Lang wakker in de nacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aleisha, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er meer mensen die snachts wakker worden en dan pas na twee of drie uur weer in slaap vallen? Ik heb hier de laatste tijd veel last van. Erg lastig!
    Hebben jullie tips? Want het breekt mij wel op.

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier bij de eerste zwangerschap vanaf week 30 slapen loze nachten... wat je kan doen is weinig sorry...

Ik heb wel een slaapmiddel ooit gekregen in het ziekenhuis om te kunnen slapen en dat hielp bij mij niet maar heb bij somige vrouwen gelezen dat het wel hielp maar om nu te zeggen dat je daar gelijk mee na de verlos toe moet gaan nee....

De verlos zeg ook maar zo sorry maar dat hoort er bij als het echt erger word en je wat langer in je zwangerschap ben krijg je zo slaapmiddel...

Ik heb gister slaappillen gekregen van het ziekenhuis maar die helpen ook weer niet want heb ook slapenloze nachten weer...

misschien help slapen met een voedingskussen anders moet je zelf ff kijken of je homopatische slaappilletjes bij de drogist kan halen Wel ff overleggen met je huisarts of verlos want je weet maar nooit...

3. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    ja, hier ook elke nacht een paar uur wakker. dacht eerst gewoon minder slaap nodig te hebben. maar merk nu toch ook wel goed dat het opbreekt. voel me echt gesloopt.
    maar ook dat schijnt er bij te horen...

en geen idee wat je er aan kan doen dus ;)
    meestal sta ik ook maar gewoon even op om mijn man niet wakker te maken. die heeft zijn slaap hard nodig!

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier word ik ook wakker en dan ga ik maar weer tv kijken ..
    Dacht ook eerst dat ik het niet nodig had maar overdag moet ik weer een dutje doen ..

5. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Dat is gewoon de voorbereiding op de gebroken nachten die straks komen gaan. Zo zie ik het tenminste. Ik heb daar nu ook weer veel last van, maar had het eigenlijk nog steeds omat mijn dochter een onrustige slaapster is, helaas.
    Maar het is wel zo dat als straks de kleine er is en je 's nachts voeding geeft dat je dan wel weer gauw genoeg in slaap valt. Tenminste at heb ik altijd gehad.

Xxx joyce

6. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    hier ook al slecht slapen! en ben nog geen 15 weken zwanger:s

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Vanaf begin zwangerschap al last van :x.

8. Behappy

Behappy Niet meer actief

Jaa t hoort er voor sommige bij denk ik..
    Heb ook niet echt tips ofzo, ik kijk gewoon tot lekker laat tv ofzo en dan slaap ik overdag weer bij :) nu kan t nog

9. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Hier nog 1!! Heeel vervelend maarja je kan er weinig aan doen.
    Nu ook maar weer wachten tot mn oogleden zwaar worden....

10. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ja verschrikkelijk is het. Heb ook last van restless legs echt Mega irritant. Kan ook al weken niet goed slapen. Heb nog een kleine van 14 maanden en die gaat smiddags nog naar bed dus ik ook. Ik denk dat er weinig aan te doen is.

11. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier ook zoals je ziet wakker , en al vanaf een uur of half 3. Hoort er echt een beetje bij maar slopend is het wel . Hier heb ik er nog 2 rondlopen van 9 en 6 dus overdag ook geen kans om even terug te gaan. Mijn man brengt ze nu naar school en dan ga ik nog even naar bed en dan slaap ik als een roosje.......

12. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Zo te lezen ben ik helaas niet de enige. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook, maar pas in een veel later stadium. Ik kreeg vandaag de tip om druppeltjes lavendelolie op je kussen te doen. Dat ga ik maar eens proberen. Je weet maar nooit....

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    hier nog zo eentje... ik word er echt knettergek van!!! alle tips van vk al opgevolgd, en mn laatste hoop was homeopatische middeltjes. maar ook dat helpt niet... mn man laat me gelukkig liggen sochtends wanneer ik endelijk slaap, en maakt dan mn zoontje klaar voor school en bengt m weg voor ie zelf gaat werken. ik slaap zoveel mogelik uit, maar sta 9 vd 10 x heel brakjes op...
    ik krijg maar weinig meer uit handen, en voel me echt best nutteloos, zo'n slappe vaatdoek over de bank de hele dag... voel me schuldig naar man en zoontje toe, al zei mn man dat ie het zo van me over zou nemen als ie kon.. kon dat maar!!!

heb ook last van carpaal tunnel syndroom, merk het vooral snachts. en savonds beginnen mn benen te kriebelen, dan weet ik al dat het weer zo'n nacht wordt..

ik vraag me af hoe ik in godsnaam nog 5 weken slapeloze nachten moet overleven, laat staan een bevalling daarna!!!!!!!

14. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hier ook gemiddeld 3 tot 4 keer per nacht wakker;) meestal van de rugpijn. Ik heb een gespannen holle rug. Dus ik ga al met paracetamol naar bed. Dat is het enige wat bij mij een beetje helpt..maar t beste zou denk ik bevallen helpen;) hahaah

15. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik slaap ook slecht, ik val pas laat in slaap en wordt verschillende keren wakker. rond een uur of 5 als mijn vriend er uit gaat wordt ik weer wakker en meestal ook een paar uur. soms ga ik er dan uit en soms pak ik dan ontbijt en blijf ik nog even op bed tv kijken en val dan rond half 8 weer in slaap. Vanmorgen rond 10 uur uit bed maar nu al weer slaap. Ik heb er sinds een paar weken veel meer last van dan in het begin. Dit is echt om moe van te worden!

16. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik slaap ook erg slecht tijdens de zwangerschappen! Nu dus weer, slaap al maanden tot een uur of 3 en dan lig ik tot 6 uur wakker. Helaas worden de kinderen vaak wakker als ik net weer in slaap ben gevallen. Ik probeer een middagdutje te doen, maar dat is ook niet altijd mogelijk of haalbaar...

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik val snel in slaap maar wordt dan zo'n beetje ieder uur wakker. Plassen en dan wel weer even slapen maar ik merk ook dat het gaat opbreken.
    Probeer als ik vrij ben af en toe een uurtje te gaan liggen overdag.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Herkenbaar, in de tweede zwangerschap had ik er vanaf ongeveer 30 weken bijna elke dag last van. En ik lag dan ook nog eens vreselijk te piekeren, heb heel wat nachtelijke huilbuien gehad. Dan werd ik om half 3 wakker en viel ik om 6 uur eindelijk weer in slaap, ging om half 7 de wekker...... En bijslapen zat er niet in, wegens peuter in huis, werk en verbouwing. Ik was kapot toen de baby eindelijk geboren werd en vond het een verademing dat ik na de nachtvoedingen gewoon weer in slaap viel elke keer. Niks gebroken nachten ná de bevalling, haha.

Geen tips voor je verder, ik ging er meestal wel uit, om mijn man niet te storen met m'n gewoel, en dan op de bank met een dekentje en een boek. Tv-kijken 's nachts is niet zo mijn ding, dan is er toch niets te zien.

19. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Pfff hier ook zo... Gisteren ging ik vroeg slapen en toen ging vriendlief naar de wc, spoelde door en bam ik was wakker.. Toen kwam hij slapen, viel in slaap en begon te snurken dus dat hielp ook niet veel :) en zo gaat het al een 2 tal weken dat ik amper slaap heb... Moet nog maar iets horen en ben al wakker en terug in slaap vallen is echt een hele uitdaging :)

20. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb het ook! Ik slaap in de ochtend gewoon lekker langer door, hahaha.

Deel Deze Pagina