Zwanger, maar dat wil ik helemaal niet.. Wat moet ik nou

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Helemaal mee eens. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar zelfs terwijl ik in de MMM liep en het daar heel moeilijk mee had, kon ik begrijpen en respecteren dat anderen voor abortus kiezen. Al helemaal als het echt buiten haar schuld om is gegaan (en dus gewoon botte pech). Zij is zelf degene die er het meeste last van heeft. Dan kunnen we haar toch beter steunen dan haar afvallen?

Maar goed, dat gevoel heb ik wel bij meerdere topics...

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ts ik vind het ontzettend knap en moedig dat je voor de kindjes die er al zijn hebt gekozen.

Laat iedereen hier maar kletsen en geef jezelf de tijd en de ruimte om dit te verwerken met je man en met je gezin.

Heel veel sterkte!

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dapper besluit Ssaarr! Op deze manier kies je ook voor het kindje. Sterkte.

4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dit is ook weer een voorbeeld van iemand nog een trap na geven, schuldgevoel aanpraten, terwijl TS misschien wel de moeilijkste keuze ever heeft moeten maken.

Ik heb bij 9,5 week het weg laten halen. Ik voel mij niet schuldig omdat dit een weloverwogen beslissing was. Ik zou mij pas echt schuldig voelen als ik dit mensje op de wereld had gezet en ik hem/haar niks bijna niks kon bieden en eigenlijk op dat moment niet gewenst was.

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nee dit bericht was niet voor TS maar voor iemand die beweert dat het een klompje cellen is bij 7 weken, wat gewoon niet waar is. Bij 3 weken is het een klompje cellen.

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Oké dan was het niet naar TS bedoeld, en ja met 7 weken is het inderdaad geen klompje cellen meer. Maar ik doelde meer op het zinnetje eronder.
    Dat zinnetje kan wel als een trap na beschouwd worden. Ik moet in ieder geval eerlijk bekennen dat ik bij het lezen van dat zinnetje wel even stil ben gaan staan bij het feit dat ik een vruchtje/mini mensje in de maak wat al 2,5 week ouder was dan het vruchte van TS heb laten weghalen. Die tekst maakte wel iets bij mij los. Dat wou ik er ook mee aangeven.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel veel sterkte TS met deze moeilijke beslissing die jullie hebben moeten nemen.
    Ik vind het een weloverwogen besluit met de juiste intenties en trek je aub niks aan van al die lege reacties en kwetsende opmerkingen.
    Sterkte!

8. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een herkenning!!!
    Wij kwamen er 7 weken geleden achter dat ik zwanger ben. Ik bleek toen al 8 weken zwanger te zijn, zonder het te weten. We hebben al 3 kinderen van 15, 12 en 9 jaar. Mijn eerste reactie was dan ook. Ik wil het niet. Zat zelfs al bij de huisarts om een verwijzing te vragen. Maar dat was paniek en angst, dat ik zo reageerde. Uiteindelijk het laten bezinken. Mijn man zei: wat je ook besluit. Ik sta achter je. We doen het samen. Na de eerste klap, kwam berusting. Het zou wel loslopen en met 3 oudere kinderen, kan het juist leuk en practisch zijn. Dus, we zouden er vol voor gaan! Echter, we moesten nog even een tussenstation passeren. Ik ben drager van de ziekte van Hunter en de kans op een kindje met die ziekte is 25%. Daarin waren we wel duidelijk. Als het kindje ziek zou zijn dan moesten we helaas de zwangerschap beeindigen. Na het hele traject doorlopen te hebben, hebben wij vorige week helaas te horen gekregen dat ons lieve kleine prulleke de ziekte heeft en zullen we volgende week zaterdag de zwangerschap gaan beeindigen. Het leven is soms zo oneerlijk!!! Zo raak je (on)gewenst zwanger, dan komt berusting en kijk je er naar uit en zo moet je weer afscheid nemen!
    Wat ik je wil zeggen: laat het bezinken!! Kan mij nu niet eens meer voorstellen dat ik het niet wilde. En nu willen we hem zo graag en moeten we alsnog afscheid gaan nemen. Ik kan me dit al niet vergeven, en ik heb geen keus!! Weet dat je de beslissing, eenmaal genomen, niet terug kunt draaien en daar nog heel lang mee kunt zitten. Ik zeg maar zo: liever 1 erbij, dan 1 moeten afgeven!

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe om een goede beslissing te kunnen nemen!

9. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    De beslissing is al genomen en uitgevoerd!!

Sterkte!!

10. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Sterkte saarrr wat een vreselijke keus hebben jullie moeten maken, ik hoop dat jullie er samen over kunnen praten en het een plekje kunnen geven!
    Dapper van je om dit onderwerp te delen op het forum!

Liefs taart.

11. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    +1
    Verder veel sterkte

12. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

sterkte TS. dikke knuffel van mij.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wat verdrietig dat jullie de keus gemaakt hebben het kindje te willen houden en dat het dan helaas niet zo heeft mogen zijn.

Ts heeft de keus al gemaakt. En ik geloof dat dit voor haar ook de beste keus is.

14. Amare

Amare Niet meer actief

Ik deel je gedachtengang.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dames,

Er wordt inmiddels aardig off-topic en soms respectloos gereageerd en iom de TS zal ik dit topic sluiten.

Groet,
    Babii

Deel Deze Pagina