schaatsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door susan28, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik ben 13 weken zwanger en gek ops schaaten, en nu met dit weer en op echt natuurijs begint t enorm te kriebelen. maar nu ik zwanger ben durf ik het niet zo goed aan. stel dat ik val, natuurijs is zowiezo heel anders dan ijs in een hal. loopt de baby echt gevaar als ik val? wil geen onnidge risicos nemen

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja ieder zijn mening. Ik ben ook gek op schaatsen en kan het ook redelijk maar durfde het tóch niet aan. Stel je voor.. je vergeeft t jezelf nooit als je plat op je buik gaat.

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Tot 12 weken zit je kindje nog flink beschermt en best diep maar volgens mij begint de baby vanaf dan langzaam omhoog te komen. Ik zou het dus persoolijk nu niet meer doen als ik jou was.

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    oke dat gevoel had ik zelf ook al wat. ik zou t mezelf nooit vergeven als t daardoor mis zou gaan...

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik zou nu echt niet gaan schaatsen als je zwanger bent
    want als je valt dan val je,je kunt je dan echt niet tegen houden

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    heb ook wel zin om te schaatsen, maar durf het niet aan. veelste eng, brrr

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh ik zat eigenlijk te denken om morgen te gaan schaatsen, maar beter van niet dus? haha

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zelfs bij mij kriebelt het nu als ik mensen aan het schaatsen zie. maar goed ben 40 weken zwanger dus lijkt me neit zo verstandig nu :)

ook als ik minder ver was zou ik het niet doen trouwens.. Hopenlijk volgend jaar weer ijs!

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja... ikzelf zou het niet doen...

ook al kan je NOG zo goed schaatsen... je kan altijd vallen.. of ten val worden gebracht door iemand anders.....

Nee... geen onnodige risico's nemen...

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kan helemaal niet schaatsen. Dus zou het zelf nooit doen.
    Maar je kleine zit veilig binnenin als je valt. Dat zal wel loslopen.
    Ik zou banger zijn voor als je door het ijs zakt. Zeker nu het buiten onder nul is, en je zou nat worden, dan ben je zo onderkoelt. Dat lijkt me wel gevaarlijker.

11. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik ben 21 weken zwanger, maar schaatsen echt niet.
    Je zal inderdaad net plat op je buik vallen, of je krijgt er een schaats in (heb ik wel eens gehad schaats tegen me buik van een ander toen we samen vielen was niet zwanger toen)

Maar je kleine zit misschien wel goed verpakt maar al is de kans 0,1 % dat er wat kan gebeuren is dat voor mij al genoeg.

Dus ik sta lekker aan de kant veilig op het gras te kijken ;) al is dat soms ook glad maar ik blijf staan :)

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ga niet schaatsen, wel jammer. ik ga kijken denk ik. risico dat ik val is te groot.

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    bij mij kriebelt het ook, maar ik durf het risico niet aan. vergeef het mezelf noooooit als er iets gebeurt.

idem met paardrijden; heb al een paar weken dat ik denk: ik stap gewoon weer op. maar: stél dat ik val... -en dan zit je tóch niet fijn meer, hoor!- dus ook dat stel ik maar even uit tot na de bevalling. het is niet anders!

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Heb op de site van jongegezinnen gelezen dat je sporten zoals schaatsen en skieen na de 12e week het beste kunt laten ivm risico's met het vallen

15. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou het denk ik wel doen. Met dertien weken zat bij mij alles echt helemaal binnen, er was toen ook nog niets te zien. Ik kan me niet voorstellen dat het echt kwaad kan. Maar het hangt er wel een beetje vanaf hoe goed je het kan denk ik. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op mijn buik ben gevallen met schaatsen. Als ik val, dan is het op mijn achterwerk.

16. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Ikzelf heb jarenlang op redelijk hoog niveau geschaatst, maar ik ga het nu toch echt niet doen hoor! Kijk wel link uit, je weet maar nooit!

Ik zou het echt afraden!

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tot de 11e week zit je kindje nog goed beschermd achter je schaambeen.
    Daarna zou ik dus niet meer schaatsen, je zou maar een schaats in je buik krijgen.....!

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ze raden wel af om op wintersport te gaan. Ik zou het persoonlijk niet doen. Stel je voor dat ik wel val!

19. Anne77

Anne77 Lid

31 okt 2008
    43
    0
    0
    Amsterdam
    Ik schaats elke week op de kunstijsbaan en ga ook zeker genieten van het natuurijs één dezer dagen.
    Natuurlijk kan je vallen, maar je kunt ook van je fiets af vallen is mijn redenering...
    Half februari ga ik op wintersport: snowboarden. Misschien doe ik tegen die tijd wat rustiger aan, maar dat ik ga staat vast.
    Iedereen is anders. Doe waar je je lekker bij voelt!

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier een fervent schaatser :( :( Maar de schaatsen blijven hier helaas ook in het vet. Normaliter val ik nooit :rolleyes: maar je zult net zien.... en aangezien ik met mijn 26 weken inmiddels een aardig buikje heb, laat ik het risico inderdaad ook maar niet nemen.
    Eén voordeel.... vriendlief mag ook niet schaatsen ivm een kruisbandreconstructie (8 weken geleden). Ik weet niet wie er meer baalt :)

Deel Deze Pagina