zwanger, maar de vader wilt het niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marockaasje, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marockaasje

20 okt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 17 jaar en ben bijna 2 maanden zwanger.
    De vader van het kind wil het niet.
    Wat moet ik doen..

2. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    die kan je moeilijk dwingen het kind weg te halen, toch? Wat wil jij?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Inderdaad,wat wil jij?
    Weten je ouders hiervan?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat wil jij. Hoe is je situatie en wat kan je omgeving voor je betekenen..

Je bent jong, maar dat betekend niet dat het onmogelijk is een kind op te voeden. Zeker als je er zelf achter staat kun je een hoop bereiken..

Evt kun je ook overleggen met je huisarts, of contact opnemen met FIOM.. Die hebben hier wel ervaring mee..

Succes met je keuze.

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Tja, wat jij moet doen moet je zelf bedenken natuurlijk. Omdat je zo jong bent en waarschijnlijk nog niet op eigen benen staat waarschijnlijk in overleg met je ouders en natuurlijk je vriend. Je kunt hem natuurlijk niet dwingen om de zorg voor de baby op zich te nemen.

Ik zou het op die leeftijd onder geen beding hebben laten komen. Ben blij dat ik eerst heb kunnen studeren en financieel onafhankelijk heb kunnen worden. Maarja, dat verschilt per mens natuurlijk, dus aan mijn opvatting heb je niet zo veel.

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Vergeet even wat Lousaa hier roept.

Waar een wil is, is een weg!

Als jij dit wilt, kun je dit. Er zijn altijd wegen te bewandelen, en je gaat er echt niet dood van hoor, hooguit dat je een iets oncomfortabeler leven hebt voor een korte periode.

Ik was iets jonger als dat jij nu bent, en niemand stond erachter, ik heb geknokt, en ik kan je nu, 7 jaar later vertellen dat ik nergens spijt van heb. Die mensen die nu negatief zijn, die draaien wel weer bij. En die vriend van je: Die is gewoon bang, en weet het ook niet, en roept maar wat.

Al zou hij bij je weg gaan, so be it. Dan was ie je niet waard.

Waar een wil is, is een weg. Onthoud dat altijd.

7. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het belangrijkste is wat jíj wil!.. Laat je nergens toe dwingen en volg je hart.
    Zoals al eerder geschreven; waar een wil is, is een weg!

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Helemaal mee eens xoals hierboven geschreven word!

9. sara 2000

sara 2000 Lid

25 mrt 2009
    59
    0
    0
    leiden
    hallo marockaasje,ik neem aan dat je marokaans bent? Kijk hoe je verder gaat ligt eigenlijk aan je leefsituatie en wat je toekomstplannen zijn en hoe belangerijk dat voor je is.Ik ben zelf ook marokaans,dus snap dat dit absoluut niet de bedoeling was ook al ken ik de situatie niet.Weeg de voordelen en nadelen tegen mekaar op.Je bent nu nog heel pril zwanger en kan nog een einde aan de zwangerschap maken ook al is dat natuurlijk niet makkelijk:(en moest je beter nadenken voor dat je zwanger werd;)maar ik snap voor mij is makkelijk praten en wil je ook niet beledigen.Maar ik vindt dat je zo iets op zwangerschapspagina vraagt alleen maar bevestigend naar mijn idee dat je twijfelt of je het wil houden,en daarvoor ben je hier eigenlijk fout omdat zoveel zwanger willen worden en het niet is gelukt.Zelf ben ik ook zwanger,en zou nooit hier om advies vragen over zoals jij het doet,dan ben je hier fout vindt ik:)Maar ik wens je veel sterkte en had liever gelezen dat je er dolblij mee bent en al allerlei leuke plannen had voor het kindje:)Denk er goed over na,maar dat doe je denk ik al.Dat allah je bij mag staan en je zal leiden tot de juiste keuze. Groetjes Sara

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ter aanvulling op wat al is gezegd wil ik je idd ook t advies geven goed naar je zelf te luisteren en te denken in t belang van je kindje.
    Weet dat jij moet leven met de eventuele beslissing van weghalen. Dat wordt naar mijn mening echt flink onderschat, en je zal t nooit en nimmer vergeten en altijd met je mee moeten dragen. Er zijn zoveel vrouwen die achteraf zeggen (vele jaren later of als ze opnieuw zwanger zijn) heb ik er wel goed aan gedaan? Hoe zou hij of zij er uit hebben gezien etc etc.
    Vaak blijkt dan dat er eigenlijk toch wel ruimte voor was en ze het liever niet hadden gedaan maar dan is t te laat..

Heel veel sterkte met alles wat op j pad komt...
    Neem geen overhaaste beslissingen.

11. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik denk sara 2000...
    dat zehalf marokkaans half nederlands is...

Ik zelf (ook half nl half maroc ) was 19 toen ik zwanger werd... en ja.. mijn vader was helemaal niet blij, die wist niet eens dat ik een vruebdje had.
    Mijn nederlandse moeder was veel realistischer...

Het gaat er nu vooral om marockaasje was je wil..
    Wil je het houden?..dan zal de opvoeding op jou neer komen, waarschijnlijk wil je je school nog afmaken... je zal met je ouders in gesprek moeten.
    Eerlijk zeggen dat je zwanger bent..dat je het graag wil houden en of ze je misschien kunnen bijstaan... zonder hun hulp wordt het waarschijnlijk heel zwaar.

