. Ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen voor de toekomst.

2. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte met het verwerken!

Het lijkt mij een super moeilijk besluit. Ik ben tegen abortus, maar in jouw situatie begrijp ik je keuze. En vind ik een prettig idee dat je het snel gedaan heb, en niet als je al maanden zwanger bent.

En ik denk wel dat het goed is om toch hulp te krijgen om dit te verwerken. Als dit financieel natuurlijk haalbaar is. Al wordt er volgens mij veel vergoed.

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dapper maar moeilijk besluit Saarrr!
    Je kiest voor je gezin en dat is hartstikke knap! Je bent op tijd geweest, de zenuwbanen zijn nog niet aangelegd, er is nog geen gevoel of verstand. De enige ie er last van heeft ben jij en dat is al erg genoeg!

Sterkte meid!

4. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ts, heel veel sterkte met de verwerking!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat ik mij afvraag, hoeft er tegenwoordig niet meer aan de bedenktijd van 5 dagen gehouden worden tijdens abortus?

6. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    #126 marievs, 3 dec 2015
    Laatst bewerkt: 3 dec 2015
    Wat een hoop nare reacties ook weer.

Ik ben zelf fel tegen abortus. Ik ben christelijk en niet alleen vanuit dat standpunt ben ik er op tegen. Maar vanaf het aller eerste begin is het al een kindje. Een kleintje dat leeft. Ja, het is dan nog niet meer dan een klompje cellen, maar het leeft al.

Echter oordeel ik niet over mensen die wel een abortus laten uitvoeren. Dit is hun eigen keuze, net zoals het mijn keuze is om het nooit te laten uitvoeren. Ook zal ik nooit iemand verwijten die wel een abortus heeft laten uitvoeren. Naar mijn idee zijn wij volwassen genoeg om onze besluiten goed te overwegen voordat we ingrijpen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit. En net wat de meeste al zeggen: Jullie weten zelf wat het beste is voor jullie en jullie gezin.

7. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Wat vind ik het dapper dat je deze keuze hebt gemaakt!

En wat ontzettend jammer dat hier zulke hatelijke opmerkingen worden gemaakt ik denk dat dit meer zegt over deze personen als over ts!

Ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen in deze moeilijke tijd!

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Onder de 6 weken hoeft dat niet, boven de 6 weken wel,

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mening mag je hebben, maar dit is zo niet passend in het topic! Je gooit het er gewoon maar even in, zeer respectloos.

TS: ik wens je een hele mooie toekomst met je gezin! Je twee kindjes zullen vast alle liefde krijgen die je maar te geven hebt. Ik heb respect voor je keuze en je openhartigheid!

10. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja klopt, daar hebben ze zich ook netjes aan gehouden.

11. rums

rums Niet meer actief

Saarr sterkte met het verwerken van dit alles.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Maar ze was 7 weken zei ze...

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jezus... ;) Dus omdat jij je kunt verschuilen achter je geloof, betekent dit dat je anderen mag kwetsen? Hij die zonder zonden is en dat soort blabla, bemoei je gewoon lekker met jezelf en dring jouw gedachten en gevoelens niet aan een ander op!

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het geloof in het algemeen zorgt voor de meeste ellende op de hele wereld, omdat die mensen hun mening op willen dringen aan de rest van de wereld.
    Neemt iemand z'n verantwoording, en zegt dit kindje ( wat nog geen kindje was ten tijde van de abortus maar een klompje cellen, maar dat terzijde) niet te kunnen geven wat het verdiend, en daarom deze keus te maken, kan ik alleen maar toejuichen.
    Ik zou willen dat er meer mensen op deze wereld deze moeilijke keus konden maken.

Ts: sterkte de komende periode, dapper besluit van je!

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

+1;)

16. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Mooi gezegd! Ik denk er hetzelfde over als jou! Maar wie ben ik om dat op te dringen aan anderen. Die keuze moeten maken is moeilijk genoeg.

Sterkte Ts!

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Deze reactie is niet bedoeld voor ts, maar voor sommige die gereageerd hebben. Als opgeven voor adoptie zo n groot succes was zaten er niet zoveel kinderen weg te rotten in instellingen. Veel zitten daar getraumatiseerd en zonder enige hoop op een fatsoenlijke toekomst. Zeker met de nieuwe wajong en studenten leenstelsel regels. Als je je zo druk maakt om het leven waar niemand naar omkijkt ga dan daar heen en adopteer d'r 1.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja klopt maar ze zei ook dat de kliniek zich netjes aan die 5 dagen gehouden heeft ;)

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Mee eens,

En als ts over 8 maand een topic had geopend met " ik heb vier kinderen de laatste was niet de bedoeling maar ik wou geen abortus nu hebben we geen cent meer te makken, kan ik alle vier de kinderen niets meer bieden, ben ik er chagrijnig van en door geld zorgen snel geïrriteerd of depressieve gevoelens waardoor ik geen leuke dingen meer wil doen met de kinderen dan zou ze allerlei antwoorden krijgen van hoe haal je het in je hoofd om dan nog voor een vierde te gaan als je van tevoren al weet dat het jullie niet gaat lukken en er drie andere kids de dupe van worden,

Hoe je het doet.... Het is nooit goed ;)

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

+2 :)

Deel Deze Pagina