Hoi! Jee, eigenlijk gebeurt het gewoon heel vaak zo te lezen. Ik kwam er zelf achter dat ik zwanger was bij 11 weken. Drinken deed ik al nie echt meer, roken toch wel zo'n 7 gemideld per dag denk ik. Wat betreft eten dol oprosbief, filet, gerookte zalm etc. Geen foliumzuur. Tja.. ik denk maar zo; je hebt minder risico's als je het allemaal niet doet. Maar het wil zeker niet zeggen dat je kindje ongezond is wanneer je het per ongeluk wel hebt gedaan. Nu let ik wel goed op, rook alleen af en toe een sigaret, maar niet dagelijks.
ik wist niet eens dat ik zwanger was ik hoorde wel van vrienden en familie dat ik dikker werd maar merkte zelf nix ik slikte ook geen foliumzuur mijn schoonzusje zij tegen mij dat ik eens een test moet doen en voor dat ik die test heb gedaan had ik ook alcohol en rookte ik enz enz (stoute dingen gedaan) ik deed die test en heb toen verloskundige gebelt voor een afspraak en 6-1-2009 heb ik een echo gehad en ben nu 9 weken ik wist echt niet dat ik zwanger was ik dacht eerst altijd bij me zelf kan ik wel zwanger raken of niet enz enz alemaal negatief en zo maar ben eigenlijk toch blij dat ik zwanger ben. Gr erris
meid, wat bijzonder dat je toch spontaan zwanger bent geworden. wij waren nog niet zover in de MMM en waren al geheel overdonderd dat het toch spontaan was gelukt! over de vakantie, sja, dat is gebeurd. als de echo aangeeft dat alles goed gaat, zou ik me er niet meer te druk over maken. vanaf nu kun je je helemaal op de do's en dont's bij een zwangerschap richten en straks krijg je gewoon een wolk van een baby, let maar op! van harte en inderdaad, nu is het tijd om te gaan genieten!
Dit is en blijft onzin ...alcohol gaat via je bloed aan naar andere vloeistoffen ...slijm enzo...zo is bij een man die alcohol heeft gedronken de te merken in z'n sperma ...maar zelf merk je het ook vaak aan je zweet...dus bloedcontact of niet...contact krijgt het toch wel...maar minder sterk dan via het bloed. Tja foliumzuur...dat moet je toch slikken een maand voordat je zwanger wilt worden...dus 2 maanden gestopt...tja ik was gewoon door gegaan....maar dat is ook omdat me schoonzus een kindje heeft gehad met een open middenrif (ook een sluiting als openruggentje) kindje heeft 4 uur "geleeft" daar kan je allemaal nix meer aan doen. Zal wel vragen met de 20w echo om daar extra naar te laten kijken ( ze checken het gehemelte, rug en middenrif...alleen het middenrif schiet er wel eens bij in...) Dus al die no worries zijn wel terecht...maar het kan anders
JUIST! Moeder en baby hebben gescheiden bloedsomloop, maar wat jij naar binnen werkt komt via de placenta bij je baby terecht.
anders klopt dat resus positief en negatief verhaal toch ook niet en alles wat je drinkt en eet wordt niet gefilterd door nieren en lever..acohol is er met 10 minuten ...best rap! voordeel is dat als je lekker gevarieerd eet je kind straks ook veel lust...ik kan gewoon chinees eten en de bv wordt heerlijk opgedronken
Precies! Ik ben rhesus-negatief. Maar iedereen die de 20 weken echo al heeft gehad heeft heel mooi op de echo kunnen zien dat baby en moeder een gescheiden bloedsomloop hebben.
Ik heb precies hetzelfde, ik was ongepland zwanger geraakt en heb veel gerookt en heel veel gedronken terwijl ik dus al zwanger was.. maakte me zorgen dat er iets mis was, maar voor zover ze kunnen zien is alles goed, en mijn verloskundige zei dat als het voor de 12e week gebeurt het niet heel veel schade aan kan richten..
Waarom dan niet volgens haar? De placenta wordt meteen na de bevruchting aangelegd, met 12 weken is deze "klaar", maar al die tijd komt alles wat de moeder eet en drinkt en slikt wel bij de baby terecht hoor!
ik heb bij mijn dochtertjes zwangerschap heel veel glazen alcohol gedronken op 1 avond elke weekend uit enz totdat ik erachter kwam dat ik zwanger was al 8! weken tot 8 weken heeft je kindje nog geen bloed verband dus je hoeft je niet schuldig te voelen en over die folium zuur tja het beste is om het gelijk te slikken als je zwanger wil raken of als je net weet dat je zwanger bent tja als je er pas bij 8 weken achter komt en j hoeft maar tot 11 weken te slikken geloof ik maar het ruggetje lip gehemelte enz sluiten rond de 6 weken ik heb dan een dochtertje met een hazelipje maar het komt niet door de drank roken te laat folium zuur genomen enz lekker gaan genieten nu en van harte gefeliciteerd natuurlijk met deze wonder