ik ben 13 weken zwanger en gek ops schaaten, en nu met dit weer en op echt natuurijs begint t enorm te kriebelen. maar nu ik zwanger ben durf ik het niet zo goed aan. stel dat ik val, natuurijs is zowiezo heel anders dan ijs in een hal. loopt de baby echt gevaar als ik val? wil geen onnidge risicos nemen
Tja ieder zijn mening. Ik ben ook gek op schaatsen en kan het ook redelijk maar durfde het tóch niet aan. Stel je voor.. je vergeeft t jezelf nooit als je plat op je buik gaat.
Tot 12 weken zit je kindje nog flink beschermt en best diep maar volgens mij begint de baby vanaf dan langzaam omhoog te komen. Ik zou het dus persoolijk nu niet meer doen als ik jou was.
ik zou nu echt niet gaan schaatsen als je zwanger bent want als je valt dan val je,je kunt je dan echt niet tegen houden
zelfs bij mij kriebelt het nu als ik mensen aan het schaatsen zie. maar goed ben 40 weken zwanger dus lijkt me neit zo verstandig nu ook als ik minder ver was zou ik het niet doen trouwens.. Hopenlijk volgend jaar weer ijs!
Tja... ikzelf zou het niet doen... ook al kan je NOG zo goed schaatsen... je kan altijd vallen.. of ten val worden gebracht door iemand anders..... Nee... geen onnodige risico's nemen...
Ik kan helemaal niet schaatsen. Dus zou het zelf nooit doen. Maar je kleine zit veilig binnenin als je valt. Dat zal wel loslopen. Ik zou banger zijn voor als je door het ijs zakt. Zeker nu het buiten onder nul is, en je zou nat worden, dan ben je zo onderkoelt. Dat lijkt me wel gevaarlijker.
ik ben 21 weken zwanger, maar schaatsen echt niet. Je zal inderdaad net plat op je buik vallen, of je krijgt er een schaats in (heb ik wel eens gehad schaats tegen me buik van een ander toen we samen vielen was niet zwanger toen) Maar je kleine zit misschien wel goed verpakt maar al is de kans 0,1 % dat er wat kan gebeuren is dat voor mij al genoeg. Dus ik sta lekker aan de kant veilig op het gras te kijken al is dat soms ook glad maar ik blijf staan
bij mij kriebelt het ook, maar ik durf het risico niet aan. vergeef het mezelf noooooit als er iets gebeurt. idem met paardrijden; heb al een paar weken dat ik denk: ik stap gewoon weer op. maar: stél dat ik val... -en dan zit je tóch niet fijn meer, hoor!- dus ook dat stel ik maar even uit tot na de bevalling. het is niet anders!
Heb op de site van jongegezinnen gelezen dat je sporten zoals schaatsen en skieen na de 12e week het beste kunt laten ivm risico's met het vallen
Ik zou het denk ik wel doen. Met dertien weken zat bij mij alles echt helemaal binnen, er was toen ook nog niets te zien. Ik kan me niet voorstellen dat het echt kwaad kan. Maar het hangt er wel een beetje vanaf hoe goed je het kan denk ik. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op mijn buik ben gevallen met schaatsen. Als ik val, dan is het op mijn achterwerk.
Ikzelf heb jarenlang op redelijk hoog niveau geschaatst, maar ik ga het nu toch echt niet doen hoor! Kijk wel link uit, je weet maar nooit! Ik zou het echt afraden!
Tot de 11e week zit je kindje nog goed beschermd achter je schaambeen. Daarna zou ik dus niet meer schaatsen, je zou maar een schaats in je buik krijgen.....!
Ze raden wel af om op wintersport te gaan. Ik zou het persoonlijk niet doen. Stel je voor dat ik wel val!
Ik schaats elke week op de kunstijsbaan en ga ook zeker genieten van het natuurijs één dezer dagen. Natuurlijk kan je vallen, maar je kunt ook van je fiets af vallen is mijn redenering... Half februari ga ik op wintersport: snowboarden. Misschien doe ik tegen die tijd wat rustiger aan, maar dat ik ga staat vast. Iedereen is anders. Doe waar je je lekker bij voelt!
Ook hier een fervent schaatser Maar de schaatsen blijven hier helaas ook in het vet. Normaliter val ik nooit maar je zult net zien.... en aangezien ik met mijn 26 weken inmiddels een aardig buikje heb, laat ik het risico inderdaad ook maar niet nemen. Eén voordeel.... vriendlief mag ook niet schaatsen ivm een kruisbandreconstructie (8 weken geleden). Ik weet niet wie er meer baalt