Vandaag precies 35 weken zwanger. Dinsdag ben ik terug geweest voor controle bij de gynaecoloog. Bij het bloeddruk meten zij hij we proberen ja andere arm ook even want deze kant is hij veel te hoog, andere arm kwam het zelfde resultaat. Hij heeft eerst controle uitgevoerd via de echo maar gelukkig onze kleine uk maak het prima. Zelf ander half uur aan de ctg gelegen en me bloeddruk wilde niet zakken. Nu bed rust en maandag terug als het dan nog niet goed is moet ik blijven. Nu werd mij ook verteld dat hij het met 38 weken wil gaan halen, dit van wegen mijn heup afwijking. Ik heb slijtage aan de heup bijde kanten. Is dat geen probleem dat hij eerder woord gehaald? Maak me er een beetje zorgen om want ik hoor altijd dat 40 weken het mooiste is! Groetjes
38 weken zal geen probleem zijn hoor, wat ik er van begrijp, is dat je babytje met 37 weken helemaal klaar is, maar die laatste weekjes zijn mooi meegenomen, omdat kindjes na de geboorte altijd iets terugzakken in gewicht. Vanaf week 37 is het dus alleen nog maar reserves opbouwen, en een babytje van 38 weken zou het prima moeten doen!! (Die van mij mag nu ook wel komen, haha )
Nee hoor, dat zou geen probleem moeten zijn, want vanaf 37 weken mag je al thuis bevallen. Als de baby langer binnen kan blijven is het mooi meegenomen, maar als het er eerder uit moet, kan dat geen kwaad. Ik moet maar hopen dat ik deze 2 tot 37 weken binnen kan houden. Ik hoop zelf op minimaal 34, maar liever 36 weken en beiden met een geboortegewicht van tegen de 2500 g.
ik ben ingeleid met 37 weekvanwege hoge bloeddruk We hebben een kerngezonde zoon geboren met 37,1 week. Hij is 48 cm en woog 2755 gram, we mochten de volgende dag na huis. zaterdag is hij 3 week hij weegt nu 3070 gram en doet het echt super goed