Waar en waarin baby overdag laten slapen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Goudreinet, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Waar laten jullie je baby slapen overdag??

Zelf zat ik er aan te denken om de baby straks overdag beneden te laten slapen en s'avonds en s'nachts in zijn bedje boven.
    Dit ook i.v.m. onze trap wat ik niet zo bijzonder vind (moet er achterwaarts vanaf maar is niet anders) en om mijn rugproblemen zodat ik niet telkens met de kleine van boven naar beneden en andersom hoef te lopen.
    En ik ga ook beneden bevallen in de huiskamer:D, dus dan zou het ook fijn zijn om de kleine straks beneden bij ons te hebben.

Wat zou dan het handigst zijn om de baby overdag in te laten slapen??
    Een wiegje beneden, of gewoon in de kinderwagen, de box vind ik geen slaapplek maar een speelplek dus daar laat ik hem liever niet in slapen.
    En is het een probleem dat de kleine 2 slaapplekken dan heeft?

Hoe hebben jullie dat gedaan en waar hebben jullie je baby laten slapen overdag en waarin??

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

In de kinderwagenbak kan prima. Mijn zoontje liet ik ook wel eens in de box slapen (legde ik hem slapend weg) nooit problemen gehad met meerdere slaapplekken.

3. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Hier probeer ik zoveel mogelijk boven, maar ik heb er al twee rondlopen, dus dat scheelt!
    De eerste sliep ook regelmatig in de box of in de wagen beneden.
    De tweede sliep op mijn kamer.

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Inderdaad lekker in de wagen of in de box. Ik heb alles gelijkvloers dus hij kan bij mij gewoon elke keer z'n bedje in, maar of we dat echt altijd zullen doen is de vraag :p

5. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg mijn zoon s avonds na de voeding van 8u in zijn eigen bedje! Dan om 00:00 nog een voeding..
    Overdag verschillend, hij is nu 4 wkn maar heeft nog niet echt ritme en is overdag vrij veel wakker.. hij heeft ook een schommelstoel waarin hij wel eens in slaap valt.. ook de box of kinderwagen gebruik ik!

6. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier slaapt ons dochtertje altijd in haar eigen bedje.
    Ze heeft misschien 5x in de kinderwagenbak geslapen, omdat we dan terug kwamen van het wandelen en ze al sliep en ik haar er maar in heb laten liggen.

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    wij hebben een mozeswiegje ( rieten mandje op standaard) daar slaapt ze snachts. overdag zette ik het mandje in de box zodat ze daar kon slapen. Vanaf paar dagen gaat ze in middag nu in ledikantje en snachts nog bij ons in wiegje.
    Deed dat eerste weken niet want dan slapen ze nog zoveel dat ze dam alle maar boven zou liggen... niet echt gezellig vind ik.

8. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Zo lang het goed gaat hebben wij ze beneden gehad.
    Gewoon in de kinderwagenbak.

Voor mijn zoontje was het te rumoerig hij werd steeds wakker. Na de kraamperiode hebben we hem naar boven gedaan en toen sliep hij geweldig.

Dochter spuugde heel erg veel dus wou ik graag beneden houden. Alleen door het vele spugen hing ik bij elk zuchtje boven de kinderwagen dus ik werd er heel onrustig van. Zij is met 3 weken naar boven gegaan

9. leutjj

leutjj Niet meer actief

In het begin lag onze meid beneden in de kinderwagenbak en in de avond gewoon in har wiegje. Later sliep ze wel in de box omdat we in flat wonen zonder lift, dus steeds de kinderwagen mee naar boven nemen was niet te doen.
    Nu ligt ze soms ook wel in de middag in haar wieg.
    Maar onze meid slaapt overdag bijna niet, in de nacht slaapt ze heerlijk door

10. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zelf woon gelijkvloers, en ben eigenlijk van plan om overdag de baby gewoon in zijn bedje te leggen, er heen lopen en controleren is toch makkelijk. hierna gaat de baby naar mijn moeder als ik weer aan het werk ga. en daar denk ik dat bedje in de slaapkamer gaat en een babyfone beneden zodat hij gewoon weet dat slapen doen we inbedje

11. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Zo'n automatische schommelstoel lijkt mij echt super voor overdag. Maar nu de hamvraag: Slaapt een kindje dan snachts wel in zn eigen bedje die niet schommelt?????

12. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Mijn oudste dochter heeft de eerste maanden ook veel in de kinderwagen geslapen beneden in de kamer. Ze sliep zo onregelmatig, dat ik het echt niet handig vond om steeds naar boven te lopen. Ook viel ze weleens in de box in slaap en dan liet ik haar lekker liggen met een dekentje erover. Pas toen ze een beetje ritme kreeg ging ze overdag in haar bedje slapen.

13. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Hier ook overdag veel op schoot en in de box. Pas als er een beetje een ritme in te ntdekken valt gaan ze voor een overdag slaapje in bed... als het uitkomt... anders gewoon op schoot, in de box of in de draagdoek.
    Voor de nachten gebruiken wij een co-sleeper, dus inslapen in het eigen bedje is nooit een probleem geweest. Ik ga er gewoon lekker even naast liggen.
    Bij ons heeft het nooit 'problemen' met inslapen opgeleverd.. Mijn twee oudsten slapen zonder problemen, zelfstandig in hun eigen bed in slaap inmiddels.

14. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik liet mijn dochtertje altijd slapen in haar eigen bedje op haar eigen kamer, overdag en de nacht! Natuurlijk viel ze tijdens het wandelen wel eens in slaap in de wagenbak maar verder sliep ze nooit in de box of op een andere plek dan in dr bedje. Misschien mijn eigen gevoel maar zo had ik het idee dat ik de rust voor haar creëerde en dat ze wist dat ze ''moest'' slapen. Nooit problemen gehad :D

Deel Deze Pagina