opgezette buik, wie ook?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door huitje, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    hoi hoi

Ben nu 6w3d zwanger. Vanavond had ik avonddienst (gehandicaptenzorg) en ben nogal druk geweest. Halverwege mijn dienst voelde mijn buik zwaar en strak en was behoorlijk opgezet.
    Wie herkent dit en weet waar dit van komt en hoe het af kan zakken?

Het gaat overigens nu wel weer maar maakte me wel een beetje zorgen.

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn buik is ook flink opgezet maar dan doordat mijn darmen heel erg naar voren zijn gekomen. Lijk wel 12 weken zwanger, maar weet niet of het erger wordt als ik druk ben?? Lijkt me niks ernstigs

3. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik heb er ook al van begin af aan last van. Het zijn overigens wel mijn darmen. Soms is het wel weer zacht en voelt het minder zwaar aan, maar zeker na een dag werken of als ik druk bezig ben geweest dan is mijn buik hard. Als je even gaat liggen trekt het weg. Ik heb op een gegeven moment wel de verloskundige gebeld. Zij constateerde dat het mijn darmen waren en die continue opzetten.

4. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ben nu toch wel opgelucht. Net na een nachtje slapen is het inderdaad minder geworden..

Dank je

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb in die beginperiode ook wel een opgezette buik gehad. Ik was helemaal blij: het wordt eindelijk zichtbaar! Maar nee hoor... één keer naar de wc en weg was m'n buik.:)

Als je baarmoeder zelf later in de zwangerschap echt hard aanvoelt nadat je druk bent geweest, is het trouwens wel een teken om wat rustiger aan te doen.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Je schijnt er 's ochtends minder last van te hebben. In de loop van de dag gaat je buik steeds meer opzetten (bij mij ook) en dan als je naar de wc moet gaat het weg of bij mij ook 's nachts ben ik heel winderig.

7. geolocial

geolocial Lid

14 feb 2010
    7
    0
    0
    Docent
    Oss
    Ik heb hier ook 'last' van. Maar ik ben al blij dat ik iéts voel, want verder heb ik nergens last van. Hooguit dat ik vaker naar de wc moet. Soms vraag ik me af of ik nog wel zwanger ben, maar ik denk van wel omdat ik helemaal geen bloedverlies heb gehad. Ik ben trouwens ook 6 weken zwanger.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hahaha... jammer is dat he? Ik herken het van mn eerste zwangerschap... helemaal trots op mn beginnend buikje. Maar even goed naar de wc en weg was ie!
    Nu nog weinig last van omdat ik tot nu toe elke dag goed naar de wc kan.

9. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Het valt dus gelukkig wel mee. Nu nog wat vaker naar de wc kunnen zodat ik er wat sneller vanaf ben..

Deel Deze Pagina