Dilemma en keuzes maken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dolfijntje74, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik kreeg begin november te horen dat ik ontslagen werd (zit sindsdien thuis), per 1 feb zit ik dus in de ww!
    Toen zaten we dus al midden in de onderzoeken, waarom we maar niet zwanger werden :evil:
    Ik wilde graag een andere richting gaan doen en weer terug naar school om mijn diploma SPW 3 kinderopvang te gaan doen. Ik heb nu sollicitaties lopen voor kantoorbanen en heb in een verwoede bui ook gesolliciteerd voor een stageplek voor de opleiding.

Nu is het volgende aan de hand, ik mag dus volgende week gaan beginnen op de kinderopvang, wat ik op zich echt superleuk vind. Het zal nog niet echt een vetpot zijn, maar mijn probleem is, dat we volgende week ook weer met de hormonen gaan beginnen.
    Straks ben ik hopelijk zwanger en dan...opleiding wel of niet beginnen.
    Kan ik beter een kantoorbaan nemen, voor de maanden dat ik nog wel gewoon kan werken!
    Het idee van mijn vriend is om na de bevalling, dan weer in de WW te vallen! Zodat ik nog wat langer thuis kan blijven.
    Het is voor mij geen optie om onze kinderwens uit te stellen, ik ben al 35 en ik wil niet langer wachten! Ik hoop echt dit jaar nog zwanger te worden!

Ik heb een opzegtermijn van 2 maanden, maaar ik moet me wel inschrijven bij de school! Ik weet niet of ik daar nog onderuit kan als ik zwanger ben?

HELP!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, ik zou gewoon gaan voor wat je leuk vindt om te doen en waar jij je toekomst inziet. Misschien ben je zo zwanger maar misschien duurt het nog wel een jaar. Dat weet je toch niet van te voren. In het ergste geval ben je EN nog niet zwanger EN heb je je opleiding laten lopen.
    Als je straks tijdens je opleiding zwanger bent, dan zal dan toch ook wat te regelen vallen, denk ik dan.. En een groot deel van je zwangerschap kun je gewoon werken/studeren.
    En wat bereft het voorstel van je vriend: dat is niet mijn ding. Ik zou nooit vrijwillig in de ww willen zitten, dus heb daar een hele andere mening over.

3. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Bedankt! Ik wil ook niet vrijwillig in de WW zitten! Ik snap zijn idee wel, hij weet dat ik het heerlijk zal vinden om met die kleine thuis te zitten, maar ik denk dat ik ook wel weer daarna aan de slag wil. Ik heb de afgelopen 14 jaar onafgebroken gewerkt, zit nu 2 mnd in de WW en ben het al behoorlijk zat, en die crisis maakt het er niet makkelijker op :evil: Zelfs de uitzendburo's merken het, weinig vacatures, al zou je dat niet zeggen, maar toch.
    Het duurt ook nog wel ff voordat de opleiding begint (september) in de tussentijd kan er zoveel gebeuren!
    In het ergste geval, ontslaan ze mij bij de kinderdagopvang en kan ik mijn opleiding niet beginnen (mits ik natuurlijk snel zwanger ben) dan is mijn vraag kan ik me dan nog uit laten schrijven! Ik ga daarvoor ff naar de school bellen, die kunnen mij dat vast wel vertellen.

4. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    ok ik heb gebeld, ze kunnen me niet echt nu verder helpen, dat word dus morgen naar de open dag gaan! Moet ik echt aan iemand daar vragen, maar ik zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn....die zwanger word tijdens de opleiding.
    En bovendien heb ik ook wel weer zekerheid na de bevalling, tenminste als ik niet ontslagen word bij de kinderopvang (je weet maar nooit)
    Dit is wel iets wat ik graag wil.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Idd, je bent niet de eerste en de laatste die zwanger raakt tijdens een opleiding. Daar zal echt wel iets op de vinden zijn. Ik zou je lekker aanmelden voor de opleiding en je ziet wel hoe het eea loopt. Zonde om er niets mee te doen alleen omdat je in afwachting bent van je zwangerschap, toch? Ook zwangere vrouwen hebben recht op opleiding en werk. De maanden dat je met verlof bent kun je vast en zeker later inhalen.

Succes!

6. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Als ze ergens zwangere vrouwen wel gewend zijn is het bij de kinderopvang! Daar wordt je echt niet zomaar ontslagen door een zwangerschap hoor... Dan zou er niemand meer werken haha!

7. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Ja dat denk ik dus ook! Maar ik ben nogal een flapuit en vind het ook erg moeilijk om zoiets niet te vertellen en bovendien zal ik de komende weken wel een paar keer naar het ziekenhuis moeten, dat zal niet altijd op mijn vrije dag zijn!
    Ik hoop dat ze morgen op de open dag positief reageren.

Wat spannend trouwens msroxy, het is bijna zover ;)

8. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Ze waren bij de open dag erg positief! Het was een prettig gesprek! Nu moet ik zelf de beslissing nemen, is ook nog eens lastig omdat je de eerste tijd ook met het salaris zit. Ik zal niet veel verdienen in het begin, maar ik doe dan wel iets wat ik leuk vind.

Pfff word vanavond en morgen eens goed praten en overdenken. Lag gisteravond in bed al een voor en tegen lijstje te maken voor de opleiding en voor kantoorbaan, straks maar ff op papier zetten;) Misschien dat dat me wat meer duidelijkheid en tot een beslissing brengt;P

Nu ga ik weer lekker naar buiten, het is echt heerlijk in het zonnetje....

9. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Zo ik heb besloten, morgenochtend moet ik er om 11u ff heen. Ik ga dan open kaart spelen, mochten ze dan alsnog besluiten om mij aan te nemen, dat is dat helemaal geweldig en ga ik iets doen wat ik echt heeeeeel leuk vind!
    En zo niet, dan is dat vette pech voor hun en ga ik verder met zoeken naar een tijdelijke baan!

Dus morgen tussen 11 en 12 ff duimen voor mij ;)

Ik zal morgen wel laten weten hoe het is afgelopen...

to be continued

10. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Zo het is allemaal goed afgelopen, het contract willen ze mij gewoon nog aanbieden! Ze was blij dat ik het eerlijk vertelt heb. Ze was heel positief en met de instelling we zien wel hoe het loopt! Ik heb me net aangemeld bij de school.
    Mocht het in het ergste geval toch niet helemaal meer goed lopen bij dat kinderdagverblijf, kan ik altijd proberen via de school een andere stageplaats te vinden.... of voordat de opleiding is begonnen nog uitschrijven.
    In ieder geval 1 zorg minder op dit moment.

Deel Deze Pagina