Hallo dames! Nu ik bijna 12 weken zwanger ben, is het plan om na de termijnecho van volgende week zo snel mogelijk mijn klanten in te gaan lichten. Ik werk alleen en heb alleen vervangen voor de echte spoedklussen. Verder komt alles dus 16 weken stil te liggen. Nou heb ik voor mezelf al besloten dat ik klanten zo snel mogelijk wil inlichten, vind het wel zo netjes naar hun toe. Maar, hoe doe je zoiets :s Een mail eruit lijkt me het handigst, maar hoeveel info laat je hierin vrij? Is puur een bericht 'Ik ben zwanger en daarom liggen vanaf week zoveel tot en met week zoveel al onze werkzaamheden stil'? Vind het best een lastig iets... Hoop dat jullie wat tips hebben!
Precies dat heb ik gedaan toen ik zwanger was. Althans: ik gebruikte gewoon het woord zwangerschapsverlof, dat is het toch ook? Ik heb het denk ik met een week of 26 (?) gedaan, ik weet het niet meer precies. En vergeet niet een paar weken voordat je gaat beginnen dit ook weer aan te kondigen. Ik heb ook een aantal klanten een mailtje gestuurd na de geboorte, maar daar had ik dan een iets persoonlijker band mee, zeg maar.
Duidelijk verhaal Vond je 26 weken niet laat? Ik wil graag gebruik maken van de 6 weken voor bevalling, dus dan zit je met 34 weken al in de verlof. Paar weken van tevoren nogmaals sturen is een hele goeie! Hoe heb jij het gedaan met je email? Echt alles afgesloten of stiekem toch wel elke dag een keertje gekeken? Ik ben namelijk bang dat ik alsnog continue gebeld en gemaild ga worden..
Ik weet niet in welke sector je een bedrijf runt? Ik ben gestopt met 36 weken, maar beantwoord nog dagelijks mail en telefoon, anders kost het mij klanten. De meeste werkzaamheden liggen stil, maar wanneer de baby er is wil ik wel zo snel mogelijk wat doen. Niet werken betekent ook geen inkomen voor mij. De uitkering die je krijgt is fijn hoor, maar daar kan ik het niet van draaiende houden! Dat is het nadeel van een eigen bedrijf runnen, je moet toch altijd beschikbaar kunnen zijn.....
Ik zit in de online media, bouw websites. Voordeel is dat ik vanuit huis werk en dus geen kosten heb. Ja internet en telefoon, maar dat gebruiken we ook prive Dus ik kan makkelijk rond gaan komen met een minimumloon uitkering. Heb daarnaast gewoon de vaste inkomsten elke maand, die lopen lekker door en daar hoef ik niks voor te doen. Ik ben alleen inderdaad wel bang dat het me klanten gaat kosten. Ik heb een aantal grote klanten die me bijna elke dag mailen met vragen of dingen die opgelost moeten worden, als ik straks besluit de volle 16 weken te pakken (wat ik 95% zeker weet) dan is er de kans dat ze naar een andere partij overstappen. Voordeel is wel dat ik na m'n verlof waarschijnlijk niet meer fulltime wil gaan werken en deze klanten dan misschien alsnog moet gaan laten vallen.. Lastig!
Ooh dan heb jij het goed voor elkaar! ik heb sowieso 1500 euro aan vaste lasten en nu ik niet werk komt er behalve uitkering niks binnen, ik baal daar echt van Je zult klanten kwijt raken, maar ook nieuwe terug krijgen!
Ik zat in hetzelfde schuitje als jou, maar heb afgelopen sep alles eruit gegooid. Was zo klaar met alle kopzorgen en schulden. Dus ben met een schone lei begonnen, 12 man personeel op straat (helft stagiaires), van 300m2 naar zolderkamer verhuist en nu doe ik weer wat ik leuk vind Dit heeft uiteindelijk ook voor de rust gezorgd die ik nodig had om zwanger te kunnen worden, denk ik, dus dubbele winst En heb je zeker een punt, nieuwe klanten komen vanzelf weer en die passen tegen die tijd waarschijnlijk een stuk beter bij mijn manier van werken op dat moment Hoe gaat het trouwens bij je? Alles al een beetje los kunnen laten?