Ik wens je veel geluk... ik weet hoe moeilijk het was die tijd... maar het is goed gekomen.

12. sara 2000

sara 2000 Lid

25 mrt 2009
    59
    0
    0
    leiden
    Sarahtj3,ik vindt dat je nu zegt dat marokaanse mensen niet realistisch zijn,dat vindt ik beledigend! Je mag best je mening geven,maar ik vindt dit wel aanvallend genoteerd;)Waarschijnelijk heb je het vaak moeilijk gehad door je vader maar dat wil niet zeggen dat alle marokaanen zo zijn.Ik schreef al dat ik niet weet hoe haar situatie is,daar heeft ze namelijk niks over gemeld.Maar ik weet hoe vaak de marokaanse gezinnen in mekaar steken en hoe ze over zulke dingen denken.Een van de dingen waarom je in de islam getrouwd moet zijn voor dat je aan seks begint is om zulke situaties uit de weg te gaan en dat is eigenlijk een mooi iets:)Doe je wel aan seks,dan moet je wel realistisch zijn en maatregelen nemen om niet in vervelende situaties te belanden als je weet dat het niet gunstig voor je is,dus verantwoordelijkheid nemen.Half nederlands of niet het ligt aan de situatie waarin je zit en hoe je het kan aanpakken cultuur of geloof maakt niks uit,je hebt een probleem of niet:cool: Groetjes Sara

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Njah.. Ik hier als Nederlander zegt dat deze situatie voor een Hollander makkelijker is dan voor iemand die ook nog eens met een bepaalde cultuur te maken heeft.

Meis, doe wat jij wilt, jouw gevoel staat voorop. En er is altijd hulp. Je hebt die negatieve mensen niet nodig..

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik denk dat we hier een beetje met een schreeuw om aandacht te maken hebben... Heb je al eens zo'n kort berichtje gezien over zo'n moeilijke situatie?

15. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je staat voor waarschijnlijk de moeilijkste beslissing die je in je leven tot nu toe gemaakt hebt. Wanneer je je kindje houdt, zul je daar dagelijks mee te maken hebben. Wanneer je je kindje weg laat halen, zal je hier ook lange tijd de gevolgen van blijven hebben.
    Overleg met je ouders, of met andere naasten. Wat je ook beslist, het zal ingrijpend zijn.
    En als je vriend je laat zitten, dan heeft hij je niet verdiend! Hij heeft dit zelf veroorzaakt.

16. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dat vermoeden krijg ik ook. Geen reacties meer van ts.
    Die zien we nooit meer terug. :-S

17. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Zo jammer hé zo'n dingen! Dan begin je toch steeds te twijfelen als je zo'n verhalen ziet staan? Jammer voor mensen die wel echt problemen hebben en die we dan ook niet geloven!

18. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik weet niet hoe jij bij die conclusie komt..
    Ik geef idd mijn persoonlijk meegemaakte mening.
    Mijn vader was niet blij dat zijn studerende dochter van 19 ongehuwd zwanger was geraakt... wat ik begrijpelijk vind!

Mijn moeder was gewoon realitischer in de zin van.. ok hoe gaan we dit oplossen.. wat wil je etc..,voor mijn vader was weghalen sowieso geen optie... maar als ik dit had gewilt had ik dit toch gedaan.

Overigens ben ik ook marokkaans opgevoed ik snap niet zo goed wat je bedoeld met niet alle marokkanen zijn zo?. Mijn vader is arabisch en komt zelf uit een modern gezin.. maar hij heeft wel zijn islamitische waardes(die hij mij ook heeft meegegeven.. wat ik er mee doe is verder aan mij).
    je hoeft je echt niet aangevallen te voelen... als er iemand graag voor marokkaneb op komt ben ik het wel.. juist omdat ik ook half nederlands ben...

Maar goed lekker heel erg off topic ;)

no hard feelings hoop ik.
    Gr sarah

19. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik ben zelf tegen abortie, dus ik heb meer een antwoord voor je hellaas :( Maroccaans/Nederlands/Spaans/Belgies/Wat dan ook, denk niet dat iemand met 17 op een zwangerschap ligt te wachten, maar ik vind wel dat als je de verantwoordelijkheid neemt om met iemand naar bed te gaan moet je ook voor de consenquenties opkomen. Niet alleen jij, maar ook hij. Wat hij nu wel of niet wilt geld neit meer, hij heeft die beslissing al genomen toen hij met je naar bed ging.

Gelukkig in deze tijden is het makkelijker voor een jonge moeder dan het was zeg maar 50 jaar geleden. Naar school kun je altijd doen, hangt geen leeftijd aan vast. Ben zelf gestopt met school met 18, en met 28 ben ik weer begonnen, nu lees ik bij de uni. Alles kan waar een wil is :)

20. sara 2000

sara 2000 Lid

25 mrt 2009
    59
    0
    0
    leiden
    Sarahtj3,jeetje jij hebt echt last van je hormonen volgens mij! Ik heb geen behoeften om hier verder over in discussie te gaan.No hard feelings:)Jij hopelijk ook niet;)Groetsjes Sara.
    PS. TS waar het om gaat heeft niks meer laten horen,lekker boeiend:D

Deel Deze Pagina